Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af M-Sniper
Hej alle...

Selvom jeg har ok styr på 3D HDMI osv. så har jeg lige noget der har plaget min hjerne...

jeg har en ps3, og vil nok investere i en 3D tv næste gang jeg skal have et tv.

men vil også gerne have yamahas soundbar YHT-S400
http://dk.yamaha.com/da/products/audio_ ... e=overview

Så kommer spørgesmålet.
Hvis ps3 som kun har HDMI 1.3 kan sende 3D, Er det så ikke muligt for en reciver som har pass true (1.3) og sende signalet 3D igennem?? (som jeg har forstået det så er der båndbrede nok til 3D tv på HDMI 1.3, men 1.4 kan man få Audio return og netwerk som ekstra)

Så kommer der lige tillægs spørgesmål.
er der andre end samsung der kan lave 2D om til 3D, panasonic kan ikke, hvad med LG eller philips?

det var det hele..
husk at nyde solen...
Af M-Sniper
nogen der har et bud???

tror i det kan lade sig gøre???

at sende 3D igennem, alligevel selvom reciveren ikke er 3D ready. ?
Brugeravatar
Af phn2
Hej.
Hænger lige på, har selv en onkyo med samme "problem", hvilket må siges at vi er i samme båd...

mvh. Per.
Af Kratz
Det er generelt ikke muligt at sende et 3D billedsignal igennem en receiver som ikke er 3D kompatibel (dette må ikke blandes sammen med forholdet, at de fleste 1.3 HDMI kabler vil kunne klare 3D overførslen).

Der kan dog være undtagelser, og eneste måde at afklare det på er nok at kontakte den respektive producent, i dette tilfælde Yamaha.
Senest rettet af Kratz 02 jul 2010, 14:32, rettet i alt 1 gang.
Af M-Sniper
nu var det ikke kablet jeg tvivlede på men mere.
Hvis ps3 kan sende 3D, som ikke har hdmi 1.4.

om det så ikke er muligt at en ældre reciver eller andet ( i mit tilfelde yamaha soundbar'en )

men det kan jo være at ps3 ens hdmi kontroller er andet end dem der er i reciver..

men spørger lige yamaha når jeg vender hjem fra ferie.

God sommer
Af Kratz
Om signalet sendes fra PS3 eller en dedikeret 3D afspiller kan din receiver eller soundbar ikke se. Det er kun et spørgsmål om, at enhederne ikke er bygget til at overføre så store mængder data.

At PS3 så kan opgraderes til at sende et 3D signal uden en HDMI 1.4 udgang er så en anden ting, men det har intet med sagen at gøre.
Af H8Red
Giver lige mit besyv med...

Haves:
HTPC, Onkyo tx-sr507 og Sammy PS50c7705 3D plasma
Arcsoft TMT3 Bluray software med 3D patch
Signal fra htpc til reciever og videre til tv i signal 1080p/60 eller 24

Jeg fører fint 3d gennem min reciever til mit tv.
:)

Dette er et rent hdmi 1.3 setup
Af M-Sniper
Hej H8red

det lyder godt... at vide selvom man kun har en ikke 3Dready reciver så er der mulighed for 3D igennem..

men hvis andre har mulighed for at prøve dette ville det være godt.
Er der nogle der har et 3D blueray afspiller og en ikke 3D ready reciver, som kan prøve at sende signalet igennem og se om den kan???

på forhånd tak.
Af Gaco
H8Red skrev:Giver lige mit besyv med...

Haves:
HTPC, Onkyo tx-sr507 og Sammy PS50c7705 3D plasma
Arcsoft TMT3 Bluray software med 3D patch
Signal fra htpc til reciever og videre til tv i signal 1080p/60 eller 24

Jeg fører fint 3d gennem min reciever til mit tv.
:)

Dette er et rent hdmi 1.3 setup
Wow er du helt sikker på det, har du rent faktisk set et 3D billede på dit fjernsyn med den setup? Alt hvad jeg har hørt er at det ikke kan lade sig gøre nemlig ;;)
Af H8Red
Min datter og jeg så det regner med frikadeller i 3d, på det setup her i eftermiddags :)
Af trykkertor
Med fare for at gå lidt off topic.
Hvordan var 3D-effekten i Frikadelle-filmen?
Jeg er nysgerrig fordi der er jo knapt nogen som helst 3D film på Blu-Ray, og Frikadeller er vel den først i løst salg.
Af Gaco
H8Red skrev:Min datter og jeg så det regner med frikadeller i 3d, på det setup her i eftermiddags :)
Nå men tillykke med det da, jeg tror det er fåtallet af 1.3 receivere der kan det :)
Af trykkertor
Nej, det vil jeg ikke nødvendigvis sige.
For med HDMI-passthrough, så er det kun snak om at sende signalet ubehandlet videre.
Og vi ved en HDMI 1.3 kabel kan klare båndbredden til 3D.
Så en HDMI 1.3 receiver vil fint kunne klare at sende 3D signalet videre, for den skal jo ikke lave noget som helst med signalet. Kun videreformidle det, og det har den båndbredde nok til.
HDMI 1.4 standarden har jo mange andre features som audio-return, og netværksfunktion. Og det vil selvsagt en 1.3 receiver ikke klare.
Men selve lyd og billedsignalet som ren videreførsel tror jeg nok mange receivere vil klare.