Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hodingi
Hej
Jeg har et Samsung Tv med C og T-tuner, men åbenbart ikke med mpeg4, hvad gør jeg nemmest (og billigst :) )
for at få det.
Af RogueAgent
hodingi skrev:Hej
Jeg har et Samsung Tv med C og T-tuner, men åbenbart ikke med mpeg4, hvad gør jeg nemmest (og billigst :) )
for at få det.
Hvad er det for en model..? Jeg tror ikke jeg har hørt om TV før, der havde både DVB-C og DVB-T, og som ikke også understøttede mpeg4.
Af hodingi
Sorry
Jeg fik ikke skrevet det hele, tv LE32A656 og T-tuner sider i en triax 409 som ikke virker på mpeg4, kun mpeg2. kan man få en boks som giver mig mpeg4.
Af RogueAgent
Forstår jeg dig rigtigt hvis det kun er DVB-T med mpeg4 du har behov for, ikke DVB-C..? For i så fald er der en del rimelig betalbare bokse at vælge imellem, typisk mellem 500 og 1000 kr.

Du kan også overveje Boxer, hvilket dog så vil være abonnementsbaseret, men til gengæld giver mulighed for flere kanaler end Free-to-air tunerne.
Af hodingi
Nej jeg har behov for mpeg4 på begge to, jeg har boxer
abbo. og yousee men ikke i mpeg4.
Af RogueAgent
Nu bliver jeg lidt forvirret - normalt får man en mpeg4 boks med i Boxer abonnementet for 1 kr, eller så. Boxer anvender såvidt jeg ved kun mpeg4, Mpeg2 kanalerne er free-to-air og kræver ikke Boxer abonnement.

Mht DVB-C så må andre byde ind, det har jeg ikke den store erfaring med.
Af hodingi
det kan ogse være lidt forvirende, jeg har analog
yousee, så fik jeg et tilbud fra boxer, køb et boxer
abo. og et 32" fjernsyn ( den var uden boks da tv var
boxer godkent og uden C-tuner) men jeg ville have det hele på mit store tv sammen med yousee, der for mangler jeg en boks som kan give mig mpeg4, til tvet.
Mit tv har både analog og digital tuner, men åbenbart
ikke mpeg4 da jeg ikke kan se hverken boxer eller yousee digitalt på det.
Af RogueAgent
Hvis du ikke kan se Boxer på TV'et må der være noget galt, for det kan ikke være Boxer godkendt uden at have mpeg4 - det ville jo også være lidt luset at sælge et TV med Boxer abonnement, hvis TV'et så ikke understøtter det...

Hvorvidt der findes externe boxe der både har dvb-C og kan bruges med Boxer kort ved jeg ikke.
Af hodingi
Det er åbenbart svært for mig at få det hele med.
jeg har to tv et stort samsung 656 og et lille fra boxer C355 uden c-tuner, så for at kunne se boxer
på 656 købte jeg en triax 409. Og de ligger nu på hver sin Hdmi kanal, men så gik mpeg4 signalet på triaxen, så jeg mangler mpeg4 til boxer og jeg ville gerne have digital/HD fra yousee ogse, og ville gerne have det sammen før/efter boxer boksen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror stadig ikke jeg er helt med? Har du både Boxer og Yousee? Og hvorfor?

Hvad er det du har siddende på 2 HDMI-porte på din A656? Så vidt jeg kan se, så er der ingen af dine TV, som understøtter MPEG4 af nogen art, så du skal have en boks til dem begge. Dvs. hvis du vil se Boxer, så skal du bruge én boks, og hvis du vil se Yousee, så skal du have endnu en boks (som købes hos Yousee).