Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Filip_kbh
Nu kender jeg ikke G20's evne til at sende multikanalslyd videre via den optiske udgang, men jeg kan afsløre at mit LG 50PS8000 godt kan klare det, MEN der sker dog tit det at lyden bliver lettere forsinket i forhold til billedet, og derfor kan metoden ikke anbefales.

Det eneste rigtige er at tilslutte BD-afspiller til en receiver via HDMI og så tilslutte receiveren til tv'et via HDMI. Denons 1611-model er et rigtigt godt bud - eller 1911. De er begge til at betale.
Af Kratz
ajhals skrev:Vil det så sige, at TV kanaler der sender DD5.1 også kun kan sendes til forstærkeren via HDMI og ikke optisk...:S?.... I så fald crap :( !!
Nej, nu skal vi lige holde tingene adskilt.
1) TV har ikke HDMI udgange. Bedste mulighed er normalt optisk. Lyden fra TV kanaler vil blive overført i det format det nu engang transmiteres med. Det vil sige stereo for de fleste kanaler, men for enkelte HD kanaler vil det være 5.1 kanal Dolby Digital.
Det man skal huske er, at hvis man forbinder andre enheder til TV'et og overfører lyden fra disse enheder til ens receiver vil det for det meste blive i stereo. Det er derfor aldrig nogen god idé at køre en DVD eller Blu Ray afspiller gennem TV'et.
2) En optisk forbindelse kan som sagt godt overføre DD5.1. Hvad den derimod ikke kan er at overføre HD lyd (DolbyTrueHD eller DTS HD master audio). Disse formater kan kun overføres over HDMI, eller efter dekodning over 5.1/7.1 analog.
Af Mr. Kaboom
Nu kender jeg ikke G20's evne til at sende multikanalslyd videre via den optiske udgang, men jeg kan afsløre at mit LG 50PS8000 godt kan klare det, MEN der sker dog tit det at lyden bliver lettere forsinket i forhold til billedet, og derfor kan metoden ikke anbefales.
Jeg har det samme problem. Er der ikke en mulighed for at forsinke billedet på LG'en så det stemmer med det optiske output? Eller er den eneste løsning virkelig at kaste min. 2500 kr. efter en surround receiver og endnu en fjernbetjening til junglen...?
Af Hviid Gruppen
Hejsa.

Jeg har lige et spm. nu hvor vi er inde på denne boldbane.

Jeg har meget begrænset viden omkring optisk kabel og hip op & kom herned, og har aldrig gjort brug af det..

men har for nogle uger sidne købt sådanne 2 optiske coaxial kabler (dem med det røde lys og småfirekantet stik.)

Spm. går på om det er foretrukket at bruge disse kabler i mit setup, fremfor nu hvor HDMI klare lyden.

Har et 3D Samsung LE40C755 og PS3 og Yousee+ boks.
(alle de effekter har et sådan optisk digital stik)

Intet anlæg tilsluttet, så fjernsynet klare lyden :p

Er der noget sted i denne kombination at jeg skulle forbinde med et af de optiske kabler, som ellers bare ligger ubrugt i skuffen.?

Mvh.. :)
Af Mr. Kaboom
Efter at have læst på diverse sider på nettet har jeg fundet ud af at der findes en særlig Service Menu på fjernsynet (LG 50 PS8000), hvor man kan indstille billedet til en lille forsinkelse, så lyden passer til. Selvom det er at angribe problemet bagvendt, så er det en form for løsning.

Jeg kan dog ikke tilgå denne menu med de sædvanlige genveje (MENU/MENU eller OK/OK på remote og tv), så det bringer mig ikke videre... :(

Nu har jeg så netop læst at det kun kan gøres via særlige service remotes på fjernsyn af nyere dato. Nogen der har erfaring hermed?

På forhånd tak for hjælpen. 8)
Af Hviid Gruppen
Hviid Gruppen skrev:Hejsa.

Jeg har lige et spm. nu hvor vi er inde på denne boldbane.

Jeg har meget begrænset viden omkring optisk kabel og hip op & kom herned, og har aldrig gjort brug af det..

men har for nogle uger sidne købt sådanne 2 optiske coaxial kabler (dem med det røde lys og småfirekantet stik.)

Spm. går på om det er foretrukket at bruge disse kabler i mit setup, fremfor nu hvor HDMI klare lyden.

Har et 3D Samsung LE40C755 og PS3 og Yousee+ boks.
(alle de effekter har et sådan optisk digital stik)

Intet anlæg tilsluttet, så fjernsynet klare lyden :p

Er der noget sted i denne kombination at jeg skulle forbinde med et af de optiske kabler, som ellers bare ligger ubrugt i skuffen.?

Mvh.. :)
Kan det betale sig at connecte et optisk kabel mellem PS3 og fjernsynet eller via yousee+ boksen og fjernsynet.

Oder er det hip som hap med min opsætning og intet at hente ved at bruge optisk mellem dette setup.?