Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kozz
Helt ærgeligt. Når nu man tænker på, at vi er i år 2010, så er det da faktisk ret pinligt for YOUSEE, at den monopol box de tilbyder deres kunder, er så primitiv. Både hvad angår funktioner OG i høj grad det grimme og langsomme menusystem.

Ser man eksempeĺvis en given optagelse, blandt de mange man kan have og ikke ser den færdig og slukker. Så kan man ikke bare fortsætte fra der man kom fra. Næææ, det er helt forfra igen.

Man kan ikke nemt optage en serie, hvor den selv optager hver enkelt afsnit.

Rigtig ofte skal man reboote, fordi maskinen er gået i sort.

UHYGGELIG langsom reaktion, når man zapper rundt i menusystemet. Menusystemet ligner noget, som er taget direkte fra en computer fra 1990. Absolut INTET lækkert ved det. Nada :s

Den box er bare træls.. Men også lidt ok :D
Af noxity
Det er den ubetinget bedste boks på markedet.
Så du kan klage alt det du vil, der er ikke noget bedre :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Design er jo en smagssag. Jeg synes menuerne er gode og tilpas hurtige. At du så ikke har læst manualen mht. at fortsætte en optagelse er vel din egen skyld... prøv at trykke på 0 og se hvad der sker.

Min boks har været genstartet 2 gange på et halvt år. Den ene gang var efter en opgradering.
Af Minii
Hmm.. Er den boks kåret som den bedste?

Har selv den der PVR 101st på 2. år.. Det eneste minus ved den, er at jeg ikke kan hive lyden ud af Coaxl, så der ikke er forsinkelse på.. Den går ikke død (Har dog haft gjort det, men gør ikke mere), den kan fortsætte hvor man slap sidst i ting, og den kan optage det man vil have.

Fuld tilfreds :D
Af sokken
yakken skrev:Design er jo en smagssag. Jeg synes menuerne er gode og tilpas hurtige. At du så ikke har læst manualen mht. at fortsætte en optagelse er vel din egen skyld... prøv at trykke på 0 og se hvad der sker.

Min boks har været genstartet 2 gange på et halvt år. Den ene gang var efter en opgradering.

øh hvad sker der ved at trykke 0...har prøvet men der sker ikke noget
Af Kozz
sokken skrev:
yakken skrev:Design er jo en smagssag. Jeg synes menuerne er gode og tilpas hurtige. At du så ikke har læst manualen mht. at fortsætte en optagelse er vel din egen skyld... prøv at trykke på 0 og se hvad der sker.

Næh, jeg kan heller ikke se hvad der skulle ske?
Af Kozz
... Og den står og summer i standby. Ret irriterende. For hvis man slukker helt for maskinen, så skal man lige regne med den skal boote op (og det tager en rum tid), før man kan bruge den.... Og så skal man også lige regne med, at den måske ingen programomtale kan give, før den selv har hentet det ned (og det tager også en rum tid)

Men kan ikke gemme sine optagelser, på andet, end på den indbygget HD. Det er godt nok tarveligt :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
sokken skrev:

Start en optagelse og zap væk fra den igen. Jeres postulat er, at man ikke kan komme tilbage igen uden at starte optagelsen forfra, og jeg fortæller jer, at hvis I trykker på "0" så fortsætter optagelsen hvor I slap.

Optagelser på HDD'en er omfattet af kopibeskyttelse og for at måtte udsende sådan en boks herhjemme, så skal data være krypterede, så du ikke kan dele dem med andre. Det samme gør sig gældende for TV med indbygget optager.

Da dette er ved at udvikle sig til en ren negativ-liste, så vil jeg da godt bidrage med et par plusser:
- Adgang til DR Arkiv
- Instantan optagelse af den kanal du skifter til, dvs. "spol tilbage" er tilgængelig indtil det tidspunkt du skiftede til kanalen, hvis du nu lige misser målet i VM pga. et øjebliks uopmærksomhed.
- "Start forfra" featuren. Den har jeg brugt utallige gange
- I min mening en velfungerende EPG. Hvis du undlader at slukke boksen helt, så er der ikke nogen forsinkelse på opdateringen.
Af Supergris
Man skal heller ikke glemme at selve tuneren faktisk er af en god kvalitet. Har oplevet på flere tv, hvor billedkvaliteten er løftet kraftigt i forhold til den indbyggede dvb-c tuner, f. eks. Panasonic X10!!!
Af Kozz
Ja, der ER også gode ting ved den. Jeg har bare en ekstra kort lunte, da jeg kører på min fjerde box og den stadig volder (for ofte) problemer.

Den har "frosset" for mange gange, til jeg kan slå det hen, som en bi-ting.

Man ja. Start forfra funktionen er god (man kan dog hverken pause eller spole, i denne funktion) 320 GB HD er også fedt. Nem optagelse er også godt. VOD er også fedt. Men..

Hvorfor skal den stå og summe i standby?
Af cableguy
Og hvorfor er strømforbruget 21 w standby? Det er jo helt horribelt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Strømforbruget er helt klart en kæmpe downside. Der er flere ting i det med standbyforbruget. Til dels skyldes det, at boksen ellers ville være alt for lang tid om at starte op (tænk på hvor lang tid det tager hvis I slukker på bagsiden) og dels så holdes der liv i en del funktioner for at kunne optage, opdatere EPG osv.

Man kunne dog argumentere for, at dette kunne have været implementeret bedre, så den eks. vågnede op før en skemalagt optagelse og gemte tilstanden af styresystemet i en lidt hurtigere hukommelsesenhed, som der så kunne bootes fra efterfølgende.
Af Kozz
yakken skrev:Strømforbruget er helt klart en kæmpe downside. Der er flere ting i det med standbyforbruget. Til dels skyldes det, at boksen ellers ville være alt for lang tid om at starte op (tænk på hvor lang tid det tager hvis I slukker på bagsiden) og dels så holdes der liv i en del funktioner for at kunne optage, opdatere EPG osv.

Man kunne dog argumentere for, at dette kunne have været implementeret bedre, så den eks. vågnede op før en skemalagt optagelse og gemte tilstanden af styresystemet i en lidt hurtigere hukommelsesenhed, som der så kunne bootes fra efterfølgende.
Så hvis strømforbruget skulle ned, så skal der en hardware ændring til.

Men uanset set hvad, så synes jeg nok, at man/vi/kunderne, kunne forvendte et bedre produkt. Især når man tænker på. hvor længe den boks, har været på markedet..
Af Hviid Gruppen
Vi har lige fået sådan en yousee+ boks.

Og jeg må¨erkende at jeg trak lidt på smilebåndet da jeg så hvor meget dens menuer mindede om en gammel selector boks vi havde for årtier tilbage, og vist også stadig har et eller andet sted.

Men jo den funker da fint og ualmindeligt nemt at optage noget og alt i alt gør den hvad den skal..
Og ja har også noteret mig at signalet igennem dne boks er utrolig skarpt ifrhold til hvis man køre det igennem vores ellers spliternye 3D samsung fjernsyns tuner..