Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af purtsak
Er der nogen der ved om der er nogen af de nye LG plasma tv der har HDMI 1.4???

Synes det er lidt svært at hitte ud af :s
Af ulvn
De eneste ikke-3D tv jeg kender til, med HDMI 1.4 er Panasonic G20(og vel også V20) og Philips 5605H!
Af Long John89
Nu kan du så tilføje Sony HX700 til din liste... ;)
Af Kratz
Jeg mener altså de fleste TV lanceret i år har en eller flere HDMI 1.4 indgange.

Det er ikke kun et spørgsmål om 3D, men også muligheden for Audio Return Channel.
Af akanhjo
Kratz skrev:Jeg mener altså de fleste TV lanceret i år har en eller flere HDMI 1.4 indgange.

men også muligheden for Audio Return Channel.
kan du venligst uddybe det? og hvis ens tv understøtter 3d, skal der så være en specefik indgang på tvet der hedder hdmi 1.4? ..eller kan det bare være en af de 4 tilfældige?
Af purtsak
er det kun til 3d at hdmi 1,4 kan bruges eller hvad :o
Af akanhjo
det kan bruges til det hele, men nødvendigt til 3d. dog er der også hdmi 1.3 der fungrer, men de e rikke certifikeret og der er ikke det der audio return, som er noget med at man sparer et kabel fordi lyden kan sendes begge veje.. tror jeg
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
På Panasonic VT20, er HDMI 2 indgang specifik til 3d. Version 1.4 sender også internet videre til andre enheder i opsætningen.
Af Kratz
HDMI 1.4 kan naturligvis benyttes, også selv om det ikke er 3D. Som sagt er der mange ikke 3D modeller som også har en eller flere 1.4 HDMI ingang(e), primært for at give mulighed for Audio Return, som man ikke kan med HDMI 1.3.

Men til 3D materiale skal det være en 1.4 indgang man benytter, ellers er der ingen garanti for det virker.