Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alcon
Jeg vil gerne høre om der er nogen der har erfaring med disse to tv og evt. har set dem begge side om side.

Grunden til at jeg spørger er at jeg gerne vil vide om PFL5605 virkelig er den ekstra tusse værd?

Den eneste umiddelbare forskel jeg kan se er at PFL5405 er LCD og PFL5605 er LED, men gør det virkelig så stor en forskel?

TV-et skal primært bruges til gaming og til at se film. Jeg har overvejet et af disse TV, fordi jeg har læst i et review at PFL5605 har ekstrem lav responstid, hvilket lyder meget tiltalende, når det b. la. skal bruges til gaming.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LED giver blot et lavere effektforbrug og i tilfældet med dette TV, så får du ikke rigtigt fordelen af et tyndt TV hvis du vælger LED. Dvs. du skal være interesseret i at spare lidt på strømmen (vi snakker en hundredelap om året, så det vil tage en del tid at tjene ind).
Af Alcon
Så der vil ikke være nogen bemærkelsesværdig forskel på billedkvaliteten?

Ang. effektforbruget så bruger PFL5605 84 W, hvor PFL5405 bruger 89,3 W. Altså ikke alverden til forskel.
Af BrianH
Alcon skrev: Ang. effektforbruget så bruger PFL5605 84 W, hvor PFL5405 bruger 89,3 W. Altså ikke alverden til forskel.
Komma 3 ligefrem :D :)
Af Alcon
BrianH skrev:
Alcon skrev: Ang. effektforbruget så bruger PFL5605 84 W, hvor PFL5405 bruger 89,3 W. Altså ikke alverden til forskel.
Komma 3 ligefrem :D :)
Kan da ligeså godt skrive det som det er :)

Er der ingen der har set begge tv og kan fortælle om der er en bemærkelsesværdig forskel i billedkvaliteten?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Alcon skrev:Så der vil ikke være nogen bemærkelsesværdig forskel på billedkvaliteten?

Ang. effektforbruget så bruger PFL5605 84 W, hvor PFL5405 bruger 89,3 W. Altså ikke alverden til forskel.
Hvor finder du de tal? 5404H har ikke LED backlight, så det kan ikke passe, at de har samme strømforbrug.