Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg har de seneste 5 år været den glade ejer at et herligt CRT TV - Philips 32 WideScreen TV 32PW9520 :)

Jeg er nu blevet fristet til at tage springet til en flad og har endda overtalt fruen til at der må investeres. 8)

Vi har startet med at have et Panasonic 42" G20 hjemme på prøve fra det lokale panasonic center. TV'et klarede egentlig både SD og HD rigtig godt, men synes farverne blev lige lovlig matte i dagstimerne (Der er ikke vinduer som giver lys direkte på skærmen). Specielt hvid syntes jeg blev meget mere grå end egentlig hvid.

Jeg har derfor ventet i spænding på V20 versionen som skulle klare dagstimerne bedre end G20. Jeg har set den hos HIFI klubben idag - og det ser jo rigtig godt ud. Dejligt lækkert design imo. Det stod dog i et lokale uden vinduer så havde lidt svært ved at bedømme det ordentligt.

Min bekymring går på om jeg måske bare skal vænne mig til et mere afdæmpet (mat) billede om dagen i forhold til mit gamle CRT tv eller om det i virkeligheden er et LCD tv jeg burde gå efter. Jeg elsker at se film så det er derfor at valget faldt på plasma her til at starte med og også fordi jeg ofte syntes LCD har et mere "pc"-agtigt billede, altså mere pixeleret og ser nogle gange for kunstigt skarpt ud.

Håber der er nogle der kan forstå min bekymring og måske guide lidt eller har et par gode råd. Jeg har efterhånden været i et utal af expert, hifi klubben, el-giganten, fona osv butikker men bliver ved med at falde tilbage på panasonic plasma serien dog stadig med min bekymring om jeg vil kunne vænne mig til det noget anderledes billede i dagstimerne i forhold til mit kære CRT.

På forhånd tak for alt det input I har at byde ind med :)

/Kryptonite
Af Steen Bay
Jeg har selv lignende overvejelser, og måske du kunne finde nogle nyttige oplysninger i tråden 'cd/m2 på plasma' som jeg startede i kategorien 'Panelteknologi'.
Af Kryptonite
Tak for info om din tråd Steen, meget interessant læsning :)

Og jeg har skam læst begge test her på siden, men det lokale panasonic center er gået på ferie så søger lidt input indtil de kommer tilbage ;)