Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jonas89
Hej.
Jeg er kommet frem til jeg vil anskaffe mig et sony kdl-40ex500 tv, men har været ude og kigge priser idag, og faldt så over at et sted hed den kdl-40ex500aep i stedet for kdl-40ex500. Men er der nogen forskel på disse modeller???
Af Kozz
jonas89 skrev:Hej.
Jeg er kommet frem til jeg vil anskaffe mig et sony kdl-40ex500 tv, men har været ude og kigge priser idag, og faldt så over at et sted hed den kdl-40ex500aep i stedet for kdl-40ex500. Men er der nogen forskel på disse modeller???
Der er ingen praktisk forskel, som jeg er orienteret.
Dem der hedder "AEP", er vist de "danske" modeller, hvor dem uden de ekstra bogstaver, er muligvis parralel importeret. Men købeloven, er den samme.

Jeg skal lige sige, at jeg ikke er helt sikker i min sag O_O
Af jonas89
Okay. Blev nemlig i tvivl om det, fordi jeg synes der var lidt forskel på det billed de viste, men det kan jeg forstå der ikke er?
Er det i øvrigt et tv der kan anbefales? :-)
Af Kozz
jonas89 skrev:Okay. Blev nemlig i tvivl om det, fordi jeg synes der var lidt forskel på det billed de viste, men det kan jeg forstå der ikke er?
Er det i øvrigt et tv der kan anbefales? :-)
Tjaa, mange ville være fuldt tilfredse og andre ville have Plasma, lavet af Karate Kid, men man vasker bil, ved solnedgang.

Jeg er glad for mit. Jeg kan godt se, at det ikke er perfekt. Men til prisen og i det store hele, så kan jeg kun anbefale det.

De mindre gode ting ved det er: LANGSOM menu system.
Højt strømforbrug, sammenlignet med LED modellerne
Mindre gode betragtningsvinkler (sådan er det med LCD)
Analog modtagelse
Ghosting kan ses ved tenins (eksempelvis)
Kun 2 HDMI stik BAG på. (der er 4 i alt)
For stor og halvklodset remote.

Det gode er:

Billedekvaliteten
100 hz motionflow
Farverne er mere "laid back" end Samsung (det er jeg glad for ;) )
Ingen nævneværdige reflektioner i skærmen.
Nemt Sony menu system (der er noget sløvt i betrækket)
God sort
1080/24p kvalitet er super
Godt digitalt billede generelt
God pris 8)
Af NyDreng
Jeg søger også et nyt 40" TV, og jeg har næsten besluttet mig for købe Sony's KDL-40EX500. Jeg skal primært bruge den til PS3 og film.
Men..
Kan det passe, at KDL-40EX500 er uden MPEG-4?
Kan jeg så ikke se nogle tv kanaler, jeg modtager tv med en parabol.

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=311317
Af Gaco
NyDreng skrev:Jeg søger også et nyt 40" TV, og jeg har næsten besluttet mig for købe Sony's KDL-40EX500. Jeg skal primært bruge den til PS3 og film.
Men..
Kan det passe, at KDL-40EX500 er uden MPEG-4?
Kan jeg så ikke se nogle tv kanaler, jeg modtager tv med en parabol.

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=311317
Hvis du kigger på Sony's officielle hjemmeside står der "High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (med understøttede operatører) -- JA"
- http://www.sony.dk/product/t32-ex-serie ... nicalSpecs

Så vidt jeg ved sælges alle nyere TV med MPEG4 understøttelse ved den interne tuner.