Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rod1983
Dahlsen skrev:Har netop fået mit VT20 idag og hånden på hjertet - det er intet mindre end et fantastisk tv..
Hold da fest et billed :) og INGEN støj / buzz :D

Så venter man blot på 3D afspilleren og VM i 3D starter :p

Spørg endelig ;) ..
Tillykke Dahlsen :p. Glæder mig til at læse din brugeranmeldelse :p 8)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Dahlsen skrev:Har netop fået mit VT20 idag og hånden på hjertet - det er intet mindre end et fantastisk tv..
Hold da fest et billed :) og INGEN støj / buzz :D

Så venter man blot på 3D afspilleren og VM i 3D starter :p

Spørg endelig ;) ..
Vi glæder os meget til at høre dine erfaringer, Dahlsen.

Har du bestilt en 3D Blu-Ray? Og i så fald hvilken? :)
Af Dahlsen
Vedr. Blueray 3D afspiller håber jeg da på at få min PS3 byttet med PS3 med 3D inden længe... Ellers bliver det topmodellen fra Panasonic ;)
Af ll-Alex-ll
Så kan du først teste 3D til Juni, hvis du vel og mærke vil bruge din PS3. Ikke før kan en PS3 bruges som 3D afspiller.
Af trykkertor
Den opdateringen der kom til PS3 nu til sidst i april havde 3D-delen i sig.
Jeg har forstået det sådan at når Sony kommer med sine 3D-tver vil der også komme nogle PS3 3D-spil.
Blandt andre WipeOut HD 3D.
Og Sony mener jeg kommer med sin 3D lansering nu i løbet af juni.

Men jeg tror da ikke man behøver at skifte PS3.
Efter hvad jeg har læst vil gammel som ny PS3 være 3D kompatibel.

Ellers har jeg i dag brugt godt og vel halvanden timen med P50VT20 i en forretning i dag.
Og til ejere vil jeg bare sige
AKTIVER IFC i skærmen. Det giver jo himmel af forskel i hvor god flyd billede får og stadig forbliver superskarpt!!!
Af Dahlsen
Enig ! Efter at det bliver aktiveret er det som om flere kanaler er i HD :)
Brugeravatar
Af hans123
hvordan modtager du tv på den..

Er meget interesseret hvordan den klarer yousee
Af Dahlsen
Jeg har Yousee med ekstra HD kanaler.. Mener ikke at det kan stå bedre :)
Bedste tv på markedet - basta.
Af trykkertor
Dahlsen skrev:Enig ! Efter at det bliver aktiveret er det som om flere kanaler er i HD :)
Tja, om du mener SD-kanaler bliver som HD, er jeg ikke helt enig.
Men jeg testede nogle blu-rays og her er erfaringene mine.
I starten af "Transformers" hvor et helikopter flyver over sanden og man kun ser skyggen. Så kommer helikopteret ind i billedet. Lige i den bevægelsen hvor helikopteret kommer ind er det uskarpt og stressende at se på med IFC slået fra.
Med IFC slået til kommer helikopteret flydende ind, og er superskarpt.

På DVE sin Blu-Ray (Digital Video Essentials), er der en testscene hvor 2 mennesker sidder på en restaurant. Førs panoreres der forbi nogle tallerkner med mad.
Med IFC slået fra, går scenen lidt i ryk og nap. Med IFC slået til flyder kamera forbi maden og det hele er skarpt hele vejen.

Jeg opdaget forøvrig det samme med 3D demo disk og 24p filmmodus.
Den scenen fra Panasonic sin 3D disc i Canyon.
(Den starter først med et lokomotiv, og så flyver vi over nogle klipper og bjerge i Canyon.)
Med 24p filmmodus af, så hakker det lidt når vi flyver forbi bjergene i canyon. Med 24p filmmodus slået til kommer der mere ro på billedet når det flyver forbi canyon.

Men jeg synes at SD-signaler som DR1, TV2 osv ikke er særlig imponerende på de nye store FullHD skærmer i 50"+
Vores gamle Pana 42PV60 (720p) giver et meget skarpere og bedre billede på SD-signaler.
Med det er nok fordi skærmen er mindre, og opløsningen mindre, så der skal mindre skalering til, og en mindre flade at vise "fejlene" på.
Af GreenPea
I kan gå ind på Recordere.dk der er der lavet en minitest. Iflg den test er Pioneer stadig kongen af plasmaskærme :) .
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
trykkertor skrev:Den opdateringen der kom til PS3 nu til sidst i april havde 3D-delen i sig.
Nej, den gjorde bare PS3 "klar". Der er stadig ingen 3D support på PS3. Den endelige opdatering kommer først til sommer. Jeg hentede selv opdateringen i håb om dette, men kunne konstatere, at det ikke var tilfældet (det meldte Sony også ud bagefter).

Når 3D bliver aktivt kommer der et menupunkt i PS3 menuen under indstillinger. Sådan er det hvert fald på de demoer, som Sony selv bruger sammen med deres 3D præsentationer.
Af trykkertor
Så undskylder jeg for min påstand.
Jeg tog udgangspunkt i følgende fra Wiki:
Firmware 3.30 Arpil 22nd.
System changes
Preparation for 3D support
Men at II Alex II gidder at sende mig følgende private besked:
Du skal da vidst læse lidt på lektien inden du udtaler dig?
PS3 opdateringen med 3D kommer først til juni/juli.
Synes jeg bliver for tåbelig.

Alle kan tage fejl, og skulle blæse sig sådan op og tale nedad vil jeg have mig frabedt.

Ja, jeg er ny på forumet her, men har tusindvis af poster ved blandt andet avforum.
Men den tonen til Alex synes jeg bliver for barnlig og idiotisk.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tonen skal naturligvis holdes. Vi opfordrer vores medlemmer til at holde en hyggelig og venlig tone her på forummet, så det fortsat kan være en rart sted at færdes.

Mht. "Preparation for 3D" kan jeg oplyse, at der var ret mange der opfattede dette som en egentlig 3D opdatering. Hvorfor Sony har valgt overhovedet at skrive det er lidt sjovt. Jeg var også selv overbevist indtil jeg hentede opdateringen :)
Af trykkertor
Bare for å rippe op i en gammel tråd, så mener jeg fortsat at jeg havde den rigtige påstand.

At Firmware 3.30 var 3D-opdateringen til PS3 som i andre skriver ikke passer.
Vel, efter 3.30 opdateringen, kom der 3D-spil og de blev spillet på 3.30.

Envidere kan i læse her i en dagsfersk artikkel:
As we all know, 3D is coming to the PlayStation 3 in two phases; first was the gaming 3D update which arrived with the 3.30 firmware update at the end of April, and secondly there is another firmware update to enable 3D Blu-ray movie playback coming in September.
http://www.thesixthaxis.com/2010/07/08/ ... e-details/

Og firmware history som skriver følgende om 3.30 fra sidst i april:
PS3™ System Software Update 3.30
Support for stereoscopic 3D games
As of April 22, 2010
http://us.playstation.com/support/syste ... #update330

Giver i mig nu ret?