Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martinbj
Jeg er den glade nybagte ejer af et Samsung C8705 fjernsyn.

Jeg har sat en indendørsantenne på, og modtager fint DVB-T. Jeg har ligeledes sat en USB harddisk til, og det funger som sådan fint nok at få den til at optage programmerne.

Det som volder mig lidt bøvl er, at programmerne ikke slavisk på minuttet følger den indbyggede elektroniske programguide. Jeg har et par gange oplevet at jeg enten misser 1-2 min af starten af et program, eller de sidste par minutter af et program.

Jeg har kigget manualen igennem, men kan ikke finde noget sted hvor jeg kan sætte fjernsynet til eks,. at starte optagelsen 2-3 min før, og stoppe 5 min efter programmet er slut.

Nogen der kan hjælpe?
Af jvvpc
Har set flere brugere nævne dette men ikke set nogen løsning.

Får nok vores inden for et par dage så vil selv teste det igennem.
Af Bentoz
Det kan godt lade sig gøre, men er lidt mere omstændigt end at bruge funktionen i EPG Du skal ind i hovedmenu/antenne/kanaladministrering tryk på tools når den aktuelle kanal er fremhævet og du får et punkt der hedder timer optagelse (eller lign) her sættes det hele manuelt (dag, starttid, stoptid og kanalnummer)
Af martinbj
Jeg takker for svaret :)
Prøver det i aften efter arbejde.
Af Tazzyted
Hej Martin,

Hvilken udbyder har du på kabel tv?

Jeg har også lidt issues med mit C8705 og EPG/PVR. Jeg har Stofa og mit problem er at den optager fint nok og får det hele med men Stofa's EPG er for langsom med at sende info ud til TV'et så alle mine optagelser får en forkert tittel i min optage oversigt !:(
Har snakket både med Stofa og Samsung og Stofa kigger på det og får tjekket deres signaler her i mit område da det virker som om der er "lag" på linien. Samsung kommer med en update til tv'et meget snart som skulle afhjælpe denne problematik med at tv'et giver den rigtige tittel til optagelserne så den tjekker hvad der er optaget mest af, det kan også være de rette noget med timer opsæt i denne update som kunne hjælpe dig. Den skulle være lige på trapperne siger de.

Håber de var lidt nyttig info og andre kom endelig med jeres input til dette hvis i har dette tv og har erfaringer, det er rart at høre andre.
Jeg har en kollega som også har dette tv med Yousee og der er ingen problemer overhovedet med noget så det skal kunne virke efter hensigten
:)
Af martinbj
Allerførst: Jeg har fået manuel optagning til at virke :)
Tazzyted skrev:Hvilken udbyder har du på kabel tv?

Jeg har pt. kun Boxers gratis kanaler, og jeg oplever de samme problemer med navngivning af programmerne.

Nogen der ved om det er muligt manuelt at ændre navnene på de optagede programmer?
Jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan det kan gøres (hvis det kan)?
Som flere andre har jeg blandede erfaringer med kvaliteten af at optage via guide på Samsung PS 50C7705 på usb Harddisk. Jeg har YouSee Storkøbenhavn Værløse - nogle gange kommer hele optagelsen ikke med - andre gange forkert titel.

Når optagelse er sat til recording gennem guide, starter den ca. 2 minutter for tidligt og oftest stopper den tilsvarende før udsendelsen er slut. Irriterende og ødelæggende for filmoplevelser.
Ellers er det jo skønt at kunne optage fx film i digital kvalitet men en streg i regningen at hele filmen ikke kommer med.
Skal man virkelig være tvunget til at gå tilbage til Hard Disk optagelse - og så kun i analog kvalitet?

Er der nogle bud på hvad man kan gøre?
Jørgen
Af Mysen
Der er desværre ikke nogen måde at løse problemet på. Det er tåbeligt, men det virker ikke til at Samsung har forstået at det er et problem.
Du kan dog omgå problemet lidt. Det er besværligt og ikke perfekt, men bedre end ingenting.

1. Tjek guiden eller internet/ tekst-tv, hvornår udsendelsen starter.
2. Gå til menu -> kanal -> kanaladminstration ->tryk ok
3. Find den rigtige kanal, tryk tools på fjernbetjeningen og vælg "optagetid"
4. Indstil tid og dato. Start evt. et minut for sent på TV 2, da man alligevel ikke misser noget her. Ellers må man bare krydse fingre for, at den ikke starter 2 sekunder for tidligt og skriver forkert data. Man kan til gængæld give den rigeligt til i den anden ende, så man ikke mister slutningen