Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Atdlex
Hej alle.
Jeg har har nu i nogle dage surfet nettet og især flatpanels rundt for at finde en løsning på mit problem.
Det hele drejer sig om at jeg ikke kan få min computer til at overfører lyd til mit tv når jeg skal spille eller se film fra computeren.

Mit fjernsyn er et Phillips 42" (42PFL3604H hedder modellen - http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbi ... =dk&slg=da), en HP dv5 (dv5-1095eo - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=36 ... roductTabs) og til sidst et LG home DVD/surrond (har kun AUX IN og monitor OUT)

Jeg har læst manualerne til de tre ting, forsøgt begge HDMI stik, men lyden udebliver alligevel. Jeg har ændret min lydudgang til min NVIDA HDMI OUT - og der sker intet. Jeg har desuden opdateret alle drivere på lydsiden på computeren - bare for at være sikker.
Jeg har fundet en midlertidig løsning med et AUX direkte i DVD'en og HDMI fra PC til TV, men ulempen er at lyden pludselig forsvinder (eks. ved nummerskift i Windows Media Player).
Det optimale er selvfølgelig billede fra PC --> TV og lyden fra PC --> Surround, men jeg troede egentlig dette kunne lade sig gøre via. HDMI fra PC --> TV og L/R - AUDIO fra TV til surround.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, så jeg kan komme til at nyde mit fjernsyns potentiale :D
På forhånd tak.
Alex
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis din PC ikke understøtter lyd via HDMI, så er der ikke så meget du kan gøre.
Af Atdlex
Men det gør den så vidt jeg ved.. Ville det ikke også virke dumt at sætte et HDMI stik hvis lyden ikke kan komme med ?
Når jeg går ind i kontrolpanel>Lyd og hardware>Lyd så er der også et NVIDA HDMI OUTPUT med underteksten NVIDA HDMI Audo, det må vel betyde den godt kan ?
Jeg kan desuden se en "equalizer"-søjle hvor man kan se der er lyd (den kører op og ned som en søjle i WMP)..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I en bærbar giver det ikke så megen mening at have HDMI uden lyd, men dermed ikke sagt at det ikke kan ske. Mange grafikkort til stationære PC'ere har også HDMI, men lyden føres ikke med på dem alle.