Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej brugere på Flatpanels.dk :)

Jeg skal snart have købt mig et nyt TV. Efter at have læst testen af Panasonic G20, var jeg meget imponeret over dette TV. Jeg har så efterfølgende fundet ud af at stort set alle G20'ere har uacceptabelt meget Plasma-Buzz. Dette kan jeg ikke leve med, og vil derfor finde et godt alternativ i samme prisklasse. Hvor er det bare synd at Plasma-Buzz skal ødelægge et ellers perfekt TV :(

Det vigtigste overhovedet er Input-Lag. Det må ikke have nogen form for Input-Lag, da det skal bruges sammen med en Playstation 3 og ofte sluttes til en computer gennem HDMI.

Krav:
Ingen Input-Lag
Mellem 32"-42"
LCD/LED (gider ikke Plasma-Buzz)
Fornuftigt billede.
Helst ikke en pris på over 8000,-

Jeg har kigget meget på enten Sony EX500 og EX700. EX700 ser rigtig spændende ud. Hvordan er denne med Input-Lag?

På forhånd tusind tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får ikke et LCD-TV helt uden inputlag.
Af glade
For selv et G20 42 tommer iaften så er spændt på om det larmer eller ej, har selv idag et Q97 fra samsung og det siger ikke en pind.

tvet er købt hos elgiganten så har 2 uger til en bytter(6389 kr)
Af THM
er overhovedet ikke generet af buzz fra mit G20, sidder 3m fra, så jeg ville købe det et sted med returret, så du kan smide det retur hvis det støjer.
Af Gio
Her sidste dag var jeg ude og kigge på et 50" tommer g20. Jeg kunne ikke hører noget fra det.

Det kan dog ændre sig når det kommer hjem i stuen og stå. Som en anden skrev, så køb det hvor du har retur ret og smid det i hovedet på dem hvis det larmer for meget.

Jeg køber selv et til den første.
Af Kratz
Var det en anbefaling af Sony'en Xcardman? Eller var det bare for at illustrere niveauet af input lag?

ex500 har fået rigtigt mange roser, men der kører adskillige tråde på WhatHifi om backlight bleeding, så det er desværre ikke noget Sony har fået styr på endnu.
Jeg ville af denne grund være forsigtig med denne model.
Af xcardman
Krav:
Ingen Input-Lag

det hænger bare ikke rigtig sammen med en ex500
anbefalinger af tv, det skaber kun debat :D
Af krenzler
THM skrev:er overhovedet ikke generet af buzz fra mit G20, sidder 3m fra, så jeg ville købe det et sted med returret, så du kan smide det retur hvis det støjer.
Jeg er nu på mit andet G20E og kan godt høre summen ved 3 meters afstand. Jeg fik at vide af PP Radio at der altid vil være lidt summen fra et Full-HD apparat.

Så nu er jeg nysgerrig: THM - vil det sige at dit G20E nærmest er helt tyst? Kan du høre noget buzz hvis du lytter omme ved bagpanelet?
Af glade
Har fået mit G20 igår aftes hjem, ang plasma buzz så har dette tv det også men jeg kan kun høre det stiker jeg knolden ned for oven og lytter, vil prøve at få andre forbi og tjekke det ud, men jeg tror desværre helt lydløst som mit gl plasma sker nok desværre ikke..

Men ellers thumbs up for et fedt tv, god lyd, nem fjernbetjning, vira link spiller sammen med samsung anlæg, troede jeg ikke faktisk, vira cast virker også rigtigt godt, legede med youtube igår aftes og er mange muligheder, skal man teste lyden så søg dj tiesto..

Mangler at teste bluray delen endnu

Minus er ved et af dr hd stil billedere fik jeg 3 grønne pletter, skal jeg ha tjekket nærmere ud og så evt støj men pt bemærker jeg det ikke men skal ha andre på besøg til at lytte..

smider indlægget i rewiev forrumet når jeg rammer jobbet, skriver fra min mobil...
Af xEmineMx
Jeg bruger sleep-funktionen når jeg skal se tv om aftenen, så derfor vil jeg ikke have noget Plasma-Buzz. Jeg gider ikke til at bøvle med at sende det retur indtil jeg får et lydløst et, hvid dette overhovedet findes.

EX500 har for høj input-lag?

Hvad er der så af alternativer, som har ikke har et alt for højt input-lag? :)
Af THM
Kenzler: jo kan godt høre det ved bagpanelet, men bemærker det ikke ved alm. brug og syntes derfor ikke det er generende, mit gamle billedrørs tv kunne jeg til gengæld høre støj fra især når jeg så dr update, hvilket var irriterende.
Af Kozz
Det der input-lag. Hvordan gir det sig udslag?
Jeg har jo dette 40EX500 og har spillet en del Xbox 360 på det, og har ikke opserveret noget, som kunne tolkes som en fejl, ved afvikling af spil.

At jeg måske aldrig lære at bruge en controller, er ikke mit tvs skyld :p , for jeg kunne heller ikke styre den, da jeg kørte med billederør :( :p :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Inputlag er den forsinkelse der er fra du trykker på en knap på din controller, til der rent faktisk sker noget på skærmen. Spil som eks. Guitar Hero har en separat menu til at tune inputlag, så man ikke straffes for at skærmen ikke kan følge med til dine anslag - dvs. at spillet tillader at man er X antal ms bagefter spillets "noder".

Du vil opleve inputlag som om du ikke rigtigt er i fuld kontrol over dét der sker på skærmen. Din spiller/bil/whatever er lige lidt langsommere til at reagere og det vil mærkes som om tingene er lidt sløve i det. Dine fingre og dine øjne kommunikerer super hurtigt sammen, så når du rykker i noget med fingene og dine øjne forventer en instantan reaktion på skærmen, så skal der faktisk ikke mange splitsekunders forsinkelse til før du vil irriteres over det.