Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Nogen der kan anbefale en USB-stick som kan bruges til, at optage på med de nye Samsung TV??

Jeg ved denne her virker

http://www.elgiganten.dk/product/pc-har ... melseskort

Men 16 GB er lige i underkanten..

Ikke mange af producenterne som skriver om deres sticks er SLC.. så lidt svært at finde nogen og det er nærmest umuligt at få lov at returnere dem hvis de ikke skulle virke :)
Af jvvpc
hvis de køber på nettet har du ifølge dansk lov 14 dges returret. Du kan så nemt retunere :)
Af Nick_S
Hvorfor ikke bruge en 2.5" harddisk istedet?
Af casiraghi
Nick_S skrev:Hvorfor ikke bruge en 2.5" harddisk istedet?
fordi en stick så rigeligt dækker mine behov og ikke skal ligge og flyde eller sættes fast bag på tv'et :-)
Af valva
Hej asiraghi

Det var lige sådan en 32Gb bandit jeg ledte efter, men som du og andre måske har erfaret er det langt fra alle usb sticks der virker med Samsungs pvr funktion. Så 1000 tak for oplysningen :)

Og ja det er sgu da smartest den er gemt væk bag tvet. 8)
Af bleze
En 2.5" USB disk kræver ikke selvstændig strøm (får det fra USB stikket) og kan let tapes fast på bagsiden af TV'et. Fordelen ved en USB stick er at den er hurtigere og også lydløs.
Af Peter Folkmann
Hej!
Jeg bruger en USB-nøgle DataTraveler R500 - 32 Gb. Den fungerer fint, men oftest bliver optagelsen benævnt med titlen på programmet før.
Har du nogen løsning på dette?
Af Flemming Sall
Hej Casiraghi

Jeg har for nylig købt et samsung UE40D6505 og fandt denne her tråd omkring USB nøglen og PVR funktionen, men jeg kan ikke få det til at virke.

Når jeg formatterer nøglen, så fejler den når den bliver testet.

Oplevede du samme fejl, eller har du en ide om hvad jeg evt. gør galt?

Håber du kan hjælpe.

Mvh
Flemming
Af Peter Folkmann
Hej Flemming Sall!

Du skal bruge en USB-nøjle, der er hurtig nok.

Samsung kræver Read: 20Mbps og Write: 34Mbps.

Jeg bruger en Kingston USB-nøgle DataTraveler R500 - 32 Gb. Den fungerer fint, selv om den har lidt andre data, men stort set er lige så hurtig.
Af jensholm
Andre der har erfaringer med om den nævnte DataTraveler R500 fungerer eller kender andre UB sticks der kan bruges til optagelse på et D8005?
Af kaja69
Min 16 GB Kingston DataTraveler R500 fungerede fint med mit Samsung D6505 fra jeg købte den i juli og indtil for nylig. Nu vil TV'et så ikke pause/optage på den mere!? Nogen der kender til problemet?
Af Mysen
kaja69 skrev:Min 16 GB Kingston DataTraveler R500 fungerede fint med mit Samsung D6505 fra jeg købte den i juli og indtil for nylig. Nu vil TV'et så ikke pause/optage på den mere!? Nogen der kender til problemet?
Det er ikke et ukendt problem. Du kan prøve at hive den ud og sætte den til igen, og hvis det ikke virker, er der ikke andet for end at formatere den igen :(

En sidenote til de andre, selv om tråden er noget gammel:
En 2,5" HDD kan også velcroes til tv'et med tape til en ti'er, og så kan man jo bare partitionere den i flere dele, så den ekstra plads kan bruges til medier eller andet.
Af kaja69
Den er hevet ud og formateret igen. TVet vil pludselig ikke kendes ved den. Det er vildt irriterende.