Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken computerskærm skal jeg vælge til max. 2200 kr.?
Den skal bruges til spil og lign.
Jeg vil gerne have en uden pixelfejl, kan det lade sig gøre, altså med en slags garanti for 0 pixelfejl.
Hvilke mærker er bedst og har bedste pixelfejl-garanti?
Brugeravatar
Af Tobster
Yder Acer ikke 7 års garanti på pixelfejl?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor har du det tal fra? Mig bekendt er der ikke nogen der vil yde mere end 3 års garanti.
Brugeravatar
Af Tobster
Jeg mener at have læst det i et eller andet forum, men det behøver jo ikke at være korrekt... Har set mange sider ifb. at jeg skulle have ny skærm, så jeg husker ikke hvor jeg læste det.

Ved nærmere kig er jeg ikke i tvivl om at det er mig der tager fejl.. :s
Af thorber
Er der slet ikke nogen der ved noget? :((
Af thorber
Uden at ville fremstå som en brokrøv, synes jeg da nok at dette er noget af det sløveste forum jeg længe har haft tilknytning til. :((

Er der slet ikke nogen der har noget input omkring mit spørgsmål?
Er der ikke nogen der bruger Philips skærme, som kender til nogle fordele og ulemper?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rolig nu...

Vores database med pixelfejlsgarantier er ikke udfærdiget endnu, så det er måske lidt svært at gennemsøge mulighederne når dette er et krav. Philips har ikke pixelfejlsgaranti på skærme i deres S-serie (sidst jeg tjekkede i hvert fald) men da den er på 8 ms er der ikke overdrive i den og dermed er den ikke så god til spil, som andre modeller med f.eks. 4 eller 2 ms vil være.

Spar evt. 100 kr. mere sammen og tag den her LG L1970HR-BF:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=209066

Eller denne Acer AL1951Ds:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=178279

Eller Samsung 931BF:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=215622
Af thorber
Tak for det, yakken.

Jeg kan fortælle dig, at den skærm jeg linker til har garanti for 0 pixelfejl.
Det er altså Philips B og X skærme der har den garanti.

Men du mener jeg skal ned under 8ms i responstid, for at spillet glider ok?

Det er også et par spændende emner du bringer på bane, men jeg er stadig bange for at få pixelfejl, og det kan da godt ske det er noget pjat, jeg ville bare ærgre mig gul og grøn hvis jeg får en skærm med et par pixelfejl, og det så ikke kommer ind under garantien.
Brugeravatar
Af Tobster
Jeg har en kollega som har en eller anden 24" fladskærm hvor der er livsvarig garanti mod pixelfejl... Husker ikke hvilket mærke det er...
Men han har også givet omkring 10.000 for den for ca ½ år siden.
Af thorber
Hej Tobster. Tak for dit input, men det hjælper mig meget lidt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
thorber skrev:Tak for det, yakken.

Jeg kan fortælle dig, at den skærm jeg linker til har garanti for 0 pixelfejl.
Det er altså Philips B og X skærme der har den garanti.

Men du mener jeg skal ned under 8ms i responstid, for at spillet glider ok?

Det er også et par spændende emner du bringer på bane, men jeg er stadig bange for at få pixelfejl, og det kan da godt ske det er noget pjat, jeg ville bare ærgre mig gul og grøn hvis jeg får en skærm med et par pixelfejl, og det så ikke kommer ind under garantien.
Vi har længe villet lave en liste over hvilken garanti de forskellige producenter vil tilbyde, men tiden er bare ikke rigtigt til det. Det er trods alt en del research der skal foretages, så al input er velkommen. Har du en kilde til pixelgarantien på B og X modellerne?

Jeg har endnu ikke modtaget en skærm der har været behæftet med pixelfejl, ligesom jeg kun kan huske et enkelt eksemplar af de testede skærme der havde en fejl. Du har jo 14 dages returret på skærmen, så du kan jo tage chancen og så bare smide returfragten hvis der er fejl - det er langt det nemmeste.