Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløj,

Jeg påtænker at udskifte familiens 32" LCD tv med et nyt 46" LED tv!!!!

Men efter at have kigget rundt på dette forum, læst tonsvis af tests, er jeg blevet mere forvirret end godt er.

Så mit spørgsmål er:
Hvilket 46" LED tv er pt. det bedste for min familie/stue når det skal give mega fede billedoplevelser, Full HD med min 100 Hz og samspil med BlueRay?????

På forhånd mange tak for jeres svar :-)
Af BrianH
Med alle de tests du har læst, må det næsten være dig selv der er eksperten i hvilke der er bedst.
46" LED tv!!!!
PS. Hvorfor alle de udråbstegn?
Af Gavin
Ups.. Ja, du skriver jo at du har læst tonsvis af tests. My bad! Sorry. :)

Men med en af flatpanels top anbefalinger, så burde det da ikke gå helt galt.
Af Arne..
Jeg kigger også efter markeds bedste 46" LED :p

Jeg venter på at SONY HX900 skal komme på marked, den kommer i 46" ( måske er den kommet siden jeg sidst har være ude og kigge )

I næste uge skal jeg se Loewe Individual Compose 46 - LED

Ja vi er jo nogle der ikke vil have plasma skærm.. O_O

MVH Arne
Af lennon
Arne.. skrev:Jeg kigger også efter markeds bedste 46" LED :p

Jeg venter på at SONY HX900 skal komme på marked, den kommer i 46" ( måske er den kommet siden jeg sidst har være ude og kigge )

I næste uge skal jeg se Loewe Individual Compose 46 - LED

Ja vi er jo nogle der ikke vil have plasma skærm.. O_O

MVH Arne
HX900 kunne afgjort være et godt bud på et af markedets bedste LCD TV - nu må vi se .
Og der kan da være mange gode grunde til at købe LCD/LED vs plasma , men overall billedkvalitet er bare ikke en af dem. Trådstarters behov peger i retning af plasma, som er LCD overlegen i de dicipliner han nævner . Og indtil videre har 2010 LCD/LED faktisk været noget skuffende mht rå billedkvalitet - der er de bedste plasma altså bedre kørende - og billigere .
Af JA
Jeg mener første punkt er beslutning om glossy front - med mat front, eller om det er ligegyldigt.

Næste punkt er om med/uden local dimming - som jeg selv synes er ret vigtigt punkt at afklare - bryder mig ikke om sjove glorier etc.

Generelt vil jeg foreslå en LCD med den nye UV2A teknologi. ( læs evt min tråd om UV2A under panelteknologi ).
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=16831

Skal det være med blank front er denne Sharp LE820 ( UV2A ) et godt bud, alternativt en PFL8605 ( UV2A ) som der om få dage kommer en review på her.

Mat er der den nye Philips 9000 serie ( UV2A ) - som jeg selv forventer vil ta tronen fra denne her ( også UV2A ) :

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=17296
Af Arne..
Grunden til at jeg bla. kigger på "Loewe " er at deres Design er helt i top :p
Det syntes jeg er ret vigtig for den skærm jeg skal have.
Af JA
Ser man på "Loewe" er man jo oppe i en pris hvor den nye Philips 21:9 også er interessant.
Af Martin Sjøstrand
Ser man på "Loewe" er man jo oppe i en pris hvor den nye Philips 21:9 også er interessant.
Men det går jo så temmeligt dårligt i spænd med, at han skriver at design er vigtigt for den skærm han vil have.

Det er muligt du syntes 21:9 er interessant, og det er den da givetvis også... men den er sgisme et skrummel, det kan man ikke komme udenom. Det er i hvert fald en af de ting der fik mig væk fra den skærm. Syntes da også selv at 21:9 virkede spændende, men da jeg så den live, tænkte jeg bare at det uhyre ikke skulle op på min væg

Nu har jeg valgt Samsung 63" plasma.... og selvom skærm arealet er meget størrere, vil den ikke virke så "skrumlet" på væggen