Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
Jeg har lige et spørgsmaal ang mit nye TV. Naar jeg skal sætte op hvordan jeg vil have mit billede faar jeg kun et eksempel at vælge imellem. Og derefter skal jeg vælge lyd.

Men paa dette video klip, ca 4min 50 sek inde i klippet viser han hvordan man instiller billedet. Her har han 4 forskellige bileder at vælge imellem. Hvilke han bedst kan lide.

Hvorfor har jeg ikke dette med mit tv?
[
http://www.youtube.com/watch?v=_6T3xAF5Kq4]
http://www.youtube.com/watch?v=_6T3xAF5Kq4[/url]

Er det mon mig som ikke gør det korrekt?

takker
Af siccio
Hej
Skal lige siges dette er ikke noget jeg ved 100%, men mit bedste bud på et svar.
Det tv du linker til er 9664 modellen, som er Philips største serie sidste år.
(næst dyreste model efter 9704)
Dit tv som er fra i år er jo fra 7000 serien, så dette er måske forklaringen.
Egentlig ikke noget at være ked af, da det ifølge flatpanels, ikke er den optimale løsning at kalibrere på (læs test af Philips)
Du har vel stadig flere andre forskellige indstillings muligheder?
Af anderssorensen
siccio skrev:Hej
Skal lige siges dette er ikke noget jeg ved 100%, men mit bedste bud på et svar.
Det tv du linker til er 9664 modellen, som er Philips største serie sidste år.
(næst dyreste model efter 9704)
Dit tv som er fra i år er jo fra 7000 serien, så dette er måske forklaringen.
Egentlig ikke noget at være ked af, da det ifølge flatpanels, ikke er den optimale løsning at kalibrere på (læs test af Philips)
Du har vel stadig flere andre forskellige indstillings muligheder?
Hej, Tak for svaret. Det kan jo godt være at det er fordi at det er en topmodel og at det har ændret det paa 2010 modeller.
Det undrede mig saadanset ogsaa bare da jeg saa klippet.

Og jojo min ser skam fin ud og masser af indstilligs muligheder. Og den er nem at finde rundt i, det er herligt at alt ikke skal være kompliceret ;-)
Af siccio
Ser iøvrigt godt ud designet på 7000 serien anno 2010 i mine øjne, og smart ny fjernbetjening.
Billedet er sikkert også på højde med 9000 serien fra sidste år, kunne jeg forestille mig.