Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Heysa,

Har en AW2310 skærm, jeg kan få max 60 hertz ud af den, ved 1920 * 1080, MEN vil self. gerne op og køre 120 hertz i 1920 * 1080.

Hvilken adapter skal man så vælge, der er jo noget her med passiv og aktiv adapter her osv..

Det er dual DVI der er i skærmen

Skal man have en adapter, eller er det nok med et kabel displayport-----DUAL DVI ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er nok med et kabel. Du skal bruge det dual-link DVI kabel, som medfølger til skærmen.

Herudover skal dit grafikkort understøtte opløsningen, og have en Dual-link DVI udgang.

Bemærk, at dual-link DVI er ét kabel. Det er blot en bestemt for for DVI kabel.
Af Crelle
Glemte self. lige og skrive jeg "kun" har display port i min bærbar ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du ikke kan vælge 120 Hz opløsning, så skyldes det formentlig, at din bærbars grafikkort ikke understøtter så høje framerates. Det kan du undersøge ved at slå grafikkortet op på producentens hjemmeside.

Jeg testede faktisk ikke om jeg kunne få et 120 Hz signal ind gennem displayport, men båndbredden i displayport stikket burde umiddelbart tillade det.
Af Crelle
Det er et ATI 5850, mener umiddelbart godt det kan.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg kan se der er lidt snak om, at AW2310 ikke vil modtager 120 Hz signaler gennem displayport rundt omkring. Du bør dog kunne komme omkring dette ved at købe et Displayport til dual-link DVI kabel.
Af Crelle
Har nemlig været ved og søge lidt, og kan læse mig frem til nogen mener man kan, andre mener ikke man kan :s

ja syntes jo også man burde, DOG, er spørgsmålet så om et kabel er nok, eller om man skla have en konverter på.
Af Crelle
Ja det syntes man jo umiddelbart, har dog læst på lidt Amerikanske hjemmesider, at de mente der skulle en konveter til..

Bare mærkeligt at der ikke er nogen der har prøvet det.

Sidder en del på et Alienware forum, og folk snakker bare frem og tilbage om det, ingen har prøvet det endnu..

Må ind og shoppe lidt på av-connections :)

Jeg takker og prøver og give det et forsøg Rasmus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den konverter du taler om er vel blot en mekanisk omformer, ligesom du kan få en DVI->HDMI omformer. DisplayPort er kompatibel med HDMI og DVI, men det omvendte er ikke tilfældet. Dvs. Du kan godt forbinde en skærm med DVI og HDMI til et PC/mac med DisplayPort, men du kan ikke forbinde en skærm med DisplayPort indgang til en PC der kun har DVI eller HDMI. I sidstnævnte tilfælde skal der en elektronisk omformer til.
Af Crelle
Har lige fået kablet hjem og testet, virket desværre ikke..

Kan kun stadig vælge 60 hertz på 1920 * 1080 :(

Det er sku mærkeligt..
Af Wendigo
Tør vædde med du har en ældre catalyst driver til dit grafikkort?
Ati har haft lidt bøvl med deres drivere og 120hz skærme.

Afinstallerer den gamle driver, og hent og installerer den nyeste.
Hvordan ser dit resultat så ud nu?
Af Crelle
Hvis man googler lidt frem og tilbage kan jeg se jeg ikke er den eneste der har dette problem..

Prøver og ser om jeg ikke kan finde frem til ATi support, også skriver jeg til dem
Af Wendigo
Har du overhovedet læst det jeg skrev længere oppe?

Prøv nu med den nyeste driver. Så slipper du for at skulle afvente på svar, og så har du den nyeste installeret.

På 5min kan det hele gøres.