Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Spørgsmålet er egentlig ret enkelt: Hvilken en vil I tage af de to skærme?

ASUS VW266H
http://www.asus.dk/product.aspx?P_ID=eVfxWZGyhikBt0aM

Samsung SyncMaster P2770H
http://www.samsung.com/us/consumer/offi ... prd_detail

Skærmen skal bruges til browsing, excel mv. samt til spil (wow og starcraft 2).

Asus tiltaler mig lidt pga. 16:10, mens designet klart er fedest på samsung. Men hvad med billedet, nogen erfaringer så hører jeg dem gerne?
Af Hemanse
stod selv lidt i dette dilemma for et par dage siden, jeg valgte at købe mig samsung skærmen, efter at have læst en masse reviews rundt omkring stod den som det bedste bud, de fleste kommentare jeg kunne læse mig frem til vedr. asus skærmen så var de fleste negative, har kun lige fået min samsung hjem idag men det ser ud til jeg tog det helt rigtige valg :)

så jeg ville vælge samsungs skærm hvis jeg var dig.

ps, næsten alle reviews og svar fra folk der har købt asus skærmen siger at billedkvaliteten er dårlig, hvilket nok var den største grund til jeg valgte ikke at købe den.
Af sauer
Hemanse, det kunne være super fedt hvis du gider at smide et par ekstra erfaringer, når du har fået testet skærmen et par dage!!

Tillykke med købet! :)
Af Hemanse
Kan jeg sagtens, har dog opdaget at skærmen ser ud til at hælde til den ene side, om det er på grund af den lidt tynde stander og den "massive" vægt fra skærmen eller om den bare ik er i orden skal jeg lige have funder ud af.

Sluttede dog skærmen til i går bare for lige at tjekke efter døde pixels og diverse fejl, dem var der heldigvis ingen af og billedet ser kanon ud.

Nu har jeg dog ikke så meget at sammenligne med da jeg selv sidder med en 50 år gammel CRT skærm ;)
Af Hemanse
lovede lige at smide en lille review af P2770H skærmen, jeg blev nødt til at tage skærmen tilbage, skærmen var skæv og hældte til højre hvilket var utroligt irreterende at se på, var heller ikke imponeret over billede kvaliteten, så jeg har nu fået mine penge tilbage og leder selv efter en ny skærm, vil dog gå ned til en 24", 27" var sq en anelse for stort :)