Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Markie
Hejsa alle sammen.
Jeg skal ud og investere i et nyt plasma tv snart. Og jeg er blevet meget hooked på et ps8000.
Men jeg har bare lige nogle spørgsmål. Jeg har en rimelig lys stue, og tænker om den glasflade der er på Tv'et giver sindsyg meget genskin, eller om det er til at leve med? Og hvis jeg køber det. er der nogen der har et setup som man kan køre med de første 200 timer, så jeg undgår burn-in.
Derudover. Er der nogle andre alternativer til dette tv, som ligger i nogenlunde samme prisklasse?

Edit:
Jeg har kigget lidt mere rundt nu, og har set dette. LG PK750. Dette virker umiddelbart som et bedre køb. Men hvad er forskellen på LG PK750 og LG PK760. Nogen der ved dette?

På forhånd tak.
Mange hilsner Mark. :)
Af rkc
Helt klart bedre køb med meget bedre sort, mener det er det samme som pk950 bare uden x-black filter,nogen siger også at det ikke virker alligevel ,så tag bare 760 og tegn en forsikring til en tusse så er du dækket ind ;)
Af Markie
Super, tak for svaret.
Men hvad med 750 modellen? den kan købes inde hos kompett.dk og der har jeg mulighed for selv at hente den.
Af Lars E
Køb 760eren ved Nemoit.dk til 7099kr så får du også mulighed for DLNA og trådløs forbindelse med netværk og internet med USB-Dongle.
Af Markie
Tusind tak for svarene.

HVordan er det med garanti, ombytning osv, når det er en parallel importeret vare?
Tv'et er vel dækket af dansk lovgivning eller?

Og er der egenligt dansk menu på tv'et?
synes ikke at nemoit's hjemmeside siger at der er dansk.
Af Supergris
MigSelv skrev:Hej
http://www.recordere.dk/download/
Link til break in og wash DVD'er.
Hvorfor linker du til " break in og wash DVD´er "???
Kan næsten med garanti garantere, at det får denne model IKKE brug for! Jeg mener ikke en moderne plasma - skærm, af et anerkendt fabrikat, giver problemer i 2010, og glem alt det med at køre den ind de første 200 timer. Blot lad være med at køre i " Dynamisk " indstilling og kør med fornuftige kontrast - og farve indstillinger, så er der ikke noget at være bange for!
Har erfaring med de første 20 skærme af forskellig fabrikat!
Af Plasmanewbie
LG PK760 tv'et fra NemoIT er med både dansk menu og danske tunere, så intet at være bange for der :) Har selv tv'et og har tegnet en ekstraforsikring fra www.securator.dk, der gælder i 4 år for 799 kr.

Alt i alt et meget godt køb i mine øjne - bedre end PK750N modellen, da du med 760 får DLNA samt Wireless understøttelse + et ekstra hdmi og usb stik.

Edit: Mht. retention og burn-in har jeg ikke oplevet nogen som helst problemer med dette på mit tv - har kalibreret tv'et efter indstillingerne, der bruges i Flatpanels test af PK950 tv'et, der reducerer kontrasten. Udover dette, har jeg ikke gjort noget for at køre tv'et ind på skånlig vis.
Af Markie
Tak for svarene Plasmanewbie. :)

Ville også lige høre. Summer tv'et meget, som man hører om engang imellem?

Tror sgu jeg bestiller det tv snart her. :)
Af Plasmanewbie
Det var så lidt :)

Den eneste måde, hvorpå jeg kan høre mit tv, er hvis jeg i bogstaveligste forstand har hovedet bagved tv'et med volumen sat på 0. Ved ikke, om jeg (og et par andre her fra Flatpanels) har været meget heldig med tv'et fra NemoIT, eller om LGs PK modeller generelt ikke er generede af plasmabuzz...

Med andre ord er plasmabuzz praktisk talt ikke eksisterende på mit tv, så heller ikke noget problem der :)
Af Expert Jyderup
Markie skrev:Lige for at opdatere tråden.
Er lige faldet over denne her skærm hos komplett.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=589094

Nogen der ved noget om den? Har ikke kunne finde nogle test eller noget om den
Den Samsung er ikke noget at råbe hurra for. LG'en er MEGET bedre end denne. Så hvis det var mig ville jeg klart vælge LG af de to.
Af Lars E
Har haft sidste års model PS50B535 og det var en rigtig god skærm, men desværre larmede den så meget den måtte retur.
Kan ikke forstille mig at afløseren skulle være så dårlig som der bliver givet udtryk for, Samsung laver rigtig gode Plasma skærme det er vist mere end der kan siges om LG.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
LG har nu ikke skuffet i nogen af de tests vi har lavet af deres plasma-skærme endnu.