Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har lige besøgt min onkel, som har investeret i en Philips med Ambilight. Før var jeg skeptisk, men efter et par kolde øl i det behagelige Ambilight, var jeg solgt. Så jeg skifter fra LG til Philips...

For at gentage en ca. 1 år gammel tråd:

Hvad er et godt forslag til en Philips ca.42" LCD med Ambilight? Under 10.000,- (gerne det halve) og der er i øvrigt ikke de store krav andet end fuld HD, en ok/god anmeldelse og et godt køb til prisen.

hilsen Anders
Af selliah
Det ikke svært :D
Tag 8000serien i 40" den ligger lige på kanten, der er en anmeldese af den på vej her på siden :)
Hvis den er for dyr må du jo gå en serie ned til 7000, også et super fedt tv og for en 40" ligger den på 7000kr :)
Af selliah
Ups, vil lige nævne at du ved philips mest betaler for design hvis du sætter dem op mod andre i samme prisklasse men da du vil have ambilight er der jo ikke noget alternativ ;)
Af lennon
selliah skrev:Ups, vil lige nævne at du ved philips mest betaler for design hvis du sætter dem op mod andre i samme prisklasse men da du vil have ambilight er der jo ikke noget alternativ ;)
Det skulle da lige være at købe et bedre tv i prisklassen , og så ellers æde nogle svampe når man vil se mystiske farver rundt om det . . :s
Af JA
Ambilight er smag og behag - selv blev jeg "omvendt" i min tro da vi fik en 32PFL9604 ind i huset, med Ambiligt i købet. Er fundamentalt den konservative type der foretrækker det oprindelige, det originale, etc - men i dette tilfælde må jeg sige jeg blev overrasket.

Vores datter insisterede på at sætte det til, og i farver - selv havde jeg først valgt u-båds steming med kun rødt lys, det måtte jo være det mest korrekte ... ( en rigtig ingeniør beslutning O_O ) Men som sagt vi er alle i familien meget glade for Ambilight, i farver og i "stereo". Udover det tilføjer til arealet der opleves, gir det også et udenoms lys, godt for øjnene om aftenen - erstatter diverse lamper bag/ved siden af skærmen. Alt i alt genialt - et plus og ikke et minus.
Af selliah
ja:
Det er jo uden tvivl at det er fedt at have men på den anden side ville jeg ikke have ambilight fremfor god billedekvalitet, selvfølgelig er 9000-serien et super fedt tv det er jeg enig i men til den pris kan man også få et meget fedt tv hvis man fravælger ambilight hvis du kan følge mig :) Jeg mente det ikke som kritik da jeg skrev mit indlæg før.
Af JA
Ved ikke lige hvilket andet du mener skulle fås meget bedre - Philips er jo en top LCD proucent med awards næsten hvert år på en eller flere modeller ?

Philips har 7000, 8000 og 9000 serierne alle med Ambilight og adskillige modeller i hver serie, alle til forskellige priser og ydelse - det burde være let at finde én der passer på pris/ydelse med eller uden Ambilight ;) Sharp er også god i år, men har ikke Ambilight.
Af lennon
Hlike awrds ( udover den intetsigende EISA) ?

Jeg mindes ingen markant positive test herinde eller på HDTVtest.co.uk og AVforums.com ? ?
Af trykkertor
JA skrev:Ved ikke lige hvilket andet du mener skulle fås meget bedre - Philips er jo en top LCD proucent med awards næsten hvert år på en eller flere modeller ?
Som nævnt, er det EISA-awards du sigter til, eller reelle tests?

Og nu beder jeg dig komme med links og bevismateriale. For hos mig begynner du at ligne en Phillips-fanboy der er ligeglad med billedkvaliteten bare der er 21:9 eller Ambilight på menuen.
Af BrianH
trykkertor skrev:
JA skrev:Ved ikke lige hvilket andet du mener skulle fås meget bedre - Philips er jo en top LCD proucent med awards næsten hvert år på en eller flere modeller ?

Og nu beder jeg dig komme med links og bevismateriale. For hos mig begynner du at ligne en Phillips-fanboy der er ligeglad med billedkvaliteten bare der er 21:9 eller Ambilight på menuen.

Skal han komme med bevismateriale for at bevise noget overfor dig?? Hvorfor skulle han det?
Af lennon
BrianH skrev:
trykkertor skrev:

Skal han komme med bevismateriale for at bevise noget overfor dig?? Hvorfor skulle han det?
Sandheden er at mange elsker Philips og ambilight,respekt for det - men næsten alle seriøse testsites vender faktisk tommelen nedad.
Og hvis målet er korrekt billedgengivelse så er de nævnte testsites enige om at Philips - indtil videre - er længere fra mået end flere andre LCD producenter .

Og det ved JA udmærket godt .
Af trykkertor
BrianH skrev:
trykkertor skrev:

Ikke nødvendigvis ovenfor mig, men ovenfor forumet.
Fordi han i tidligere tråder har det med at bare tage tal ud af luften. Og hvis vi ikke troede på ham, så var det op til os at finde links der modbeviste det.

Ta et søg på hans indlæg, så forstår du bedre hvad jeg mener.
Af siccio
Forstår udemærket man kan blive fascineret af ambilight, syntes også personligt at det ser utroligt godt ud, og giver en fornemmelse af større skærm, samt mere dybde.
Ved Philips betaler man lidt mere sådan er det, men syntes nu også personligt at ambilight,design,fjernbetjening o.s.v er bedre.
Philips har vundet en del tests og fået gode kommentarer, men selvfølgelig kun i "useriøse" medier som whathifi,Video,trustedreviews,techradar,Heimkino,Lyd og bilde og kan sikkert finde flere hvis jeg vil. :D
Af JA
trykkertor skrev:
BrianH skrev:
trykkertor skrev: Som nævnt, er det EISA-awards du sigter til, eller reelle tests?

Ikke nødvendigvis ovenfor mig, men ovenfor forumet.
Fordi han i tidligere tråder har det med at bare tage tal ud af luften. Og hvis vi ikke troede på ham, så var det op til os at finde links der modbeviste det.

Ta et søg på hans indlæg, så forstår du bedre hvad jeg mener.
Man er meget velkommmen til at besøge mit indlæg vedr den nye UV2A LCD teknologi, der er også en del tal, formoder det er de tal du hentyder til ;)

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16831

Mht vi taler meget om Philips i denne tråd, skyldes det trådstarter spørger efter en Philips med Ambilight ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7