Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Tobster
Jeg skal have en ny skærm til min PC og har planer om
Packard Bell Maestro 220W - 22"

Jeg kan ikke finde noget om den på denne side, og der er ikke mange informationer på nettet...

Nogen der ved om denne skærm er god? Jeg har set den i en forretning og den ser lækker ud. God billedkvalitet.

http://www.packardbell.no/products/at-h ... 0-446.html

http://prisguide.hardware.no/product.ph ... d10535fed6

Er den på nok mhz?

Er der nogen alternativer? Altså:
Pris: maks kr. 3.000,-
20"->22"
Indbyggede højttalere
Flot design
Bruges mest til internet, arbejde og lidt spil - ingen film.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Specifikationerne på skærmen fejler ikke noget. De er ret typiske for 22" genren og da skærmen har DVI indgang burde du være sikret at billedet er skarpt.

MHz har ingen relevans overhovedet i denne sammenhæng - hvor ser du overhovedet en båndbredde angivelse i de links du har smidt her?

Du skriver selv at din maks. pris er 3000 kr. - Packard Bells skærm koster da 3700 kr. på den norske side du linker til?
Brugeravatar
Af Tobster
Ang mhz, så så jeg det på en anden side... Det er en 60 mhz

Electric City har den til kr. 2.999,- og Fona har den til kr. 3.299,-

Jeg var henne og købe skærmen igår eftermiddags. Dejlig stor skærm med flot billede.
Dog virker den meget kold i farverne, men ved at stille lidt på rød fik jeg rettet det.

Det eneste jeg umiddelbart vil kritisere på den er højttalerne. De er elendige, men da jeg har sat mit anlæg til PC'en gør det ikke noget. Forfra kan man slet ikke se skærmens indbyggede højttalere, da de sidder i bunden af kabinettet.

Den køre maks opløsning på 1680x1050. Kunne godt tænke mig en tand højere O_O

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor det er så svært at finde danske informationer om denne skærm. Er den godt nok så ny?

Ellers vil jeg sige at til kr. 2.999,- får man meget for pengene.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har vist fået galt fat i det. MHz angivelser går altid på båndbredden, hvorimod opdateringsfrekvenser regnes i Hz. Skærmen kører ved 60 Hz hvilket alle fladskærme gør i dag - uanset om det er angivet at den også kan køre ved 75 Hz. Signalet skaleres til 60 Hz i selve skærmen til sidst alligevel.

22" skærme er ikke mere end et par måneder gamle, så det er ret naturligt at du ikke har hørt noget om denne model - eller andre 22" skærme for den sags skyld.
Brugeravatar
Af Tobster
Nå for søren... Jeg har da vist lige fået blandet begreberne sammen...
Af Klop
Jeg har selv haft øje efter denne skærm i ca. 14 dage og var selv lidt frustreret over at jeg ikke har kunne finde nogen anmeldelser eller kommentarer om den.
Jeg kunne dog alligevel ikke stå for fristelsen og købte den for 4 dage siden.
Jeg har tjekket den med de test, der er her på siden -ingen problemer.

Jeg har spillet Half-life 2, OBlivion og Battlefield 2142 og det kører som det skal uden hakker +plus man virkelig kan se at der er en god kontrast i skærmen.

Jeg er enig med Tobster i at den er lidt kold i farverne, men i OSD menuen kan man let regulere det (udover de enkelte farver, er der forskellige profiler at vælge immelem), så det er ikke det store problem.
Højtalerne må dog siges at være jammerlige, men jeg har heldigvis nogle andre jeg bruger.

Jeg bruger primært skærmen til videoredigering, og der er størelsen rigtig god og et godt alternativ til 2 skærme.

Alt i alt, mine varmeste anbefalinger, man får virkelig noget for pengene!
Brugeravatar
Af Tobster
Lidt info om skærmen her:

* 22" LCD widescreen monitor
* Opløsning på 1680 x 1050 pixels
* Kontrastforhold på 700:1
* Lysstyrke på 300 cd/m2
* Betragtningsvinkel på 170° (H) / 160° (V)
* Responstid på 5 ms gør den perfekt til film og spil
* Tilslutning via 2 x VGA og 1 x DVI
* Integreret 2 x 2,5 watt højtalere
* Leveres med VGA, DVI og Audio kabel
* Bredde 52,4 Dybde 2,1 Højde 40,4 cm - 5,5 kg

[img]http://www.packardbell.dk/filelib/commo ... 220W_2.jpg[/img][img]http://www.fona.dk/media/vareb/png3/4100540190.png[/img]

Link til Fona - klik her...