Log ind med sociale netværk
13 jul 2010, 10:26
1 jeg er ligeglad med panel teknologi (crt oled lcd plasma osv)
2 Men et tv skal vise så korrekt billede som muligt. Det er nogen producenter som er bedre kan finde ud af end andre.
alle der går bare lidt op i et korrekt billede, ved phillips ligger i bunden
men et valg de selv har lavet, men betyder rigtig mange vælger phillips fra.
3 foreksempel et oled er ikke bare lig med god billedekvalitet)
4 har absolut intet imod 21:9, men det virker kun optimalt på de film der lavet i 2:40. 21:9 er ikke velegnet til tv, når det meste bliver sendt i 16:9 1:85.
5 du skriver aldrig om nogen ulemper på et 21:9 phillips.
rigtig meget er smag og behag. Men det er ikke det du giver udtryk for
i stort alle dine indlæg, kommer du med links til hvad en producent mener og andre steder hvor du trækker nogle linier ud
så du kan dreje alt til din fordel
samt korrekt billedekvalitet er absolut ikke hvad man selv synes er bedst
JA skrev:sidste gang jeg skriver på denne trådxcardman skrev:Nu hvor det er tilladt at svare personligt - mht denne tråd, har du jo stadig ikke forstået at 21:9 er en smagssag uden et slutresultat rigtigt/forkert.JA skrev:Jeg ville hellere ha at du moderede tråden så den ikke blev spammet - læs tråden - det er jo en lang spam. Har bedt xcardman mf om at æade være med at skrive i tråden - vi har modtages deres besked, mange gange - venligst slet disse beskeder - tak.1 kun dine meninger tæller
2 kun din sandhed tæller
3 recodere og flatpanels.dk ved ikke noget om billedekvalitet
4 det er vel den almindelig opfattelse af dine indlæg
kald du det bare dette indlæg for sparm, men hvis Yakken sletter vores indlæg hvorfor så have et forum
Det gennesyrer stort set alle dine utallige indlæg hvor der i din verden kun er en smag der tæller - jeg blander mig ikke i din fanatiske plasma holdning, fint du har fundet noget at gå op i, det blander jeg mig ikke i - man du må respektere at andre har en anden holdning og smag end du - tror alle for længst har opfattet din smag ikke er 21:9, fint, det kan du eventuelt skrive en gang og lade det være med det - men helt ærligt, er din negative smag ikke ret irelevant her. Hvis alle skulle skrive hvorfor 21:9 ikke er i deres smag ville det blive et værre rod - som det jo er blevet.
kun dine meninger tæller
kun din sandhed tæller
Illustrerer fint at du ikke forstår at alle ikke er ens - at vi har forskellige behov og smag,
1 jeg er ligeglad med panel teknologi (crt oled lcd plasma osv)
2 Men et tv skal vise så korrekt billede som muligt. Det er nogen producenter som er bedre kan finde ud af end andre.
alle der går bare lidt op i et korrekt billede, ved phillips ligger i bunden
men et valg de selv har lavet, men betyder rigtig mange vælger phillips fra.
3 foreksempel et oled er ikke bare lig med god billedekvalitet)
4 har absolut intet imod 21:9, men det virker kun optimalt på de film der lavet i 2:40. 21:9 er ikke velegnet til tv, når det meste bliver sendt i 16:9 1:85.
5 du skriver aldrig om nogen ulemper på et 21:9 phillips.
rigtig meget er smag og behag. Men det er ikke det du giver udtryk for
i stort alle dine indlæg, kommer du med links til hvad en producent mener og andre steder hvor du trækker nogle linier ud
så du kan dreje alt til din fordel
samt korrekt billedekvalitet er absolut ikke hvad man selv synes er bedst
13 jul 2010, 10:59
JA skrev:Jeg formoder du hentyder til min kommentar om ca 50% af blu-ray film er i bredformat - generelt i min verden, når man betvivler andres information, er det fordi man selv har undersøgt sagen og ved det er forkert !Nej, det er ikke kun dén kommentar jeg hentyder til. Her kommer lige et lille udpluk af de spørgsmål du selv stiller, eller udtalelser, som kunne lægge op til debat. HVis du ikke vil debattere, så skal du nok køre en anden stil i fremtiden og undlade at skrive i et debatforum. Det er stadig ikke en blog vi driver.
Hvis den nye 21:9 eksempelvis koster det sammen som en 55" Sony/Samsung - mon ikke en stor del ville vælge 21:9
Der er fordel og ulemper ved 21:9, er man negativ kan man helt sikkert finde ulemper, men det opfatter jeg mere som kritik for kritikkems skyld fremfor reelt konstruktivt.
Jeg tror de der interesserer sig for 21:9 er ret ligeglade med hvad du/I synes og hvorfor
de fleste af de resterende er i bredformater meget tæt på Cinemascope - kun en lille del er i 16:9 - C-film, kong fu, Hanah Montana etc
Hvilke af de to ville du helst se film på ?
Er det ikke rigeligt at se TVA på en 42" - eller vil du se det større ?
Det er almindelig kendte tal, vil nogen påstå andet må de lægge andre tal på bordet.
ulemper på en 21:9 mht at se film ser jeg ingen - nogen vil sige hvad så med film i 4:3 - ja og hvad så, man ser det i 4:3, hvor er det lige problemet er ?
Hertil - at de der er imod 21:9 tilsyneladende primært ser film på DVD i SD - vi er andre der er rykket længere frem på brættet og primært ser film i HD, blu-ray, HD programmer via sat.
Med den nye 21:9 blir dette kæmpe kompromis løst - film i kæmpe format uden kæmpe skærm, TVA i noget mindre 16:9 format men dog i en størrelse svarende til en 42" og med sorte bjælker i siderne - hvad er problemet med TVA med bjælker i siderne - som enda kan strækkes med godt resultat om man vil det - mange ser stadig 4:3 strukket til 16:9, klager de ?Jeg kan se, at der blev skrevet et par indlæg imens jeg havde gang i mit forrige svar. Personlige angreb er stadig ikke noget vi tolererer. Der er givet besked til de involverede parter.
Senest rettet af Torben Rasmussen 13 jul 2010, 11:07, rettet i alt 1 gang.
13 jul 2010, 11:03
Altså... Hvis du er enig i at der er for og imod, hvorfor er det så, du synes det negative om skærmen er spam?
Altså ... jeg skriver allerede i starten af tråden Der er fordel og ulemper ved 21:9 ( ganske som ved alle fladskærme ) samt linker til reviews. Heller ikke du har fattet at 21:9 er et spørgsmål om smag uden et slutresultat rigtigt/forkert.
Yakkens saksen i mine udtalelser er et godt eksempel på Se&Hørs metoder - man sakser lige det man helst vil ha skal fremgå og udelader det øvrige
Altså... Hvis du er enig i at der er for og imod, hvorfor er det så, du synes det negative om skærmen er spam?
Altså ... jeg skriver allerede i starten af tråden Der er fordel og ulemper ved 21:9 ( ganske som ved alle fladskærme ) samt linker til reviews. Heller ikke du har fattet at 21:9 er et spørgsmål om smag uden et slutresultat rigtigt/forkert.
Yakkens saksen i mine udtalelser er et godt eksempel på Se&Hørs metoder - man sakser lige det man helst vil ha skal fremgå og udelader det øvrige
Senest rettet af JA 13 jul 2010, 11:11, rettet i alt 3 gange.
13 jul 2010, 11:06
Det er blot svært at sidde overhørrig når ens udtalelser fordrejes til ukendelighed.
Denne tråd skulle have haft en anden titel efter min mening, måske "21:9 Philips ejer tråd", hvor ejere af dette TV kan udveksle erfaringer.
Der er jo tilsyneladende slet ikke lagt op til debat omkring dette TV når det kommer til stykket. Det eneste, som forventes, er bekræftende glædesudbrud.
Men slut fra min side.
yakken skrev: Til jer andre: Vi har efterhånden været rundt om "for/imod" nu og det er måske tid til at efterlade tingene hvor de er. Denne debat er på ingen måde konstruktiv længere, hvilket også er grunden til at tingene oftere kører af sporet.Du har ret Yakken, denne debat fører alligevel ikke til noget konstruktivt.
Det er blot svært at sidde overhørrig når ens udtalelser fordrejes til ukendelighed.
Denne tråd skulle have haft en anden titel efter min mening, måske "21:9 Philips ejer tråd", hvor ejere af dette TV kan udveksle erfaringer.
Der er jo tilsyneladende slet ikke lagt op til debat omkring dette TV når det kommer til stykket. Det eneste, som forventes, er bekræftende glædesudbrud.
Men slut fra min side.
Panasonic P55VT60
Yamaha DSP-Z7
Oppo BDP-83SE
B&W XT-serie
Yamaha DSP-Z7
Oppo BDP-83SE
B&W XT-serie
13 jul 2010, 11:14
Man bemærker at denne tråd startede som en oplysning om at 21:9 nu kunne fås til 14.200.
Hvem der har vendt tråden til for/imod 21:9 etc, hvem der forstår at tråden og 21:9 er for de interesserede i 21:9 og et spørgsmål om smag, og hvem der ikke forstår - må læseren selv vurdere !
Hvem der har vendt tråden til for/imod 21:9 etc, hvem der forstår at tråden og 21:9 er for de interesserede i 21:9 og et spørgsmål om smag, og hvem der ikke forstår - må læseren selv vurdere !
13 jul 2010, 11:25
Så hermed slutter denne tråd så. Hvis du vil have en tråd for dig selv og dine ligesindede, så overvej i fremtiden hvordan du skruer indholdet sammen.
JA skrev:Yakkens saksen i mine udtalelser er et godt eksempel på Se&Hørs metoder - man sakser lige det man helst vil ha skal fremgå og udelader det øvrigeDin måde at dreje tingene til noget andet end dét der står skrevet er ikke gavnligt for denne debat. Jeg leverede helt konkrete klip af de steder du stiller spørgsmål og kommer med postulater, som kunne kræve modsvar, og selv dét får du vendt på hovedet.
Så hermed slutter denne tråd så. Hvis du vil have en tråd for dig selv og dine ligesindede, så overvej i fremtiden hvordan du skruer indholdet sammen.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto