Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bio5
Står som så mange andre og er i tvivl ved valg af nyt TV
om man skal vælge Plasma, LCD eller LED
havde set mig lidt varm på Sony 52W5500, Det nye EX700
Men Panasonic P50G20 får også rigtig og kritik.
og hvad med Samsung, nogle godt råd eller erfaringer :)
min 50" og til et max omkring 15000 kr
Af malke
Ved køb af plasma skal du virkelig være obs så plasma-buzz - er er personligt gået over til lcd alene af den grund! Dog ved lcd skal du være obs på clouding! Så man må gå på komprimis.

Men du kunne starte med at skrive dine behov :) - hvad skal skærmen bruges til, hvordan er rummet skærmen skal bruges i, hvilke featurs skal det have (design, pvr, w-lan, internet, 3d, etc).

Personligt ville jeg springe på et Samsung le55c755 :)
Af tarok
malke skrev:Ved køb af plasma skal du virkelig være obs så plasma-buzz - er er personligt gået over til lcd alene af den grund! Dog ved lcd skal du være obs på clouding! Så man må gå på komprimis.

Men du kunne starte med at skrive dine behov :) - hvad skal skærmen bruges til, hvordan er rummet skærmen skal bruges i, hvilke featurs skal det have (design, pvr, w-lan, internet, 3d, etc).

Og ved LCD/LED skal du virkelig være opmærksom på "Motion Resoloution", altså hvor klart og roligt skærmen hånderer hurtige bevægleer uden slør. Ligeledes skal du være opmærksom LCD/LED-tv´ets evne til at vise fra betragtningsvinkler ud over de 35 grader.
Af malke
tarok skrev:
malke skrev:Ved køb af plasma skal du virkelig være obs så plasma-buzz - er er personligt gået over til lcd alene af den grund! Dog ved lcd skal du være obs på clouding! Så man må gå på komprimis.

Og ved LCD/LED skal du virkelig være opmærksom på "Motion Resoloution", altså hvor klart og roligt skærmen hånderer hurtige bevægleer uden slør. Ligeledes skal du være opmærksom LCD/LED-tv´ets evne til at vise fra betragtningsvinkler ud over de 35 grader.

Ja slør skal man også være meget obs på, det sammen med betragtningsvinkler - 35 grader er nok lidt en overdrivelse, men tror at jeg har fattet sarkasmen i dit indlæg!
Af bio5
Ny er jeg meget grøn hvad angår tekniskebetenglser :) , men vi godt have det ikke totalt sidste genneration.
Design hvis det sort og firkantet er jeg glad, så vidt jeg kan google mig ud af er pvr intern harddisk og w-lan noget netwerk.
Men jeg kan godt se det smarte i det er indbygget men så må prisen også løbe det op af ? 3D tror jeg ikke man vil få brugt.
Men hvis man kan få det hele for 5000kr mere kan man jo lige så godt det
vil bare have det ikke er totalt håbløst at se på, men er et til 30000 virklig så meget bedere end et til 15000 ?
Af malke
bio5 skrev:Ny er jeg meget grøn hvad angår tekniskebetenglser :) , men vi godt have det ikke totalt sidste genneration.
Design hvis det sort og firkantet er jeg glad, så vidt jeg kan google mig ud af er pvr intern harddisk og w-lan noget netwerk.
Men jeg kan godt se det smarte i det er indbygget men så må prisen også løbe det op af ? 3D tror jeg ikke man vil få brugt.
vil bare have det ikke er totalt håbløst at se på, men er et til 30000 virklig så meget bedere end et til 15000 ?

Nej et tv til 30k er ikke nødvendigvis dobbelt så godt som et til 15k.

Hvilket rum skal tv'et bruges i?.. Genskin kan også være en ting der afgør valget af skærm :)
Af bimbobo
malke skrev:Ved køb af plasma skal du virkelig være obs så plasma-buzz - er er personligt gået over til lcd alene af den grund!
..

Alle TV "siger noget" mit G20 siger det samme som mit X10 dvs tæt på intet.

Mit 22LH2000 TV siger også lidt.. fordi jeg er tættere på og bruges også som PC monitor.
Mit 25" CRT sagde også noget...

Har set LED og LCD og de er heller ikke "silent" som man tror.
Det med "buzzen" er lidt overdrevet og hvis det er så højt er måske fordi TV er defekt.
Af lennon
bio5 skrev:Ny er jeg meget grøn hvad angår tekniskebetenglser :) , men vi godt have det ikke totalt sidste genneration.
Hvis vi snakker rå billedkvalitet - altså evnen til at gengive kildematerialet mest korrekt - hedder kongen ubetinget Panasonic VT/V20 . Individuelle forhold omkring primært brug, og håbløs stuebelysning kan pege i andre retninger - feks LCD . Som nævnt i tråden findes der feks en minoritet af brugere, som er meget følsom overfor elektrisk hørbar støj osv .