Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey

Sidder med et Samsung LE40A656 TV, hvor jeg gerne vil ha' anskaffet mig en Mpeg-4 tuner boks til, så jeg ka' ta DR HD osv..
Har i nogle forslag - gerne i det lavere prisleje 4-600kr. .. Gerne med optisk eller coaxial lydudgang :) ..
Af noxity
Du kan starte med at fortælle om det skal være DVB-C eller DVB-T.
Af Fjendbo
Puha ja :/ .. Det ene er til antenne og det andet er til fx. Boxer eller YouSee, ikk? .. Flytter nemlig til Aalborg lige om snart, og lejligheden går under Nørre Tranders antenneforening :s ..

Ved det sq ikk helt.. Ka' du eventuelt anbefale en til hver? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hos Yousee bør du leje deres egen.
Af noxity
DVB-C: Yousee, Stofa og mange antenneforeninger

DVB-T: Free-to-air kanaler(DR+TV2) samt Boxer.

Værd opmærksom på at boksen skal kunne læse et programkort, hvis du skal kunne benytte den sammen med Boxer. Alle deres kanaler er nemlig kodet.
Af Malcolm_Y
yakken skrev:Hos Yousee bør du leje deres egen.
Hvorfor ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Malcolm_Y skrev:
Hvorfor ?
Fordi det er en af de mest velfungerende på markedet til DVB-C. Den dur naturligvis ikke til Stofa eller andre udbydere.
Af Malcolm_Y
yakken skrev:
Malcolm_Y skrev:
Hvorfor ?
Fordi det er en af de mest velfungerende på markedet til DVB-C. Den dur naturligvis ikke til Stofa eller andre udbydere.
Hmm havde nemlig overvejet at købe en der kunne tage både et DVB-C signal og satellit/parabol med 2 seperate kort
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo ikke samme funktionalitet, som Yousee's boks tilbyder, så de to produkter kan næppe sammenlignes. Hvis dit behov siger både DVB-C og -S så er det selvsagt ikke Yousee's boks du har brug for.
Af Fjendbo
Så er det nok en DVB-C boks, jeg ska' ha' fat i, da jeg mener, det kører gennem stofa ..
Hvilken ka' I så anbefale? :) ..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Stofa har også deres egen du kan benytte.
Af Vilhelm
Ifølge Nørre Tranders hjemmeside er det YouSee der leverer tv, hvorimod Stofa leverer internetforbindelse m.m.
Der kan derfor bruges DVB-C MPEG4 digital modtagerboks fra YouSee, men absolut ikke Stofas digitale boks.

Ønsker trådstarter ikke en boks fra YouSee, findes der alternative bokse, men Stofas Zaptor-boks dur ikke!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der svares efter trådstarters egne oplysninger. Hvis disse ikke er korrekte, så bliver svarene naturligvis derefter.
Af Fjendbo
Hej igen

Ja det er YouSee, der leverer TV til Nørre Tranders Antenneforening. Jeg kontaktede dem, og de oplyste mig, at man kun kan leje en boks og ikk købe, hvilket jeg egentlig er lidt træt af. Jeg vil hellere give et engangsbeløb og så ha' min egen boks, så jeg kun behøver at leje YouSee-kortet.
Jeg mener det kostede 89kr. pr/md at leje boksen, og det løber sq hurtigt op.
Så nogle forslag til en DVB-C boks? .. Eller er der store fordele i at leje en boks fra YouSee? ..