Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MikK
Hej. Jeg skal have købt mig et nyt TV. Og har fundet de to modeller:

Panasonic 42S20 til 5129 kr
Sony 40EX500 til 5399 kr

Hvilket af disse to TV, vurderer I, leverer den bedste billedkvalitet? Er der evt andre, bedre TV, i denne kategori?

Jeg sidder ca 3 meter fra fjernsynet (er skærmstørrelsen for stor?). Der er ingen problemer med direkte sollys. På forhånd, tak for hjælpen :)
Af MF-DK
Du burde ikke være nervøs for at skærmstørrelsen er for stor hvis du sidder 3m væk. Du kan evt. læse denne artikel om at finde den ideelle skærmstørrelse:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1184685511

Plasma plejer at give bedre rå billede, så jeg vil mene S20 alene på det område, men er på ingen måde sikker. O-O
Senest rettet af MF-DK 17 jul 2010, 15:41, rettet i alt 1 gang.
Af THM
Jeg sidder også 3m væk fra mit 42" G20 kunne godt have brugt en 46" og til film i biografformat måske 50", så vil heller ikke mene det er for stort :)
Med hensyn til billedkvaliteten vil jeg mene S20 er bedst og så er det jo lige de 2" større og billigst ;) Til gengæld mener jeg ikke du får usb afspilning med på S20, hvilket du gør på sonyen, så det er også værd at tage med i sine overvejelse, hvis det har betydning. begge TV er dog efter min opfattelse gode.
Af BrianH
42 er ikke for stort til 3 meter. Blandt de to, ville jeg tage Panasonic.
Af PeterD
"Til MikK":

Bare nysgerrig på hvorfor du lige har udvalgt Pana S20 og ikke X20?

Det ligger jo prismæssigt mellem x20 og G20, men jeg kan ikke se ud fra specifikationerne om det er billedemæssigt er 1500 kr. mere værd end x20.

Er det fordi det er full HD eller..?

TV'et "sætter sig mellem 2 stole" mellem G20 til 6000,- og x20 til 4000 kr.
O-O O-O
Af MikK
Ja det er hovedsageligt pga full HD. Regner med også at anskaffe mig en ps3, og vil derfor gerne have mulighed for at udnytte bluray. Læste også at det har "600 Hz Sub Field Drive Intelligent Frame Creation Pro" hvor X20 har "100 Hz Double Scan". Må indrømme at jeg ikke har nogen idé om betydningen af denne forskel, men går ud fra at S20 håndterer bevægelser bedre end X20.
Af MikK
Man kan forresten også få et LG 37SL8000 til 5899 kr.
En efterhånden ældre model, men en model som jeg også ved har fået en del ros bl.a. fra Eisa. Kan personligt rigtigt godt lide dets design :)

Kan dette TV følge med de to førnævnte?
Af THM
inteligent frame creation kan slås til og fra. personligt bruger jeg det ikke, men har heller ikke fået bluray endnu, så ved ikk om jeg vil bruge det der. SL8000 er nok et af de bedste lcd i denne prisklasse, men ved ikke hvor den ligger sig i forhold til S20 andet end at sortniveauet er bedre på S20.