Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
Hvordan er folks erfaringer med kanalskifte på nogle af de populære tv, G20, diverse nye LG (PJxxxN), diverse Sony, Philips, Samsung osv?

Kan man sige noget om hvilke mærker eller modeller der generelt er hurtigt og hvilke der er langsomme?

Jeg synes de fleste fladskærms-tv har langsommere kanalskifte end de gode CTR-modeller havde.
Af pimp66
hey jeg syns ogs det ny tv kanalskift er langsom..! jeg har samsung c7705..!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
pinkfloydhomer skrev:Jeg synes de fleste fladskærms-tv har langsommere kanalskifte end de gode CTR-modeller havde.
Det er heller ikke samme teknologi. De gamle CRT-skærme kørte med analoge tunere, hvor du blot skulle skifte en frekvens. På digitale signaler skal signalet dekodes, lydformatet skal detekteres og så skal billedet vises på skærmen. Dette tager længere tid end det gør at skifte en analog frekvens. Med HD er der endnu mere data der skal dekodes før billedet kan vises, dér tager det typisk endnu længere tid at skifte kanal.
Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
jeg har set fladskærme som ikke har dvb-t eller dvb-c som stadig har langsomt kanalskift. Men der sker selvfølgelig stadig mere end der gjorde på et gammelt tv.

Men der må da stadig være nogen der er hurtigere end andre?
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Kanalskift på Panasonic VT20 tager ca. 1,5 sek. på SD kanaler, ved skift til en HD kanal ca. 1 sek. mere.