Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg satte mit lg 47sl8500 til rep hos lg. som derefter har konstateret tvét for dyrt at reparere. Men 47sl8500 findes/produceres ikke mere. her er så mit problem.

Derefter er Produktet er godkendt til kreditering og købsstedet skulle herefter anskaffe mig et ligende tv eller en nyere model. Der er nu gået over en måned uden nogen respons, men efter en del brok over mail er jeg nu blevet tilbudt en anden model som erstatning.

Kopiret fra mail : Jeg har fået mundtligt tilsavn på at kunne tilbyde dig et tilsvarende TV, som kunne være et LG 47LD650N, som er LCD.

Dette er jeg så noget uenig i kan mache specs som lg sl8500 besider, langt fra. Samt tvet slet ikke har samme fede design ...

Så kan dette super forum hjælpe mig med at finde et passende tv som jeg har krav på, som erstatning for et ellers pragtfuldt tv :)

På forhånd tak :))
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den kan du godt afvise. LD650N er bestemt ikke en erstatning for SL8500.

Du skal have LE850N modellen. LE850N har samme 200 Hz system med scanning backlight, samme design i glas.
Godt nok har den også yderligere local dimming, men de to første faktorer er det som karakteriserede SL8500 efter min mening.
Af Xkimo
ja der kan man jo bare se :) Smider anmodningen videre til sælger og afventer svar. Smider os lige en update på hele forløbet herinde.

tak for et hurtigt svar :)
Af steffenj
Hvor har du købt skærmen henne?

Vis de ikke kan ombytte til samme skærm kan du jo også kræve at ophæve købet.

Problemet kommer nok til at ligge i at der ikke er særlig mange der forhandler le850 modellen. :o)
Af Xkimo
tv er købt hos justbyit, var ikke sikker på man måtte nævne sites herinde.

Mit krav på LE850 er blevet afvist da de mener forskellen er for stor, samt de ikke har tvét til salg på site...

Bliver informeret at LG tilbyder mig LD750N, men skal vente, da tvet først kommer ud til august....... Men så er vi igen helt væk fra den serie af tv som jeg oprindelig har købt. og som sagt havde design en del at sige.

&

Justbyit tilbyder mig et 50PK950N plasma i bytte. nu og her.

Kender intet til rettigheder inde for dette emne, men tanken om at kunne ophæve købet lyder snart tiltalende...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Indenfor købeloven må du ikke spises af med et dårligere TV end dét du afleverede til rep. Hvis de ikke vil gå med til LE850, så vil du blive stillet dårligere med de foreslåede modeller - dog kan PK950 godt anbefales, men det er jo et plasma-TV, som måske ikke var dét du ledte efter. At man afviser kravet om et LE850 antyder, at de ikke helt har styr på hvilke parametre, der har været specielle ved 8500-modellen.

Hvis de ikke kan levere et tilsvarende TV, så må de give dig pengene retur.
Af steffenj
Xkimo skrev: Bliver informeret at LG tilbyder mig LD750N, men skal vente, da tvet først kommer ud til august....... Men så er vi igen helt væk fra den serie af tv som jeg oprindelig har købt. og som sagt havde design en del at sige.
Tror du skal tage den med et gran salt at det er LG der tilbyder et LD750.

Som regl forgår det sådan at forhandleren får pengene retur for den på gældene vare.

Der hvor jeg arbejder giver vi så kunden "pengene" i hånden så de fri kan vælge hvilket TV de ønsker. Så tror ikke det er LG har tilbudt noget nok mere justbuyit og 47LD750N har da været på markedet et par måneder nu.
Af Xkimo
Ja der var jo flere grunde til jeg valgte et LCD frem for plasma, men strømforbruget var en væsentlig faktor for beslutningen. Så ser helst at blive ved LCD, muligvis LED hvis sagen her ender lykkeligt.

Efter en nærlæsning af mine rettigheder

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-ret ... B54D7347D7

Og med udsigt til en langvarig kamp om ret i denne sag, kræver jeg pengene tilbage.

Tak for alle de fine svar. Vender tilbage med nyt.
Af Xkimo
Lg oplyste mig om at penge er tilbagebetalt til sælger. Det gjorde de allerede sidste uge.

Sælger har først lige bekræftet at dette er sket.
Af noxity
Når de først begynder at ombytte, så må du få det fulde beløb tilbage, kontant.

Du skal ikke accepterer et billigere TV.
Af Xkimo
Nu blevet meddelt at jeg får pengene tilbage. dog refunderes fragten ikke.
Af Lars E
En LG 50PK950N er bestemt en super skærm og også bedre end dit gamle tv jeg havde købt den for de penge du får tilbage.
Af Martin Sjøstrand
@Xkimo

Undskyld jeg lige blander mig i din tråd her, men kan det forstås sådan, at det du skriver betyder, at min Samsung M86 er gået i stykker, og de vil ikke reparere den, men tilbyder mig 7.000 til et nyt tv, da M86 ikke kan skaffes mere. Kan jeg så afslå det tilbud, og hæve købet?
Af Nick_S
Såfremt det er en garantisag ja.

Hvis det er en forsikringssag kan du ikke nej.