Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I mange debatter ser jeg bare køb G20..

men ved ikke helt hvad jeg skal tro..

jeg har et gammelt LCD "fujitsu siemens myrica v32"

ved godt billede ikke er i top, og kontrasten stinker, men jeg er egentligt fint tilfreds med det, men vil gerne have noget større og lidt bedre.

kan super godt lige designet på SL8000, og anmeldelsen virker ret fornuftig.

g20 syntes jeg egentligt er lidt grimt, høre noget om summen fra plasma, det ville jeg blive idiot af..
men ellers har det fine specs.

så hvad ville du anbefale?..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SL8000 er ikke at finde på lager nogen steder længere, så du bør nok gå efter SL8500 som er identisk dog med en glasfront i stedet for plexiglas.

I rå billedkvalitet er G20 bedre end SL8500, men der kan jo være andre faktorer, som er vigtigere for dig. Summen fra TV'et er desværre ikke entydigt - nogle summer andre gør ikke.
Af sponkii
Så er der købt et G20 på tilbud til 6k..

håber ikke det har Hiss, for hvis det har det, så får de det sku igen og så bliver det nok et 8500 til samme pris..

Mange tak for hjælpen..

en anden ting hvor stor et forskel er der egentligt på billedet af de to tv?.. er det et markant forskel man oplever eller er det hvis man er fluekne... krævende, at man oplever det.. som sagt jeg har været vant til et gammelt LCD..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Først og fremmest er der jo nogle forskelle på LCD og plasma, så vil være ret nemme at spotte. Dernæst så vil et korrekt indstillet G20 også vise et bedre billede end et korrekt indstillet SL8500, men så længe du kun har det ene af de to stående, så vil det være svært at beskrive forskellen og ligeledes at få øje på den. Øjnene fungerer bedst til sådanne vurderinger hvis du har noget at sammenligne med. Det er meget meget MEGET svært at spotte om en farve er korrekt på øjemål alene, hvis du ikke kan sammenligne med noget.