Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Major Awesome
3D teknologien udvikler sig rigtigt meget lige i øjeblikket, f.eks. kan man allerede se 3D uden briller. Så med al den udvikling kan det så overhovedet betale sig at købe et 3D fjernsyn endnu?
Jeg har kigget på et sony kdl-40ex700 og 2 samsung 3D fjernsyn.
Sony'et kan alt hvad jeg har brug for og er fungere godt sammen med de ting jeg skal bruge og samsung'ene er dobbelt så dyre, men har 3D.
Da der endnu ikke er så meget 3D materiale, hvor godt fungere 2D konventering til 3D så? Er det godt eller er det ikke engang værd at tage et par briller på for?
Tak for hjælpen.
Af akanhjo
jeg har set 2d til 3d og jeg var ikke specielt overbevist. Der var alt for meget panorering/hakken i billede. Ligesom om det kørte med en meget lav frekvens. 3d animation er derimod ret godt for det utrænede øje... men det kommer vel an på hvor meget man vægter 3d'en, jeg vil fx nok mest bruge det til spil.
Men 3d uden briller skulle ikke være noget som helst værd i forhold til. jeg så en demonstration i østrig for et par måneder siden og der skulle man sidde helt lige foran skærmen for at få noget ud af det og der var endda ret meget crosstalk alligevel.
Af Major Awesome
Jeg ville nok også mest bruge det til spil.
3D uden briller var nu også mest bare et eksempel, men tak for hjælpen.
Af Akyhne
Teknikken er for ung. Jeg så et Samsung hos Expert forleden og et (vidst nok) Hitachi hos Elgiganten et par timer senere.
Det var noget af en wow-effekt, men det flimrede kraftigt ved hurtige bevægelser (3D tegnefilm).