Log ind med sociale netværk
12 jun 2010, 07:54
Har allerede sendt dem en mail - svært at finde en adresse, ja. Fandt en formular man kunne sende besked ind til en anden del af firmaet på. Da jeg sendte til panasonic norden fik jeg et henholdende svar, men denne gang røg den til Japan
de fik besked om:
1. plasma buzz
2. firmwareforslag: lyd fra den kanal man ser mens man læser tvguide
3. frimwareforslag: sluk for den elendige rød/grønne diode via menuen ... jeg ved hvornår jeg har tændt, stand-by'et og slukket mit tv - jeg syn's den forstyrrer min film
4. lav et forum med forslag til viera tv-forbedringer ligesom sony har med ps3
Så nu sker der nok en masse nyt

de fik besked om:
1. plasma buzz
2. firmwareforslag: lyd fra den kanal man ser mens man læser tvguide
3. frimwareforslag: sluk for den elendige rød/grønne diode via menuen ... jeg ved hvornår jeg har tændt, stand-by'et og slukket mit tv - jeg syn's den forstyrrer min film
4. lav et forum med forslag til viera tv-forbedringer ligesom sony har med ps3
Så nu sker der nok en masse nyt
13 jul 2010, 21:00
Jeg skal lige sikre mig at jeg har forstået dette ret:
Så G20E og andre plasma vil altid have lidt "buzz" - det er panelet der arbejder. Ihvertfald på Full-HD modeller som har ca. dobbelt så mange punkter på skærmen sammenlignet med HD-Ready.
Dem der VIRKELIG har haft bøvl med G20E har oplevet en meget generende højfrekvent tone kan jeg forstå? Altså noget mere og værre end bare "almindelig" plasma buzz?
Så jeg går ikke ud fra at der overhovedet findes et G20E der er tyst som graven ved bagpanelet?
Så G20E og andre plasma vil altid have lidt "buzz" - det er panelet der arbejder. Ihvertfald på Full-HD modeller som har ca. dobbelt så mange punkter på skærmen sammenlignet med HD-Ready.
Dem der VIRKELIG har haft bøvl med G20E har oplevet en meget generende højfrekvent tone kan jeg forstå? Altså noget mere og værre end bare "almindelig" plasma buzz?
Så jeg går ikke ud fra at der overhovedet findes et G20E der er tyst som graven ved bagpanelet?
13 jul 2010, 22:37
Der er nok generelt ikke meget elektronik af en anseelig størrelse som er totalt lydløst. Der er næsten altid en meget svag elektroniisk støj efter min mening.
Plasma-støj er selvfølgelig lidt anderledes, men jeg vil nu vove at påstå at den buzz der er fra plasma normalt er så lav at du ikke vil bemærke det ved normal brug (= ved ikke at stå og lytte til bagpanelet). Om ikke andet min erfaring fra G10, hvor det så skal nævnes at der er en blæser som i sig selv støjer lidt, og derfor sikkert overdøver buzz.
Kunne dog være vældigt rart hvis Panasonic kom med en udtalelse (og løste problemet) om den høje buzz fra G20. Har familie som ikke rigtigt tør kaste sig ud i et køb nu, hvis der er stor risiko for at få en med fejl i.
Plasma-støj er selvfølgelig lidt anderledes, men jeg vil nu vove at påstå at den buzz der er fra plasma normalt er så lav at du ikke vil bemærke det ved normal brug (= ved ikke at stå og lytte til bagpanelet). Om ikke andet min erfaring fra G10, hvor det så skal nævnes at der er en blæser som i sig selv støjer lidt, og derfor sikkert overdøver buzz.
Kunne dog være vældigt rart hvis Panasonic kom med en udtalelse (og løste problemet) om den høje buzz fra G20. Har familie som ikke rigtigt tør kaste sig ud i et køb nu, hvis der er stor risiko for at få en med fejl i.
Senest rettet af Shadout 13 jul 2010, 23:42, rettet i alt 1 gang.
13 jul 2010, 23:14
Jeg kan forstå at det mere generende problem der rammer visse G20E'ere reelt kun gælder ca. 3-5% af alle apparater. Jeg troede egentlig at tallet var højere.
Jeg har ikke helt styr på det tekniske men det er noget med at Panasonic har sparet på køle-elementer. Det er driver panelet der styrer de vandrette linjer i billedet. Noget med at der så sidder 2 IC'ere meget tæt og et print der kommer til at fungere som en membran.
Som sagt er jeg ikke teknisk mindet...
Og jeg kan forstå at Panasonic ikke har rettet i produktionsmetoden selvom de godt er klar over problemet.
Vil du være sikker kan du (som jeg har gjort) købe hos PP Radio i Århus der tjekker apparaterne og retter eventuelle fejl.
Jeg har ikke helt styr på det tekniske men det er noget med at Panasonic har sparet på køle-elementer. Det er driver panelet der styrer de vandrette linjer i billedet. Noget med at der så sidder 2 IC'ere meget tæt og et print der kommer til at fungere som en membran.
Som sagt er jeg ikke teknisk mindet...
Og jeg kan forstå at Panasonic ikke har rettet i produktionsmetoden selvom de godt er klar over problemet.
Vil du være sikker kan du (som jeg har gjort) købe hos PP Radio i Århus der tjekker apparaterne og retter eventuelle fejl.
14 jul 2010, 23:11
Nu har jeg prøvet 3 (dog fra samme forhandler) - alle med en meget højfrekvent knitren. Det er efterhånden min opfattelse at alle G20ere larmer ad pommeren til - men kun nogle kan høre det.
http://www.noiseaddicts.com/2009/03/can ... ring-test/ - jeg kan høre til 17KHz.
Jeg ved ikke hvad jeg så skal vælge - ville egentlig have den på sitet anbefalede Samsung, men den fås kun i 50+'' og det bliver skudt ned af WAF.
Jeg kan bedst lide plasmabilleder og vil holde mig under 10K - forslag?
http://www.noiseaddicts.com/2009/03/can ... ring-test/ - jeg kan høre til 17KHz.
Jeg ved ikke hvad jeg så skal vælge - ville egentlig have den på sitet anbefalede Samsung, men den fås kun i 50+'' og det bliver skudt ned af WAF.
Jeg kan bedst lide plasmabilleder og vil holde mig under 10K - forslag?
15 jul 2010, 06:26
Hvis du vil have råd til valg af nyt TV,så bør du oprette et nyt emne så vi ikke får for meget støj i denne.
15 jul 2010, 13:00
hvis alle G20ere larmer ad pommern til er der åbenbart mange mennesker med kraftigt nedsat hørrelse
tror nu der bare er nogle der buzzer højere end andre, har ikke selv haft leglighed til at høre et der støjer så det kan høres ved alm. brug, men hvis nogle gør skal problemet naturligvis løses.
15 jul 2010, 13:05
Jeg har snakket med PP Radio i Århus og de ved godt hvad problemet er (støj fra driver print).
Du har nok ret - der er måske 2 forskellige slags støj - "plasma buzz" som jeg stadig har tilgode at opleve og den højfrekvente knitren der skyldes ovenstående problem.
Du har nok ret - der er måske 2 forskellige slags støj - "plasma buzz" som jeg stadig har tilgode at opleve og den højfrekvente knitren der skyldes ovenstående problem.
15 jul 2010, 22:39
Jeg købte mit første G20E igennem Komplett. Jeg oplevede så at der var noget buzz (sidde-afstand 3 meter) som ikke var til at overhøre og lidt generende.
Jeg troede faktisk at dette var dét problem som nogle havde rapporteret og returnerede TV'et.
Så købte jeg igennem PP Radio og de skiftede selvfølgelig driver-panelet inden afsendelse. Men ak TV'et har samme summen der sagtens kan høres.
Jeg klandrer naturligvis ikke PP Radio der har gjort deres arbejde fint og sikret at der ikke kommer nogen højfrekvent støj (eller knitren). Man må åbenbart bare acceptere at Full-HD plasma summer og sådan er dét. :-(
Nu har jeg valgt at beholde TV'et. Men jeg er ikke imponeret over at det ikke kan lade sig gøre at lave et apparat der er helt tyst (eller så stille at man ikke kan høre det).
Det tager lidt af glæden.
Jeg troede faktisk at dette var dét problem som nogle havde rapporteret og returnerede TV'et.
Så købte jeg igennem PP Radio og de skiftede selvfølgelig driver-panelet inden afsendelse. Men ak TV'et har samme summen der sagtens kan høres.
Jeg klandrer naturligvis ikke PP Radio der har gjort deres arbejde fint og sikret at der ikke kommer nogen højfrekvent støj (eller knitren). Man må åbenbart bare acceptere at Full-HD plasma summer og sådan er dét. :-(
Nu har jeg valgt at beholde TV'et. Men jeg er ikke imponeret over at det ikke kan lade sig gøre at lave et apparat der er helt tyst (eller så stille at man ikke kan høre det).
Det tager lidt af glæden.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto