Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grid
Jeg har en NAS hvorpå mine film og mit musik osv. ligger men jeg mangler en afspiller.. Jeg har kigget længe på appleTV men flere og flere siger det er noget værre **** så nu kigger jeg på en mac mini men her kommer mit "problem" er det overkill at købe så dyr en maskine når den jo "bare" skal afspille film/musik fra en ekstern harddisk/NAS og har i evt andre forslag? Om jeg kommer til at optage noget fra tv engang skal jeg self. ikke kunne sige men det er ikke aktuelt lige nu :)
Af bleze
Ja det er overkill. En ION baseret computer med XBMC vil kunne gøre det eller en Apple TV med Crystal HD. Jeg har dog selv en Mac Mini som medie center og det kører fint under OS X
Af jvvpc
Der skulle være en opfølger til Apple TV på trapperne inden for en relativ kort tid. Hvis jeg var dig ville jeg vente lidt og følge Apples meldinger til senest nytår :)

Ellers har ASRock en rigtig god produktlinje af HTPC'er. Har selv lige købt en Core 100HT-BD der er ret genial :)

http://www.asrock.com/nettop/index.asp
Af bleze
Jeg har selv 2 stk ASRock ION's og de larmer betydeligt mere end min Mac Mini. Det skal man lige være klar over. Men ellers er de total fede og kører fint både Windows og Linux XBMC
Af Rallemullen
Mac Mini er genial som mediecenter, og det behøves ikke at være den dyreste og nyest model, du kan sagtens finde en brugt til 2-3.000 kr - som spiller full-HD uden problemer (1GB-2GB ram og 1,83 Ghz er HELT FINT)..

Jeg går selv med tanke om at anskaffe en, da jeg PT har en Apple TV, og det virker fint nok, men så snart du begynder at streame film som fylder over 2-3 GB, så spiller det SLET ikke..

Jeg bruger boxee (programmet som er GENIALT) som er sat op mod min NAS harddisk, og til det ville en Mac mini være rigtig god..

http://www.boxee.tv/box - dog er jeg blevet MEGA lun på denne, og har helt klart tænkt mig at vente på den bliver lanceret.!

http://www.wdtvlive.com/products/wdtv_live#/highlights - gør det også rigtig godt, men har efter min mening det mest usle interface.!!
Senest rettet af Rallemullen 22 jul 2010, 11:25, rettet i alt 1 gang.
Af viol8r
Absolut ikke overkill. :-)
Køb en Mac Mini (evt. en af de tidligere modeller, dog min. 2.4GHz og med nvidia grafik). Smid Plex på den - og evt. eyetv, hvis du vil se/optage tv.

Edit: De 2.4GHz er nødvendige for at vise 1080 ordenligt, da hverken eyetv eller Plex (xbmc) har hardware dekodning endnu (Plex har dog i beta-versionen).
Af Rallemullen
viol8r skrev:Absolut ikke overkill. :-)
Køb en Mac Mini (evt. en af de tidligere modeller, dog min. 2.4GHz og med nvidia grafik). Smid Plex på den - og evt. eyetv, hvis du vil se/optage tv.

Edit: De 2.4GHz er nødvendige for at vise 1080 ordenligt, da hverken eyetv eller Plex (xbmc) har hardware dekodning endnu (Plex har dog i beta-versionen).
Jeg har testet 1,83 Ghz og den afspiller FULL HD (8-12GB) uden problemer - streamet fra min NAS trådløst.- det kan også havde noget med kodningen at gøre selvfølgelig, dog vil jeg også anbefale at man får en mini med lidt mere kræft, så er man i hvertfald sikret, uden det koster alt for meget.. Har ikke testet med EYE TV - da jeg har en samsung boks fra Yousee :)
Af viol8r
Du kommer ikke uden om nogle tabte frames på en 1.83GHz, da det ikke er accelereret, hvis det er f.eks. BD images eller komplekse mkv'er mv., der skal dekodes.

Eyetv bruger desuden mange ressourcer på de-interlacing af 1080i, hvilket gør at 2.4GHz er minimum.

Uanset hvad, så gå efter dem med nvidia 9400m eller 320m, da de er de eneste, der understøtter hardware dekodning af video (Plex kan hentes med understøttelse for hw-acc i beta, mens eyetv kommer inden for et par releases).
Af cgmand
Det er jo så kun med 2GB RAM og uden tastatur og mus.. Så du skal lige ligge 2000 - 2400 kr oven i de 5800kr..

Koster den nye ikke osse 6199 ?
Af Grid
cgmand skrev:Det er jo så kun med 2GB RAM og uden tastatur og mus.. Så du skal lige ligge 2000 - 2400 kr oven i de 5800kr..

Koster den nye ikke osse 6199 ?
5800 med studierabat.. 2gb ram er mere end rigeligt og mus og tastertur skal jeg ikke bruge :)
Af cgmand
Ok, nej så er det ikke noget for dig :)
Af bleze
XBMC til Mac understøtter hardware decoding. Jeg har den mindste Intel udgave med Nvidia og alt spiller uden frame drops. Du skal muligvis bruge et nightly build...