Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, da jeg går og kigger på fjernsyn her til den 1. vil jeg være helt sikkert på at jeg får mest for pengene og det fjernsyn som passer bedst til mig.
Jeg var ved nede i fona og kigge på G20 og hx700. (stod heldigvis ved siden af hinanden)
Jeg syntes at hx700 kørte en LILLE smule mere flydende, men har svært ved at bedøme farverne for tror ikke G20'eren var indstillet ordentligt, den hvide farve var lidt for grå og den sorte lidt for lys. (og syntes ikke at have hørt noget dårligt om G20'erens farver eller sort)
Så hvis der er nogen som har erfaringer med de 2 fjernsyn, hvad er så bedre ved de to i forhold til hinanden og er hx700 de 2000 mere værd?
Jeg skal nok mest bruge mit fjernsyn til ps3, bluray film, lidt fjernsyn og se fil via usb harddisk.

Har også hørt godt om SL8500, hvad er jeres erfaringer med denne skærm?

Tak for hjælpen!
Af PeterD
Det er blevet diskuteret før,prøv at søge lidt rundt på siden..

Plusser til hx700 vs. G20:
-Design
-Støjsvagt panel (ingen blæsere)
-Tekst tv og billede samtidig.

Minusser til hx700 vs. G20:
- Ca. 12-15 sekunder om at starte.
-Langsom menu
-Tykkelsen på skærmen

Hardog hørt at hx700 er på vej til at udgå til en 3D ready model...

Se evt.
http://www.avforums.com/reviews/Sony-KD ... eview.html

Om det er de 2000 kr. mere værd er op til dig...

Mht. SL8500 er den dårligere end G20. G20 er noget mere mat i skærmen, men alligevel lysstærk i dagstimerne.

LG's rammeløse skærme har mere retention en Pana. G20'eren har "pianolak" som kan reflektere en del. Jeg begriber ikke hvorfor de ikke sætter en mat ramme på...

Håber det kan bruges.
Af TGSC
42G20 koster iøvrigt 6000kr hos StrømKæmpen i Glostrup torsdag kl. 7, dvs man skal nok være der ved 6-tiden for ikke at drukne i køen. Flyvebladet på hjemmesiden siger at der er 150 styk.
Af THM
PeterD skrev:Det er blevet diskuteret før,prøv at søge lidt rundt på siden..

Plusser til hx700 vs. G20:
-Design
-Støjsvagt panel (ingen blæsere)
-Tekst tv og billede samtidig.

Minusser til hx700 vs. G20:
- Ca. 12-15 sekunder om at starte.
-Langsom menu
-Tykkelsen på skærmen

Hardog hørt at hx700 er på vej til at udgå til en 3D ready model...

Se evt.
http://www.avforums.com/reviews/Sony-KD ... eview.html

Om det er de 2000 kr. mere værd er op til dig...

Mht. SL8500 er den dårligere end G20. G20 er noget mere mat i skærmen, men alligevel lysstærk i dagstimerne.

LG's rammeløse skærme har mere retention en Pana. G20'eren har "pianolak" som kan reflektere en del. Jeg begriber ikke hvorfor de ikke sætter en mat ramme på...

Håber det kan bruges.
Vil lige indskyde at G20 ikke har nogen blæsere. Derudover vil jeg mene at G20 kan levere mere korrekt billedgengivelse, ved sonyen er det nok designet man betaler lidt ekstra for ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Hvorfor stå i kø, og bøvle med en sælger? 42G20 kan købes på nettet, med levering til kantsten for 6279,00 kr. Dette tilbud gælder også hos EL-Mutanten.
Af preps
Det er virkelig dårlig markedsføring, sikkert på kanten af loven. De giver udtryk af at deres normalpris er 8799,-, men den kan købes til ca. 6300,- i deres webshop.