Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey allesammen.

Jeg har i lang tid efterhånden været på jagt efter et nyt tv.. valget kommer nok til at falde på enten:

Sony kdl40ex500 eller Panasonic txp42s20e.

har læst og læst, men kan simpelthen ik finde ud af hvilket der vil være bedst til mit behov, så derfor håber jeg i kan rådgive mig lidt:)

tv'et skal bruges til alm tv kiggeri(en hel del sport), film (primært action), samt måske vigtigst af alt min ps3.. derfor er det særlig vigtigt for mig at tv'et er godt til gaming.. spiller meget action spil, så vil være træt af hvis der er for meget input lag eller responstid.

så hva skal man vælge? har set begge tv i en butik, og der kunne jeg bedst li Sony tv'ets billede.. synes pana "flimrede" lidt.. har dog læst at plasma oftte ik gør sig så godt i butik, så ved ik om man kan sammenligne dem på den måde?

hvilket tv vil være bedst til gaming? og er forskellen så stor at man lægger mærke til det?

på forhånd tusind tak for hjælpen:-)
Af MF-DK
EX500 i anmeldelserne ved jeg ikke får så gode ord omkring input lag. Den er 40-50ms hvis tv'et er sat til game profilen.
Jeg må dog sige at jeg selv har overvejet EX500 trods mit forbrug også omhandler en del gaming.

Dit budget er?
Af Captain Awesome
Det kan muligvis betale sig at se på G20, som kun koster 1000kr mere. Men det kommer jo meget an på dit budget.

Jeg skulle måske lige tilføje at EX500 skam er et fint TV og det kan også godt anbefales. Hvis du mere hælder til det, så synes jeg at du skal købe det. Ofte bliver man gladere for det man hælder mest til... :)
Af superfreak
mit budget er ca 5500.. har også haft kig på g20, men det er sgu desværre lidt udenfor mit budget:( men andre bud er selvfølgelig velkomne:-)

@ MF-DK: når du skriver 40-50 ms lyder det af voldsomt meget synes jeg?? er plasma ikke under 1 ms eller er der noget jeg har helt misforstået?

men all in all så er ex500 altså ikke så godt til gaming? eller hvad??
Af Sacuni
Jeg kan VARMT anbefale et Sony 46EX402 til 5999 hos Wupti. Har selv PS3 og WII og der er INGEN input lag overhovedet. Sort er sort og selv panoreringer klarer TV'et flot. Jeg er ikke freak, men alm. hr. TV Danmark.

Har lige købt et og er meget overrasket over kvaliteten til prisen. Læs test her:

http://www.areadvd.de/hardware/2010/sony_46ex4.shtml
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
superfreak skrev:@ MF-DK: når du skriver 40-50 ms lyder det af voldsomt meget synes jeg?? er plasma ikke under 1 ms eller er der noget jeg har helt misforstået?
Du tænker nok på responstid, som der reelt ikke er noget af på et plasma-TV - derfor skriver man af og til "mindre end 1 ms", selvom det er at sammenligne bananer og pærer.
Af superfreak
ja det er nok responstid jeg tænker på:) men er responstiden på ex500 så langsom at det kan mærkes når man spiller, eller er det ik rigtig noget man lægger mærke til?
Af Kozz
superfreak skrev:ja det er nok responstid jeg tænker på:) men er responstiden på ex500 så langsom at det kan mærkes når man spiller, eller er det ik rigtig noget man lægger mærke til?
Mit 40EX500 kører Xbox 360, uden problemer. Jeg har spillet både Foraz Motorsport 3 og Modern Warfare 2 og det kører perfekt.