Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pastanak
Jeg skal ud og investere i en ny skærm til mit hjemme kontor og synes det er svært at vælge ligepræcis en god kontor-skærm . Og ville i den forbindelse høre om jeres råd og vejledning herinde inden jeg begir mig ned i butikken og ser den fysisk.
Jeg har ud fra jeres forum kig på

1. Eizo EV2333W

2. HP ZR24W

3. Dell U2410

Mine behov er en skærm som er god for øjene og behagelig at kigge på da jeg læser mange dokumenter på computeren cirka 6 timer dagligt. Jeg har ofte mange applikationer åbne og mener derfor en widescreen skærm ville give mig bedre overblik, og f.eks at have 2 dokumenter åbne samtidligt. Ergonomiske indstillinger udover at køre skærmen helt op og ned er ikke så relevante. Jeg har også et spørgsmål til skærmstørrelse, jeg sidder cirka 60 cm fra skærmen og er tvivl om jeg skal vælge en 19" 22" eller 23" tommer ?

Håber i kan give et råd med på vejen ? :-)

Bedste hilsner Pastanak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
19 tommer mener jeg per definition bliver for småt til at arbejde foran. Man bliver hvert fald hurtigt forvænt med en større skærm og kan ikke undvære den efter noget tid, og personligt oplever jeg, at de også forøger mit overblik og effektivitet en del.

Dell og HPs skærme har IPS paneler og nogle personer bliver lidt generet af den lidt krystaliserede overflade, som IPS panelerne her. De kan fremstå lidt grumsede, når man kigger f.eks. på hvide overflader - som en ebog jo typisk har. Så på den front er Eizo nok at foretrække, da den har VA panel.

Omvendt har den en lidt høj opløsning på en så lille skærm, men det kan naturligvis afhjælpes ved at zoome lidt ind :)
Senest rettet af Rasmus Larsen 16 jul 2010, 15:05, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er meget enig. Hvis du overvejer skærme med IPS, så bør du som et minimum få set en sådan skærm i virkeligheden, hvilket desværre ikke lige lader sig gøre med Dell. Alternativt, så kan du se på Dells lidt mindre version i 22", nemlig 2209WA:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010249814.aspx
Af pastanak
Tusind tak for jeres gode og brugbare input :-) det var lækkert i fandt tid til at svare så hurtigt :-)