Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har dit 2010-Samsung TV problemer med HDMI-portene?

Af reaper24
hej drenge jeg tror jeg har svaret.... prøv med et andet hdmi kabel. samsung tv har det svært med nogle hdmi kabler, havde præcis samme problem med det tv jeg købte og at skifte kabel virkede:)

og lige et lille fix. hvis i har xbox 360/ps3/spiller spil og det lagger når i gamer så skal i lige gå ind under indstillinger "tandhjulet og bladre ned og vælge spiltilstand:) grunden til den lag er at xbox og ps3 bla. ikke kan klare 200 herz og derfor skal spiltilstand slåes til ;)

håber det hjælper nogle
Af dbanke
Jeg har købt et PS50C7705 og har samme problem. Fungerede fint med både film og spil via min PS3 samt tilslutning af min computer via HDMI til at starte med. Der var så en episode hvor jeg ikke fik signal hvorefter det pludseligt gik i orden og jeg bare tænkte at det var mig der måtte have taget fejl. Nu virker HDMI dog pludselig ikke på nogen af portene.

Efter at have taget stikket ud i længere tid ser problemet ud til at have løst sig. Kan dog ikke være rigtigt at man skal hive stikket ud før ens fjernsyn virker som det skal
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det vil med andre ord også sige, at det ikke hjælper en dyt at købe nye kabler, da man derved blot gør netop dét du lige har gjort: Piller kablerne af og sætter dem i igen. Jeg kan heller ikke umiddelbart se hvad det skulle hjælpe med andre kabler - hvis der er signal, så er der signal.
Af rolighed
Hvor tit er det lige at det her sker. Det er da en fejl der på ingen måde kan accepteres. Enten virker HDMI forbindelserne - eller også gør de ikke. Jeg ville blive slået ihjel af konen hvis signalet pludselig er væk midt i en film og man så skal til at tage strømmen fra TV'et i "et stykke tid" før man kan fortsætte!?! :s Det er i hvert fald svært at berettige brugen af 14K på nyt TV der så ikke virker bedre end som så!
Af mogensheltenov
Ringede i går til Samsung og beklagede mig over at HDMI udgangene ikke virkede. Medarbejderen havde den frækhed at hævde, at det problem havde de aldrig hørt om. Hvad skal der til for at råbe dem op? Det kniber tilsyneladende med at indrømme, at der her er et alvorligt problem da problemet tilsyneladende strækker sig over flere modelversioner (mit er: UE46-C7705). Som anført af andre kan man "vække" HDMI udgangene ved at slukke og derpå tænde igen på hovedkontakten. Hvad skal man så med fjernbetjeningen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har taget mig den frækhed at oprette en afstemning i denne tråd, så kan I stemme om det. Hvis vi kan samle en lille flok sammen, så var det måske muligt at finde ud af om det er et helt generelt problem.

Skriv gerne i tråden her hvilket TV I har uanset om der er problemer eller ej.
Af mundt
Mit ue55c8705 har problemet i sjældne tilfælde... Det er dog altid ved opstart, når det hele har været slukket i noget tid, og aldrig når det først er i brug. Når det sker, er der ingen af hdmi indgangene der virker.
Det hjælper at tage strømmen et par minutter...

Vi kunne jo lade afstemningen køre et stykke tid, og så smide en mail til samsung support med et link til denne tråd?
Af t-dude
Jeg har godt nok ikke en 2010 model, men et UE40B8050 fra 2009 og har oplevet et lignende problem. Når jeg ser en blu-ray eller dvd film på min Philips BDP 9500/12 og pauser filmen og så efterfølgende genoptager film afspilningen (kan også godt ske midt i en film uden at den har været pauset), så sker det ofte at tv'et mister signalet på den HDMI port jeg benytter, lyder er der stadig (kører over reciver), men billedet forsvinder.

Jeg kan så slukke min blu-ray afspiller og tænde den igen uden at det hjælper, kun hvis tvet slukkes og står slukket et stykke tid og jeg så tænder det igen kommer signalet på porten tilbage igen.

Men mærkeligt nok sker det aldrig for f.eks. min Selector HD som også er tilsluttet HDMI og heller ikke for min X-box 360. Bytter jeg om på portene så er det kun den port min blu-ray afspiller er tilsluttet der slukker, men sætter jeg afspilleren til at andet tv er der ingen problem.

Må ringe til Samsung på mandag og høre, hvad de siger.
Af Kjøller
Jeg har også haft problemer med HDMI på 46C8705, men så ringet jeg til Samsung og et par dage senere kom de så og skiftet mit mainboard. Det er ca. 2 måneder siden og jeg har ikke haft nogle problemer siden hen.
Af kentofhan
Hej med jer som også har de her HDMI-problemer.

Jeg købte forleden et Samsung LE40C755, det nye med 3D-funktionen.
Og i dag fik jeg så det samme problem som jeg har bøvlet med i over to timer. Men til stor lettele fandt jeg da ud af det og fik det løst. Fremgangsmåden er nem.

Tag samtlige HDMI-kabler ud fra TV-et og sluk for strømmen. Standbylampen kan godt lyse i op til et par minutter. Men vent indtil standbylampen er helt væk. Sæt HDMI-kablet i igen og derefter tilsluttes strømmen til tv'et og HDMI-portene skulle herefter være nulstillet og være i orden.

Det virkede her hos mig og vil da håbe for jer andre at det også virker.
Pøj pøj med det folkens.

Kenneth
Af petermertz
Hmmm har endnu ikke benyttet hdmi indgangen på mit 46-7705.......men fik da anbefalet tv til min kammerat som netop har købt 40" udgaven......og gæt engang.....nu skal jeg over til ham fordi hans ps3 ikke viser billed via hdmi..... :((

Skriver lige en opdatering senere, når vi har givet tv'et nyt firmware mv......og så må jeg vist hellere få testet vores eget..... O-O
Af mogensheltenov
Har nu pr. mail korresponderet med Samsung gennem den seneste uge. Ikke meget hjælp at hente. Har undervejs gjort dem opmærksom på denne tråd - men ved ikke om de har checket den. Seneste svar lød:
"Hvis HDMI udgangende slet ikke virker, selvom du har seneste version
firmware. Så ring ind til supporten på 70701970,og lav service på TV'et
, en tekniker vil komme forbi og checke HDMI udgangende, eventuel udskifte dem ud med nye."

Jeg vil selvfølgelig benytte mig af dette tilbud, selv om jeg ikke har megen fidus til at det skulle hjælpe, idet det synes som en generel fejl. Jeg vil melde tilbage efter teknikerbesøget.
Af reaper24
har ikke lige læst alt i har skrevet. men snakkede med samsung om problemet på min c7705 da jeg havde den

og samsung sagde: det nye tv har svært ved længere hdmi kabler, og man sku prøve med et kortere.....

håber det løser mange problemer:)