Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jackster
Hej

Jeg har de seneste 5-6 år haft stor glæde af mine Medion tv med 2 tv tunere. Ved godt det ikke er verdens bedste tv men at kunne se to tv kanaler på samme tid er et stort behov for mig.

Nu laver Medion åbenbart ikke med 2 tv tunere mere.

Er der nogen der har bud på mærker og modeller, der har tv med to tv tunere?

Jeg har ikke de store krav til flot billedkvalitet og super lyd. Og 32 eller 37 tommer er fint. Jeg er glad bare der er masser af hukommelse på ttv og 2 tv tunere, så jeg kan se Picture in Picture og eks. to fodboldkampe på samme tid :-)

Håber på lidt tips fra folket...

/Jackster
Af Ellegaard74
Ja, undskyld for OT

Men troede vi var de eneste i hele dk med et Medion Lcd med to tunere :)
Vi har også været utroligt glade for det, men er også begyndt at kigge efter et nyt. Har heller ikke fundet noget brugbart med pip.... :(

Så vi må vel have indkøbt to tv og hænge dem ved siden af hinanden ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
De fleste TV i dag har PIP/PAP, for fuld funktionalitet kræver dette 1 ekstra tuner. Her kan bruges ekstern HDD optager med tuner, eller en anden enhed med tuner ( sat box o.lign. ).
TV viser alm. antennesignal i det ene billede, og ekstern indgang vælges med billede nr. 2 ( hvor den eksterne tuner viser det andet billede man ønsker ).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TV fra NAD har 2 tunere. Loewe har vist også et par modeller med 2 tunere. Desværre så hænger billedkvaliteten af disse modeller ikke helt sammen med prisen.
Af Ellegaard74
MigSelv skrev:Hej
De fleste TV i dag har PIP/PAP, for fuld funktionalitet kræver dette 1 ekstra tuner. Her kan bruges ekstern HDD optager med tuner, eller en anden enhed med tuner ( sat box o.lign. ).
TV viser alm. antennesignal i det ene billede, og ekstern indgang vælges med billede nr. 2 ( hvor den eksterne tuner viser det andet billede man ønsker ).
Ja, men det hjælper jo ikke når man er vant til lige og tjekke f.eks tekst tv på DR1, mens man stadig følger med i en film eller lign på TV2 :) Uden at ha tilsluttet en masse bokse....

Ja, NAD og Loewe, men som du selv siger, pris pris pris :)
Af selliah
Ellers kan du jo gå over i et tv med dvb-s understøttelse :)?
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Hvorfor ikke nøjes med at tjekke tekst tv på den kanal du ser?
Af Ellegaard74
MigSelv skrev:Hej
Hvorfor ikke nøjes med at tjekke tekst tv på den kanal du ser?
Jooww ;)
Men nu har man jo vænnet sig til det andet. Eller man sidder og ser program 1, og i hjørnet har man kanalen kørende hvor man venter på program 2 skal starte...

selliah>> Det bliver det også for mit vedkommende næste gang jeg skifter. Tror jeg napper et af de nye Samsung LED med dvb-s.... Nå, jeg er jo ikke trådstarter så må hellere stoppe... :)
God sommer
Af XenofaneS
TV fra NAD har 2 tunere. Loewe har vist også et par modeller med 2 tunere. Desværre så hænger billedkvaliteten af disse modeller ikke helt sammen med prisen.
Er det en udtalelse i har tests til at bakke op? Mig bekendt har i ikke haft sååå mange Loewe TV til test. Har i testet de nye Loewe Individual "slim" modeller? får i dem til test? Har i informationer der peger på at disse nye modeller ikke har en passende sammenhæng mellem billedkvalitet(+diverse features & design) og pris? Hvis det er noget der kan be- eller afkræftes må i meget gerne smide en nyhed om det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har ikke haft den nye serie fra Loewe til test. Vi har dog set på flere af NAD's TV ved andre lejligheder. Med Loewe skal man - ligesom med B&O - gøre sig klart, at man betaler for andet end billedet. De gange jeg har haft lejlighed til at kigge på Loewe, så har billedet dog ikke været på højde med hvad du kunne få for samme penge hos eks. B&O - som dog mangler den ekstra tuner.

Vi kan ikke teste alle TV, så hvis der kun må komme udtalelser baseret på en lab-test, så får du ikke ret mange råd herinde.
Af XenofaneS
yakken skrev: Med Loewe skal man - ligesom med B&O - gøre sig klart, at man betaler for andet end billedet.
Enig.
yakken skrev: De gange jeg har haft lejlighed til at kigge på Loewe, så har billedet dog ikke været på højde med hvad du kunne få for samme penge hos eks. B&O - som dog mangler den ekstra tuner.
Min umiddelbare fornemmelse har været at Loewe generelt er en god del billigere end B&0 (selv om Loewe ofte har flere features). Så det er da interessant at du mener at de alligevel er "less bang for the buck" Det vil da gøre mig betænkelig ved deres modeller.
yakken skrev: Vi kan ikke teste alle TV, så hvis der kun må komme udtalelser baseret på en lab-test, så får du ikke ret mange råd herinde.
Rolig nu. Det var bare interesserede spørgsmål - Det var ikke verdens mest detaljerede kommentar du skrev. Men da der lige er lanceret nye modeller blev jeg da nysgerrig for at høre om i havde noget nyt info på trapperne.

Loewe har nogle interessante features og design + materiale-kvalitet som gør at jeg finder dem interessante. Men Hvor meget man går på kompromis med billedet for at få disse features er svært at gennemskue før der er kommet nogle seriøse tests.

Relevant for lige nøjagtig denne tråd, er netop deres 2 tunere ( der gør TV'et i stand til at optage en anden kanal end den der vises. )

Ikke relevant for denne tråd, synes jeg at det er interessant at man kan anvende TV'ets højtaler som center i et surround setup (men kender desværre ikke lydkvaliteten af deres lydløsninger)

Så alt i alt var jeg såmænd bare nysgerrig og interesseret i hvad du havde bag din kommentar - du skal bestemt ikke holde dig tilbage med at give råd og vejledning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der var nu ingen sure miner bag mit indlæg.

I Loewes nye 2010-lineup koster den billigste 32" model 23.000 kr. hvilket gør den til en konkurrent med Beovision 8. Deres 46" model på foden koster 67.000 kr. hvilket gør den til en konkurrent med Beovision 10. Af de to mærker er den 0% tvivl om hvilken jeg helst vil have, men jeg er desværre lidt bias'et da jeg har B&O i forvejen, så her kommer samspillet med resten af stuen også med i betragtningen.

Det skal dog siges, at Loewe har en række andre features, som sagtens kunne være udslagsgivende for ens endelige valg. Der er knapt så meget lir ved et B&O TV, selvom jeg nu nok kunne finde noget at bruge IR-porten og surrounddekoderen til på et BV10 ;)

Mon ikke vi kan få lokket et eksemplar ud af Loewe til test på et tidspunkt?
Af Arne..
Ang. Loewe tv .. Loewe har en dual-tuner og split screens å du kan se et program og optage et andet på deres DR+ modeller. Man skal kun trykke på play så køre harddisc.
Ang. lyd på loewe individual 5.1 ..Den lyder rigtig godt i stereo ( pris 15.000 ) men 1 højtaler til 5.1 er jeg ikke tilhænger af.

Philips har lavet en model med 2 tuner, det var en topmodel i bla. 37" de kom med den for 2-3 år siden, så den kan nok findes brugt til billige penge.. O_O