Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har fået samsung c7705 ind af døren, men jeg har desværre ikke fået koblet det til kabel tv endnu, men jeg har brugt det til ps3 og film naturligvis.

Alt den snak og ballade der har været om b850 har man været bange for skulle videreføres til c7705. Jeg ved ikke selv hvor højt summen/brummelyden var på b850 og jeg mener at have hørt at man skal finde sig i en svag summen fra plasma tv, men hvad diffenerer man som acceptabelt som bruger? Jeg kan tydeligt høre en summen fra min c7705 når der er stille. Under film og ps3 er der skruet godt op for vol. på anlægget så der bemærker man det ikke rigtigt, kun i de stille scener. yderligere synes jeg at summelyden er lidt varierende fra tid til tid.

Så de endelige spørgsmål må vel være, har andre med denne c7705 model samme erfaringer? Hvor meget brummen er acceptabelt? Er det eneste bare at lave en krig med samsung prestige?
Ej vil i ikke godt snart stoppe med at rapportere om alt det buzz på c7705, jeg får mit i morgen, efter at have ventet 2 mdr. på det, og må da indrømme, at jeg har MEGA nøjeren på, over alle dem der efterhånden har fået en buzzer. Jeg går ud af mit gode skind, hvis jeg bliver en af dem.....:S!
Af trykkertor
Jeg mener at hvis tv-et irriterer dig, så skal du bestemt reklamerer på det, eller benytte dig af fortrydelsesret, (om du har det).

Skal selv købe C7705 til efteråret, men er der buzz, går den lige i retur, og jeg køber en Panasonic i stedet for.

Måske skal vi få op en afstæmning på om hvor mange der har opplevet Buzz med C7705-serien i år?
Af samsungdk
Hej

MIt PS50C7705 brummer ikke, og jeg har DVB_C yousee og Boxer, og ps3 alt i alt så brummer eller summer mit ikke.

SamsungDK
Af trykkertor
samsungdk skrev:Hej

MIt PS50C7705 brummer ikke, og jeg har DVB_C yousee og Boxer, og ps3 alt i alt så brummer eller summer mit ikke.

SamsungDK
Men som branchemedlem for Samsung så forstår vi jo at du også vil melde fra om det.
Men nu er jeg spændt på at se hvor mange i mængden der ender op med en Buzzer i år som sidste år.

Det var ene og alene Buzz som gjorde at jeg stod af PS58B855.
Og jeg mærker allerede nu enkelte brugere på diverse forum mælder fra om Buzz på C7705 modellen. I løbet af de sidste par dage har 2 personer mældt fra her inde.
Og det er meget får C7705 på markedet ennu, så det blir spænnend at følge med på statistikken.

Kan trådstarter måske lave en poll på summen eller ej, og hvor slemt den opleves.
Så kan måske den her tråd blive den officielle Samsung Buzz 2010 tråden, hvis det nu viser sig at Samsung stadig ikke har fået styr på sine paneler og boards i slim-plasmas.

Du får undskylde min skepsis, men jeg behøver bekræftelse på at at problemet er løst i år.
For Samsung sin statement sidste år med 30dB på en halv meter er acceptabelt, så har mange brugere opplevet at det slet ikke var acceptabelt i deres stue.

Jeg vil MEGET gerne have en PS63C7705 op på væggen i løbet av kort fremtid.
Men så skal det være et Buzz-frit apparat.
Ellers hopper jeg ned på Panasonic P50VT20.

Samsung vinder på pris, størrelse og design.
Men taber de på buzz, så taber de hos mig. (Og nok også mange andre brugere)
Af Nick_S
Buzz er så lavt på 7705 at det ikke kan betegnes som et problem (Det var efter min mening ulideligt på 855).
Jeg har endnu ikke haft en eneste kundeklage på Samsung 2010 plasma skærme omkring buzz.

Jeg ville ikke have nogen reservationer omkring et køb af PS50C7705 overhovedet. Billedkvalitet, design, funktion og pris taget i betragtning er det helt igennem et fantastisk tv.

samsungdk er nu generelt en ganske pålidelig og oprigtig herre, så ham behøver du ikke tvivle på ;)
Han har helt ret - der er ingen nævneværdig buzz i år.

Bor du nær Ballerup kan du komme forbi Expert og stikke øret til vores udstilling af 7705'eren.
Jeg har også VT20 stående så du kan sammenligne billedkvalitet og plasma-buzz de to imellem :)
Af lennon
Husk nu lige at der var tale om forskellige støjproblemer alt efter om man havde 855 i 50" - eller 58" udgaven . Det var som udgangspunkt værst i 58" udgaven .

Plasmabuzz er en ting som de fleste plasma tv har i en eller anden udstrækning, - hvorimod strømforsyningsstøj ( ekstrem på 855 i 58") og kabinetsresonans var specifikke problemer for både 50" og 58" .
Af maritza
Buzz på mit PS50C7705 er så lavt, at vi i det daglige ikke ligger mærke til det. Jo der er lidt, meget lidt O_O TVet hænger tæt på vægen. Når lyden er sat på mute eller skruet helt ned, kan jeg høre det omkring 1 til 1,5 m fra skærmen. Super TV. Venter spændt på testen, idet jeg er tæt ved at tro, det er lige så godt som Panasonic og måske bedre til 3D, set med mine øjne :)
Af Gavin
maritza skrev:Buzz på mit PS50C7705 er så lavt, at vi i det daglige ikke ligger mærke til det. Jo der er lidt, meget lidt O_O TVet hænger tæt på vægen. Når lyden er sat på mute eller skruet helt ned, kan jeg høre det omkring 1 til 1,5 m fra skærmen. Super TV. Venter spændt på testen, idet jeg er tæt ved at tro, det er lige så godt som Panasonic og måske bedre til 3D, set med mine øjne :)
Så kan jeg da ihvertfald godt forstå hvis du er meget tilfreds med dit tv, hvis du personligt mener det er bedre til 3D. Det er jo en del billigere end VT20.

Jeg har selv mit valg på PS50C7705 indtil videre, håber også på en test meget snart inden jeg smider penge efter det! :)
Af Martin Sjøstrand
Nu har jeg været så mange gange inde i Fona på strøget i København, og kigge på 63" modellen, mens jeg venter på mit, så de sikkert tror jeg er en eller anden looney :) og der har jeg heldigvis heller ikke bemærket at der er den mindste summen fra den. Det er selvfølgelig et butikslokale med støj, men umiddelbart virker den lydløs.... hvilket får mit håb en lille smule op :)
Af duhl2
Har selv en 63" 7705 og afventer teknikkerbesøg pga. den summer for meget.
Af trykkertor
Nick_S skrev: samsungdk er nu generelt en ganske pålidelig og oprigtig herre, så ham behøver du ikke tvivle på ;)
Han har helt ret - der er ingen nævneværdig buzz i år.

Bor du nær Ballerup kan du komme forbi Expert og stikke øret til vores udstilling af 7705'eren.
Jeg har også VT20 stående så du kan sammenligne billedkvalitet og plasma-buzz de to imellem :)
Du kan ikke påstå at der ikke er Buzz i år, når allerede 2 brugere her inde har meldt om C7705 apparat med uutholdelig Buzz-lyd.

Jeg har en mistanke om at på 63" bliver det her et problem.
Måske pga størrelsen.

Der var joe flest med 58" sidste år der fik problemet, og ikke så mange med 50".
Så størrelse hører nok sammen med problemet.

Man kan ej hellere ikke gå i en forretning og høre efter Buzz.
Sidste år læste jeg om flere brugere der fik teste apparat i forretning og synes det var meget lidt buzz.
Når de så kom hjem til egne stueforhold og uden "butiksstøj", var situationen en helt anden, og apparatet gik i retur.

Jeg tvivler ikke på hvad SamsungDK skriver, men det er ALT for tidlig at afgøre en dom på at Samsung ikke har Buzz i år.
Til det er der for få 63" solgt ennu, og vi har som tidligere nævnt brugere der melder om buzz.
Af akanhjo
Når ps3 kører og jeg slår mute på anlægget overdøver plasma støjen blæseren fra ps3'en, men ved film lægger man ikke mærke til det. Men jeg ved ikke om det svarer til 30 db i muted tilstand og hvis det er der grænsen går er der er et problem. Det kan alt andet lige ikke være acceptabelt at nogle brugere må finde sig i summen, hvor andre med samme model reporterer om absolut ingen støj...

Men ellers et rigtig flot tv med super flot billede, den buzz sidder bare i baghovedet og når man er så skeptisk og opmærksom på problemet, så toner lyden netop mere frem....
Af Senic
akanhjo skrev:Når ps3 kører og jeg slår mute på anlægget overdøver plasma støjen blæseren fra ps3'en, men ved film lægger man ikke mærke til det. Men jeg ved ikke om det svarer til 30 db i muted tilstand og hvis det er der grænsen går er der er et problem. Det kan alt andet lige ikke være acceptabelt at nogle brugere må finde sig i summen, hvor andre med samme model reporterer om absolut ingen støj...

Men ellers et rigtig flot tv med super flot billede, den buzz sidder bare i baghovedet og når man er så skeptisk og opmærksom på problemet, så toner lyden netop mere frem....
Hvis den ligefrem overdøver støjen fra din PS3, så kan jeg godt forstå din bekymring. Det ville ikke være acceptabelt i min verden.