Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mine forældre går og overvejer at skifte deres gamle 32" JVC kasse ud med en 46" fladskærm, og i den forbindelse har jeg tilbudt at hjælpe dem lidt på vej til at vælge en god skærm til deres behov og budget.

3D er de ikke interesseret i og derfor har jeg fundet frem til 2 46" modeller fra Samsung, nemlig C6005 og C6825 som overskriften indikerer. Jeg kan godt se at man får lidt mere funktionalitet med den dyrere C6825, men det jeg gerne vil vide noget om er billedekvaliteten.
Kan nogen fortælle mig om der er forskel på panelerne og billedekvaliteten i de 2 modeller?

Ellers er der så vidt jeg kan se disse forskelle:
PVR
DVB-S

Er der andet, og hvad ville i vælge? :) Der er jo et par tusinde kroners forskel i mellem dem.
Af Steen Bay
Modellerne du nævner burde have samme billedkvalitet, og der er vel yderligere et par tusind at spare hvis du/de vælger en model som C655 (eller C635/C675) istedet. C655 har ikke 'Scanning Backlight' som LED modellerne har, men til gengæld, så har det heller ikke den potentielt generende auto-dimming funktion som C6005/C6805 har, og så er der jo selvfølgelig dem som vil mene at et plasma-TV som Panasonic G20 vil være et bedre valg! Det er ikke nemt! 8)
Af Juiceren
De vil gerne have LED pga. det tynde design osv, og så giver det vel også lidt bedre billedekvalitet kontra alm. baggrundsbelysning, samt lavere strømforbrug :)

Plasma kommer desværre ikke på tale da de har en meget lys stue, og det kan hverken G20 eller V20 bruges til.
Af malke
Steen Bay skrev:Modellerne du nævner burde have samme billedkvalitet, og der er vel yderligere et par tusind at spare hvis du/de vælger en model som C655 (eller C635/C675) istedet. C655 har ikke 'Scanning Backlight' som LED modellerne har, men til gengæld, så har det heller ikke den potentielt generende auto-dimming funktion som C6005/C6805 har, og så er der jo selvfølgelig dem som vil mene at et plasma-TV som Panasonic G20 vil være et bedre valg! Det er ikke nemt! 8)

Du kan sagtens slå auto-dimming fra på de nye samsung skærme ;) jeg kan ihvertfald på mit c6005 :)
Af Steen Bay
malke skrev:
Steen Bay skrev:Modellerne du nævner burde have samme billedkvalitet, og der er vel yderligere et par tusind at spare hvis du/de vælger en model som C655 (eller C635/C675) istedet. C655 har ikke 'Scanning Backlight' som LED modellerne har, men til gengæld, så har det heller ikke den potentielt generende auto-dimming funktion som C6005/C6805 har, og så er der jo selvfølgelig dem som vil mene at et plasma-TV som Panasonic G20 vil være et bedre valg! Det er ikke nemt! 8)

Du kan sagtens slå auto-dimming fra på de nye samsung skærme ;) jeg kan ihvertfald på mit c6005 :)
Så vidt jeg har forstået, så er auto-dimming stadig aktiv selv om 'Dynamic Contrast' er slået fra. Det er ihvertfald hvad hdtvtest.co.uk siger i testen af C6000 (og C8000), men hvis det ikke er noget du har lagt mærke til, så er det vel næppe det store problem i praksis.