Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikealex
Hej.

Jeg har lige været nogen af de første sider igennem, og har ikke umiddelbart kunne finde noget omkring 26" fjernsyn.
Højst sandsynligt fordi det ikke er i disse tommer fjernsynsproducenterne reelt excellerer i, og det ville jeg heller ikke, hvis jeg kunne masse et størrer ind.

Anywhoos jeg skal bruge et 26" tommer fjernsyn som kun skal bruges til at se fjernsyn og se film.
Vi har TDC home trio, så har mulighed for digital.
Det væsentligtste er billedet.

Maks prisen er omkring 4.000 kr.

Jeg aner ikke hvad jeg skal købe, da focus tidligere har ligget på omkring 42" (men pludselig kommer der damer ind i billedet og man flytter sammen og lige pt. er 26" det største vi kan glemme ind i lejligheden)

Håber nogen har noget input.
Af Supergris
Et hjem, hvor der ikke kan fås plads til en FLADSKÆRM i mere end 26 ", er vel ikke et hjem, men mere en campingvogn. I den størrelse kan det vist være ligemeget hvad man køber, bare det ikke er Prosonic!!!
Af Mikealex
Vi bor pt. i en 53 kvm lejlighed med vores datter på 4 år, og min kæreste har noget med fjernsyn ikke må fylde for meget, så vi har lavet en aftale, at mens vi bor i lejligheden er det maks 26".

Når vi køber hus er det 42".

Nå tilbage til fjernsynet - er det ligegyldet hvad jeg køber i denne størrelse???
Af HMAC
Samsung 26C4000/4005 (LED - henholdsvis EU/DK-model; den første virker fint i Danmark) er et rigtigt godt TV i den størrelse. Kan fås til under 4.000 kr.
Af maskus
Hej
Vi har selv Samsungs LE26B455 hængende i køkkenet - det er sidste års model og jeg så det i Bilka til et par tusind for et par uger siden. Det er et ganske fint tv, som blev købt på anbefaling fra denne side til 4000 kr., og det bliver stadig anbefalet.
Jeg ved godt, at det er sidste års model; men til ca. 50% af prisen for den nye model. Jeg tror simpelthen ikke at du kan se nævneværdig forskel på tv'ene.
Jeg ville ikke tøve endnu gang med at købe tv'et, hvis det andet pludselig røg sig en tur.
Af maskus
Mikealex skrev:Vi bor pt. i en 53 kvm lejlighed med vores datter på 4 år, og min kæreste har noget med fjernsyn ikke må fylde for meget, så vi har lavet en aftale, at mens vi bor i lejligheden er det maks 26".

Når vi køber hus er det 42".

Nå tilbage til fjernsynet - er det ligegyldet hvad jeg køber i denne størrelse???
Bare rolig, start bare med en 26" den kan altid flyttes til soveværelset...og så kan man købe en større til stuen senere...

/mk
Af Mikealex
Vi har besluttet os for Samsung UE26C4005, men nu mangler vi et vægbeslag.

Et af dem som har en svingarm, så fjernsynet hænger helt ind til væggen, når det ikke bruges, og man så kan trække ud og dreje i den retning man ønsker.

Hvad skal man købe til ovenstående fjernsyn, som opfylder dette???
Af BrianH
Mikealex skrev:Vi har besluttet os for Samsung UE26C4005, men nu mangler vi et vægbeslag.

Et af dem som har en svingarm, så fjernsynet hænger helt ind til væggen, når det ikke bruges, og man så kan trække ud og dreje i den retning man ønsker.

Nu skal jeg google for dig...

http://www.google.com/search?hl=da&clie ... =&gs_rfai=
Af Mikealex
Jeg er tilbøjelig til at sige at du lever op til dit navn "Brian".

Jeg er udemærket selv istand til at google vægbeslag.

Skåret ud i pap, skal jeg bruge et vægophæng som beskrevet ovenstående, men til et Samsung UE26C4005 eller noget tilsvarende LED.

Jeg skal altså ikke bruge et vægbeslag af støbejern, som skal holde et monster fjernsyn, men noget let og pænt til fjernsynet.

Jeg har selvfølgelig prøvet at google Samsung UE26C4005 + vægbeslag, men kan ikke umiddelbart finde noget der passer sammen med fjernsynet, og som har en svingarm.

Er der nogen ud over ovenstående geni, der kan hjælpe eller har ideer.
Af BrianH
Mikealex skrev:Jeg er tilbøjelig til at sige at du lever op til dit navn "Brian".

Jeg er udemærket selv istand til at google vægbeslag.

Skåret ud i pap, skal jeg bruge et vægophæng som beskrevet ovenstående, men til et Samsung UE26C4005 eller noget tilsvarende LED.

Jeg skal altså ikke bruge et vægbeslag af støbejern, som skal holde et monster fjernsyn, men noget let og pænt til fjernsynet.

Jeg har selvfølgelig prøvet at google Samsung UE26C4005 + vægbeslag, men kan ikke umiddelbart finde noget der passer sammen med fjernsynet, og som har en svingarm.

Er der nogen ud over ovenstående geni, der kan hjælpe eller har ideer.

Men du er så åbenbart ikke i stand til at klikke på googles første hit...
Gør du det får du hvad du søger
F.eks. det her: (kopier hele URL'en)

http://www.avxperten.dk/vaegbeslagophae ... dtraek.asp
Af HMAC
Mikealex skrev:Vi har besluttet os for Samsung UE26C4005, men nu mangler vi et vægbeslag.

Prøv at se www.vogel.com - de har et meget stort udvalg, og der er en produktkonfigurator, så du kan vælge, hvilke egenskaber ophænget skal have henholdsvis finde frem til de modeller, der passer til det TV, du har valgt.