Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krede
Hej :)

Jeg er på udkig efter nyt TV til stuen og har lidt spørgsmål..
Jeg har haft kig på et 46" C755, hvor det primært er 3D delen der trækker, da jeg har hørt at det er fremtiden og det ser da også fint ud til film :)
Men er det noget at investere i og hvad mener I om 3D afvikling på LCD tv?

Jeg har også kigget lidt på 46" B755, der så vidt jeg kan se næsten er det samme tv, eller er det?
Er der nogle forskelle på dem rent specifikationsmæssigt udover 3D delen?

Skal primært bruge det til alm. tv og film.

Jeg håber meget på jeres hjælp da jeg er på herrens mark hvad angår fladskærms tv :)

Hvad vil i anbefale mig til max 11.000?
Af samsungdk
Hej K

Der er os PVR i C755 som B755 ikke har. Det er Personal video recording. Super fed ting. jeg har sat en HDD på min skærm og nu kan jeg få optaget alt digitalt. og MPEG4 kanalerne.

SamsungDK
Af Steen Bay
B755 er sidste års model, som vistnok har lidt problemer med gengivelse af bevægelse, og hvis du kan undvære 3D, så er C655 nok et bedre bud hvis der skal spares lidt. Og hvis du kan nøjes med et 40" TV (og er hurtig!), så er der netop i dag et godt tilbud på C655. Se tråden "40C655 til 4.999,-".
Af Krede
Steen Bay skrev:B755 er sidste års model, som vistnok har lidt problemer med gengivelse af bevægelse, og hvis du kan undvære 3D, så er C655 nok et bedre bud hvis der skal spares lidt. Og hvis du kan nøjes med et 40" TV (og er hurtig!), så er der netop i dag et godt tilbud på C655. Se tråden "40C655 til 4.999,-".
Jeg tror jeg bliver nødt til at købe et 46", sidder cirka 3m fra det kommende TV, så er det ikke meget passende?

Hmm.. Den C655 ser heller ikke tosset ud, er jo 2000,- billigere end C755 :)

Men kan man mærke forskellen fra 200hz og de 100hz? Og lyser den rødt i bunden af skærmen (link), eller kan det slåes fra?

Puh ha, ved godt nok ikke om jeg overhovedet får brug for 3D, det lød bare så uundværligt inde i hovedet, men er begyndt at komme i tvivl om jeg overhovedet kommer til at bruge det efter 1 måneds brug :)

Mange tak indtil videre i hvert fald!
Af Gavin
Krede skrev: Puh ha, ved godt nok ikke om jeg overhovedet får brug for 3D, det lød bare så uundværligt inde i hovedet, men er begyndt at komme i tvivl om jeg overhovedet kommer til at bruge det efter 1 måneds brug :)

Mange tak indtil videre i hvert fald!
Ja, jeg er også utrolig meget i tvivl stadigvæk, dog satser jeg lidt på samsung 7705 plasma tv med 3D, og så ville det altså være fedt at spille Uncharted 3 i 3D er jeg ret sikker på :p

Er spændt på at se hvad du ender med at vælge! ;)
Af SLL
Nogen siger, at synsvinklerne skulle være bedre på C755 end på den gamle B model (hvor de var dårlige.) Dog har jeg min tvivl, efter jeg har set, at SQ01 panelet går igen på C modellerne. Men måske en ny release af SQ01 panelet, som har bedre synsvinkler?

Jeg læste på noget test af C755 og C8705, og der blve det sagt, at billedet faktisk var bedre på C750 (755) end end på den nuværende C8705 topmodel.

Jeg var på fisketorvet (elgiganten) i går og kikke på 40C8705. Og umiddelbart syntes jeg det havde gode synsvinkler i forhold til sidste års modeller. Og faktisk var det samme SQ01 panel som sidste års modeller brugte, hvilke jeg syntes er lidt mystisk :o

Og jeg har læst mig til, at synsvinklerne på C755 skulle være endnu bedre end på LED modeller.

Er der nogen af jer, som kan af/bekræfte bedre synsvinkler på de nye 2010 C modeller?
Af Krede
Jeg har nu fuldstændig droppet 3D, venter lige et par år før jeg springer på den vogn :)

Jeg er blevet tilbudt en 4 mdr gammel 46B755 for 9000,- men jeg tror nu stadig jeg får mere for pengene ved at give 8500,- for en 46C655, er det helt forkert?

Er der andre i lejet omkring de 9000 der er endnu bedre? :)
Af Nick_S
Har du set 3D i virkeligheden?
De fleste mener at det da bestemt ikke er noget for dem - lige indtil de ser det selv.
Stod jeg i din situation ville jeg ikke være i tvivl, jeg havde taget C755. Opdateret internet@tv, pvr og 3D er rigeligt til at retfærdiggøre merprisen!
Af Krede
Ja, jeg har set det, og det ser fedt ud! Men jeg tror bare ikke jeg kommer til at bruge det sådan rigtig, specielt ikke efter et par uger, så er det sjove nok gået af det :)

Jeg har også lige kigget på en C675 til rundt regnet samme pris som C655, er der andre forskelle end designet på de 2 modeller?
Af Steen Bay
Krede skrev:Ja, jeg har set det, og det ser fedt ud! Men jeg tror bare ikke jeg kommer til at bruge det sådan rigtig, specielt ikke efter et par uger, så er det sjove nok gået af det :)

Jeg har også lige kigget på en C675 til rundt regnet samme pris som C655, er der andre forskelle end designet på de 2 modeller?
Den eneste tekniske forskel på C655 og C675 er at C675 har indbygget satellit-tuner. Personligt ville jeg heller ikke lægge så stor vægt på 3D, da man vel hurtigt bliver træt af at se de få film som er tilgængelige, og endnu hurtigere træt af at se på de mærkelige effekter fra 2D materiale som 'konverteres' til 3D.
Af Krede
Steen Bay skrev:
Krede skrev:Ja, jeg har set det, og det ser fedt ud! Men jeg tror bare ikke jeg kommer til at bruge det sådan rigtig, specielt ikke efter et par uger, så er det sjove nok gået af det :)

Den eneste tekniske forskel på C655 og C675 er at C675 har indbygget satellit-tuner. Personligt ville jeg heller ikke lægge så stor vægt på 3D, da man vel hurtigt bliver træt af at se de få film som er tilgængelige, og endnu hurtigere træt af at se på de mærkelige effekter fra 2D materiale som 'konverteres' til 3D.
Cool nok! Ved du hvordan det virker sådan noget satellit? Skal man have ekstraudstyr og koster det penge at bruge?
Af Steen Bay
Krede skrev:
Steen Bay skrev:

Cool nok! Ved du hvordan det virker sådan noget satellit? Skal man have ekstraudstyr og koster det penge at bruge?
Satellit-tuneren har kun betydning hvis du modtager satellit-TV fra f.eks. Canal Digital, og med en indbygget DVB-S tuner ka' du så (vistnok) undvære boksen (men tror dog stadig at Canal Digital vil ha' penge for kanalerne :)).
Af Krede
Steen Bay skrev:
Krede skrev:
Steen Bay skrev: Den eneste tekniske forskel på C655 og C675 er at C675 har indbygget satellit-tuner. Personligt ville jeg heller ikke lægge så stor vægt på 3D, da man vel hurtigt bliver træt af at se de få film som er tilgængelige, og endnu hurtigere træt af at se på de mærkelige effekter fra 2D materiale som 'konverteres' til 3D.
Satellit-tuneren har kun betydning hvis du modtager satellit-TV fra f.eks. Canal Digital, og med en indbygget DVB-S tuner ka' du så (vistnok) undvære boksen (men tror dog stadig at Canal Digital vil ha' penge for kanalerne :)).
Æv :)
Troede det var noget med at man kunne sætte den til nettet og at den så ville finde en masse "gratis" kanaler :D
Men så er det vist mere designet der tiltaler mig på den C675 tror jeg, er ikke 100% vild med den afrunding der er i bunden af C655 :)
Af Krede
Tak for hjælpen allesammen :)

Jeg endte med et C675, fordi jeg synes det ser pænere ud med det design :)