Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har købt mig et sony ex500 og ønsker at se film fra min pc. jeg har derfor forbundet pc'en med et dvi to hdmi kabel og billedet kommer fint frem. Jeg ved der ikke er lyd igennem dvistikket og prøver derfor at forbinde et phono stik mellem de to men uden held, har også prøvet med et phono, der splitter ud i to stik (rød, hvid), men heller ingen succes her - hvad gør jeg forkert?!
Af noxity
Tror ikke du kan benytte en anden lyd kilde sammen med det HDMI stik du bruger.

Hvis du vil slutte din computer til TVet så bliver du nødt at bruge noget andet end HDMI.
Af Snurrerundtlyd
Fra SONY EX500 manualen:
Hvis udstyret har et DVI-stik, skal det sluttes til HDMI IN 4-porten via en DVI-HDMI-adapter (medfølger ikke), og udstyrets lydudgangsstik skal derefter sluttes til PC/HDMI 4 AUDIO IN, der findes under PC IN.

Billede
PC/HDMI 4 AUDIO IN er ikke et phono-stik, men et 3,5 mm stereo mini jack [hovedtelefonstik] (det sorte plastik-stik lige under VGA-stikket ved siden af HDMI 4 indgangen).
Sørg for at bruge PC/HDMI 4 AUDIO IN på EX500 til DVI, sammen med PC/HDMI 4 AUDIO IN mini-jack stikket til lyd.

Hvis din PC har phono-lydstik, så skal du bruge et mini-jack -> 2 x phono kabel som f.eks. en af disse: http://www.av-cables.dk/lydkabler/minij ... ono_129_da

Billede Billede

Billede

Sony KDL40EX503/KDL40EX503U Review http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 603700.htm
Billede
Af ChaucerDK
tak for det detaljerede svar. Det er dog netop de to løsninger jeg allerede har forsøgt (troede dog at minijack hed phono, min fejl) - desværre uden held. begge kabler virker på min arbejdsplads, så det er ikke dem der er noget galt med. meget mystisk.
Af Snurrerundtlyd
Og HDMI stikket sidder i HDMI 4 indgangen?
Jeg vil tro at du et sted i menuerne skal vælge "PC/HDMI 4 AUDIO IN" som lydindgang for "HDMI 4" i stedet for HDMI 4's egen indbyggede lydindgang.
Af ChaucerDK
Jep, hdmi'en sidder i hdmi 4. Jeg kan ikke se under de almindelige lydindstillinger at jeg kan vælge andet end tv-højtalerne og extern lydanlæg og ingen af valgene påvirker lyden - men må rode lidt mere med det i morgen.
Du skal have mange tak for de hurtige og kvalificerede svar.
Af Snurrerundtlyd
Måske dette har noget at sige:
1080p-indstilling ved anvendelse sammen med HDMI-indgangen behandles som videoindstilling og ikke pc-indstilling. Dette vil påvirke "Indstillinger for videoindgang" og indstillingerne for "Skærmstyring". For at få vist pc'ens indhold sættes "Skærmformat" til "Bred" og "Skærmområde" til "Fuld pixel".
Prøv at sæt "Skærmformat" til "Bred" og "Skærmområde" til "Fuld pixel", så HDMI-indgangen behandles som pc-indstilling og ikke videoindstilling. et ændrer muligvisindholdet af indstillingsmenuerne for indgangen.

ChaucerDK skrev:(troede dog at minijack hed phono, min fejl)
Phono er de røde og hvide stik. mini-jack er det som anvendes som hovedtelefonstik.
Af ChaucerDK
Det var den allerede indstillet til, så virker desværre ikke, og behandler det stadig ikke som pc indgang (når man vælger input er pc udvisket og kan ikke vælges).
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Har du højttalere tilsluttet til din PC?
Hvis du har, fjern mini-jack stikket til disse, indsæt her mini-jack stikket der skal forbindes til dit TV.
Hvis du ikke har højttalere tilsluttet til din PC, skal du fortsat bruge audioudgangen bag på din PC, men kontroller at lyden ikke er slået fra. Hvis lyd på PC er bortkoblet, eller headphones er tilsluttet på front af PC, slukkes lyden til audioudgangen.
Af ChaucerDK
det er det samme "hul" jeg bruger til mine pc højtalere som til mit tv (selvfølgelig ikke på samme tid). Mit grafikkort er et nvidia 8800gt, hvis det skulle have en indvirkning?!
Af ChaucerDK
Nu prøvede jeg så at trække hdmi stikket ud af tvet, mens audio kablet sad i - det gav lyd?!?! så der kan komme lyd igennem, bare ikke samtidig med billedet...

Jeg har prøvet et fix fra 3d hvor den skulle disable lyd gennem hdmi'en, men det hjalp heller ikke en hujende fis.
Af xari
Havde samme problem (og har iøvrigt umiddelbart samme opsætning; 8600GT, Ex500 og dvi>hdmi) - men fulgte denne guide: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=99932

..og nu er der både lyd og billede på samme tid.

(i pkt 12 er der iøvrigt et 00 for meget til sidst i teksten, mens linket i pkt 12 altså viser det korrekte)
Af Snurrerundtlyd
ChaucerDK skrev:tak for tippet, vil prøve det af!
Virkede det så?