Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af djondjoe
Har Samsung i deres 2010 modeller fået ændret det at man ikke selv kan bestemme kanalrækkefølgen for DVB-C kanaler?

Jeg vil meget gerne selv bestemme at DR1 er på 1, TV2 på 2, TV3 på 3 osv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det skulle også være til stede i deres B-serie fra sidste år.
Af malke
yakken skrev:Ja, det skulle også være til stede i deres B-serie fra sidste år.

Må indrømme at jeg altså ikke har luret hvordan man gør :)
Af Expert Jyderup
du skal lave en favorit liste og så ligge dem i den rækkefølge du vil ha dem. Samsung har sagt der kommer en opdatering der skulle kunne klare det i løbet af året, så man ikke behøver skulle lave favorit listen.
Af djondjoe
Så svaret er altså nej? Det kan kun lade sig gøre med favoritlisten, hvilket jeg ikke vil kalde optimalt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo tilføje alle kanalerne til favoritlisten. Det er samme metode der bruges på deres boks til Yousee eksempelvis.
Af djondjoe
Men så i stedet for blot at trykke "3" på fjernbetjeningen for at komme til TV3, skal man ind i en eller anden liste først og dermed bruge flere tasketryk ikke?
Af johnson
Du kan godt ændre rækkefølgen på kanalerne - du skal aktivere redigere kanalnummer i menuen. Du skal ind under menupunket med "parabolen".
Af djondjoe
Var lige ude at teste det og ja man kan godt, omend det er vanvittigt klumpet udført, da man ikke kan ombytte 2 kanalers, men derimod skal sørge for at et kanalnummer er ledigt og derefter flytte den anden kanal dertil. At man kan er dog selvfølgelig vigtigst.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
djondjoe skrev:Men så i stedet for blot at trykke "3" på fjernbetjeningen for at komme til TV3, skal man ind i en eller anden liste først og dermed bruge flere tasketryk ikke?
Favoritlisten skulle erstatte den normale programrækkefølge, så når du aktiverer favoritlisten, så vil alle tastetryk referere til dén - dvs. tallet 3 går til den tredje kanal i favoritlisten.