Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har dit 2010-Samsung TV problemer med HDMI-portene?

Af theinder
Jeg har lige købt dette fjernsyn sammen med samsung 3d blu-ray afspiller, og alting virkede fint, men så lige pludselig fandt fjernsynet intet signal på nogen af HDMI kanalerne, hverken BD afspilleren eller mine to konsoller. Er der nogen her der har prøvet noget lignende eller måske har en løsning?

Mange Tak

Inder
Af pimp66
Ja hej jeg har ogs oplevet samme problem med min Samsung UE40C7705. som jeg købte da det lige kom i butikkerne første gang, men så troede jeg at det var noget galt med min computer, man så oplevet jeg det ogs med min ps3, være gang jeg prøvet at tilslutte min ps3 i HDMI 1 så vælgte fjernsynet HDMI 2 så da jeg prøvet at tilslutte den til HDMI 2 så vælgte den bare 3,ern.. så tænkte jeg at det var sku noget mærkelige noget.. så gik jeg tilbage til FONA og snakket med dem om problemet, de sagde ogs at det var noget mærkelige noget..! så sagde de at jeg sku ring til Samsung Support, så det gjorde jeg, de sagde at de ik kendte til problem i nu fordi at tv,et var lige kommet på mærket.. man ham jeg snakket med fra samsung sagde at jeg sku hente det nye opdatern fra ders hejmmesid.. så det gjorte jeg..! det hjælp stadig ikke..Så jeg kig og snakket med dem fra Fona igen så sagde de at de vil bytte tv,et og give mig et nyt.. men den har ogs samme problem..! så jeg kigget lidt rund på nettet om da var andre der havde samme problem..! sorry med den måd jeg skriver på håber du forstå..!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har flyttet din tråd til "TV"-sektionen i stedet.

Det lyder som om du må give Samsung et kald. Så har de da i hvert fald hørt om problemet før, hvis også pimp66 har haft fat i dem.
Af Bojoe
Hejsa

Jeg har det helt samme problem med 8705 modellen. Jeg har valgt ikke at slukke min Onkyo forstærker når tvet er slukket, men det er bare for ringe at man bliver nødt til at undlade at slukke en enhed.

Tror Samsung har et alvorligt problem. Jeg overvejer at aflevere tvet tilbage, da det ikke lever op til de krav man kan stille til et tv i den prisklasse, eller bare generelt for et tv.
Brugeravatar
Af laurberg
Dette er kun et bud, Så hæng mig ikke op. Men har læst en tråd, hvor den nyeste Upgrade File (ver.T-VALDEUC-1014.3)skulle have rettet på jeres omtalte beskrivelse.

Det skal lige oplyses at jeg har sat min Acer aspire R3610 til HDMI og har ikke problemet.
Min model "UE40C8705"
Af pimp66
nu snakker du om det ny opdatern den har jeg ogs fået hentet. det har ik hjulpet i nu..! det jo ik altid tv,et laver det problem.. det gør den lige pludseligt.. jeg siger ik at tv,et er noget lort fordi så vil jeg ik bruge 15000 på tv,et.. synes bare at ting ska virke når man giver så mange penge.. før det bliver sendt på mærket..! jeg er faktisk meget meget glad for tv,et..! jeg har ringet to gang anden gang sagde de at problemet sku ligge i at tv,et ik kunne få signelt med HDMI 1.3..!
men lad ogs se om jers virker godt nok efter at i har fået opdateret tv,et.!!
;)
Brugeravatar
Af laurberg
Du har helt ret. Har lige prøvet at skifte HDMI port til port 1. vil i løbet af dagen prøve dem alle af og se om jeg kan evt stresse problemet frem. Kører med HDMI 1,3. Kan også være problemet kun er i nogle af dem. Ja hvem ved. Men da et irerterende problem
Af Bojoe
Jeg bruger HDMI 1.4 kabler og har stadig problemet. Det eneste nye ved 1.4 er jo lidt bedre opløsning og ethernet (så vidt jeg fik oplyst fra Samsung support), så det burde ikke være fejlen. Jeg vil også prøve at lade stresse tvet i dag :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige for at supplere: HDMI v. 1.4 kan godt trækkes i 1.3 kabler, så længe du ikke skal bruge audio return og ethernet.
Af pimp66
ik for lyd som en idiot men hvis samsung ik snart løser det problem med hdmi,en så aflever jeg sku mit tv tilbage i Fona og vælger sikkert et andet mærke tror jeg..! ;) kan ik passe at jeg ska tage stikket ud a stikkontakt være gang jeg ska tilslutte min PC eller Konsoller..!! :( det bare nedern.!!

Forresten er det bare mig..! eller synes bare at responstid på tv,et er lidt langsomt..? når man spiller..?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tænker du på input lag og ikke "responstid"? De to ting er ikke det samme og hvor førstnævnte vil give dig en følelse af at tingene ikke reagerer samtidigt med at du rykker i musen/joypadden/..., så vil det andet give dig slør efter ting i bevægelse.

Hvis det er input lag du tænker på, så brug den profil der hedder "Game mode". Det skulle hjælpe gevaldigt.
Af pimp66
ja, så er det input lag jeg snakker om..! selvom jeg har sæt game mode på er det stadig i nogle spil, spil som Battlefield 2 og fifa 10..!!
ellers er det bare mig der forveneter meget..! haha! :)
Af utah
Hej

Jeg har samme problem med 8705, alting virkede perfekt, jeg kunne se film på min mac mini. Men lige pludseligt så kunne den ikke se HDMI signalet fra min Mac mini. Efter at have talt med Samsung så prøvede jeg 3 andre enheder med HDMI og alle 4 indgange, men uden held. Genstart af tv og enheder i forskellig rækkefølge virker heller ikke.

Så jeg ringede til Samsung igen, her ville de oprette en sag på det, jeg købte det d.5/7 og det stoppede med at virke d. 11/7 så jeg er rimeligt pissed. Han skulle bede om serienummer og den slags, så jeg tog det ned af væggen og oplæste det for ham. Han sagde han nu havde oprettet en sag og at jeg ville blive kontaktet. I starten gik han jo efter at det nok var noget med min Mac mini at gøre, men da jeg fortalte at jeg har prøvet fra flere forskellige enheder der alle virker mod mit gamle Samsung tv, så godtog han det.

Da jeg så fik hængt det op igen, så virkede alle mine enheder igen. Jeg ringede fluks til Samsung for at informere dem, ham jeg talte med kunne ikke se at der er oprettet et sag..... Så det er her jeg står lige nu...
Af pimp66
Hej utah har du prøvet at hente det ny opdatern fr5a Samsung,s hjemmesid..?