Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zenum
Hey

Jeg har endelig fået sat mit surround + fjernsyn op.

Nu ligger landet sådan jeg gerne vil have computeren sat til også. Problemet er bare i mine computere, er der ingen hdmi stik(hej mac!).

Jeg har fundet kabler der går fra DVI -> HDMI, men det giver mig jo ingen lyd, og skal derfor tilføje det, via jackstick.

Jeg har et nx800 tv med tilhørende DH800 forstærker, kan det lade sig gøre, og vil lyden passe med billede, på fx spil eller film?
Af zenum
Nu så jeg lige der er kommet kabler fra Mini displayport til HDMI -> hvad er bedst dvi eller mini displayport, og er der lyd i gennem mini displayporten?
Af zenum
Indtil nu har jeg kun kunne finde ud af at det er lavet, men det er hvis kun i 2010 macbook pro, og da min er fra 2009, så tvivler jeg.

Men den anden løsning vil også være fin, hvis det altså kan fungere, og det mangler jeg stadig svar på.

Altså, er lyd og billede synkroniseret med et jackstik og dvi->hdmi :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er også den metode man typisk ville benytte med en PC der ikke har lyd med via DVI/HDMI (visse grafikkort kan godt sende lyd med via DVI).
Af zenum
Jeg har et ATI Radeon HD 4870, men synes ikke rigtigt der står noget med lyd.