Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makaus
Mange tak noxity, har da misforstået EPG så ;)
Af Makaus
cami skrev:Efter lidt mere roden med tv'et (blandt andet efter inspiration fra denne tråd) - har jeg fundet ud af at hvis man sætter tv'et til Norge under land i menuen kanaler. Og så søger efter sine kanaler igen (skriv ned hvad du søgte efter på da land var sat til dk, min stod til 1430000 khz og 6875 ks/s). Herefter finder den samtlige kanaler igen, den placerer dem godt nok ikke i samme orden som før, men nu har man via kanallisten (tryk på 'tools') nu mulighed for at redigere kanalnummer!

Men sikke da noget rod at skulle igennem for at få lov til noget man har gjort de sidste 30 år... Dette gøres uden at man skal ind i service menuen, så mit tidligere spørgsmål er ikke længere aktuelt - for mig i hvert fald...

Edit: Makaus: Prøv ovenstående, jeg har samme fjernsyn som dig Min hedder godt nok B455/465 - men mon ikke det er det samme?
Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem mandag, og mange tak - skal nok lige melde tilbage når det er gjort ;)
Af Makaus
cami skrev:Efter lidt mere roden med tv'et (blandt andet efter inspiration fra denne tråd) - har jeg fundet ud af at hvis man sætter tv'et til Norge under land i menuen kanaler. Og så søger efter sine kanaler igen (skriv ned hvad du søgte efter på da land var sat til dk, min stod til 1430000 khz og 6875 ks/s). Herefter finder den samtlige kanaler igen, den placerer dem godt nok ikke i samme orden som før, men nu har man via kanallisten (tryk på 'tools') nu mulighed for at redigere kanalnummer!

Men sikke da noget rod at skulle igennem for at få lov til noget man har gjort de sidste 30 år... Dette gøres uden at man skal ind i service menuen, så mit tidligere spørgsmål er ikke længere aktuelt - for mig i hvert fald...

Edit: Makaus: Prøv ovenstående, jeg har samme fjernsyn som dig Min hedder godt nok B455/465 - men mon ikke det er det samme?
Underligt, mit tv giver mig ikke de muligheder når jeg har valgt "Norge"..med Manuel søgning - Kan jeg vælge "Kanal(5) - Frekvens(177500 Khz - Båndbredde(8 Mhz)..

Men når jeg laver Automatisk søgning finder jeg 64 kanaler, men når den når 100% siger den kanaler fundet : 0.. men indtil 99% står der 64 kanaler fundet.. Fatter ikke at den bare dropper kanalerne efter den har fundet dem :(
Af cami
Så beklager jeg :(

Det skal så siges at jeg vil levere mine samsung fjernsyn tilbage, jeg har haft den ene af dem sat op i stuen (for tilvænning). Og siden tirsdag har den "smidt" halvdelen af de digitale kanaler 2 gange, og de kunne kun findes ved at søge dem frem på ny, og så skal man igang med at sortere 60 kanaler igen. Det holder bare ikke!
Af Marck
Jeg har et LE40A866S1W, og jeg har lige downloadet den sidste opdatering fra samsung.dk uden at det har hjulpet.. Jeg kan stadig ikke sortere i kanalerne..

Jeg har lige prøvet at ændre landet, men den spørger efter en pin-kode? Hvor finder jeg den?

Jeg kan slet ikke fatte, at vi sidder så mange med det her problem.. Det er da helt almindeligt, at man ønsker at sortere i sine kanaler..???
Af soperasmu
Har lige fundet dette forum/emne. Er kort før jul blevet ejer af et LE46A866 samt HT-BD1250. Troede at det bare var mig der ikke kunne finde instruktionen til sortering af de digitale kanaler, for det måtte da være en selvfølge at tv'et kunne det, men nej. Der dalede min glæde over mit nye udstyr ca. 50%. Samsung (tv) får kun middelmådig anbefaling fra mig (til venner og bekendte) hvis ikke der findes en løsning på kanalsorteringen.
Af noxity
Den pinkode du skal bruge er "0-0-0-0"

Mener at have læst, at Samsung ikke kommer med en opdatering til A-serie, som løser det med sortering. Skulle vidst være noget med tuneren. Det må i dog ikke lige hænge mig op på. Har ikke undersøgt det til bunds, da jeg har en B-serie :)
Af Marck
noxity skrev:Den pinkode du skal bruge er "0-0-0-0"

Mener at have læst, at Samsung ikke kommer med en opdatering til A-serie, som løser det med sortering. Skulle vidst være noget med tuneren. Det må i dog ikke lige hænge mig op på. Har ikke undersøgt det til bunds, da jeg har en B-serie :)
Ok, det vil jeg prøve..

Jeg har skrevet en mail til brugeren herinde, der hedder samsung.dk, og han har svaret mig (på en søndag, det er sgu flot) at A modellerne har en tuner, der ikke tillader at man kan sortere i kanalerne. Det kan jeg bare på ingen måde sætte mig ind i. Det ødelægger min oplevelse med mit, ellers superfede tv, helt vildt..
Af Ermolenko
@samsung.dk: Det kunne være rart med en forklaring på, hvorfor du og det officielle samsung lægger ud med at påstå, at det er et hardware-problem, hvorefter der så kommer en software-opdatering, som løser problemet for de allernyeste modeller.

Selv har jeg et LE32B355F1W, som er købt for mindre end et halvt år siden. Det kan jeg nu proppe op i nummi, fordi I hos Samsung er pisseligeglade med folk med ældre modeller af jeres lortefjernsyn.

Jeg køber ALDRIG Samsung igen. ALDRIG!

/Ermolenko
Hej

Der skulle vel ikke være en som har løsningen ( bruger venlig ) på hvordan jeg kan sortere kanalerne på mit nye SAMSUNG LE40C655.

Er ret træt af og skulle huske på DR HD ligger på nr. 101 og TV3 på 34, så bliver man temligt begrænset i sit brug af kanaler.

Mvh Mads
pilsner83 skrev:Hej

Der skulle vel ikke være en som har løsningen ( bruger venlig ) på hvordan jeg kan sortere kanalerne på mit nye SAMSUNG LE40C655.
Mvh Mads
Fra manualen til 675 (samme som 655, blot med satellittuner):
Sorter (kun analoge kanaler): Sorteringsfunktionen gør
det muligt at ændre programnumrene for de lagrede
kanaler. Dette kan være nødvendigt, efter at du har
brugt auto-lagringsfunktionen.
Fjernsynet kan altså som standard ikke sortere digitale kanaler. Den eneste metode jeg har fundet, er den uofficielle jeg forklarer i min guide.

Og rent faktisk er den metode mindst lige så hurtig som hvis du skulle gøre det på dit tv.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9