Log ind med sociale netværk
30 jun 2010, 12:50
Læs nu hvad det er for en skærm der opringeligt blev foreslået. Det var 2009-modellen og den VAR på tilbud på dét tidspunkt hvor JA foreslog den.
For lige at kommentere på alt det her halløj med lys osv. så er det et faktum at sollys på enhver skærm forringer billedet. Uanset om den er mat, blank, baseret på OLED/LCD/plasma.
Du kan sagtens have belysning i et lokale med en projektor, ligesom du kan have lys i et lokale med alle mulige andre skærme. Anbefalingen mht. lys i lokalet går på en dæmpet 6500 K lyskilde (10% intensitet af hvid på skærmen), men det er KUN gyldigt hvis skærmstørrelsen er så lille at den ikke kan fylde dit synsfelt - det gælder således ikke hvis du har et 150" lærrede hængende 3 m fra næsen. Hvis I ikke er helt inde i hvad der anbefales mht. belysning, så virker det lidt malplaceret at bringe det frem som fordele/ulemper i en diskussion. At dine øjne skulle tage skade ved at se TV i dæmpet/svag/manglende belysning er noget ammestuesnak.
For lige at kommentere på alt det her halløj med lys osv. så er det et faktum at sollys på enhver skærm forringer billedet. Uanset om den er mat, blank, baseret på OLED/LCD/plasma.
Du kan sagtens have belysning i et lokale med en projektor, ligesom du kan have lys i et lokale med alle mulige andre skærme. Anbefalingen mht. lys i lokalet går på en dæmpet 6500 K lyskilde (10% intensitet af hvid på skærmen), men det er KUN gyldigt hvis skærmstørrelsen er så lille at den ikke kan fylde dit synsfelt - det gælder således ikke hvis du har et 150" lærrede hængende 3 m fra næsen. Hvis I ikke er helt inde i hvad der anbefales mht. belysning, så virker det lidt malplaceret at bringe det frem som fordele/ulemper i en diskussion. At dine øjne skulle tage skade ved at se TV i dæmpet/svag/manglende belysning er noget ammestuesnak.
01 jul 2010, 00:23
2) Jeg har ved flere lejligheder set en projektor i lyse lokaler. Det går altså helt fint, så længe solen ikke står direkte ind på lærredet.
JA skrev:Ja undskyld jeg ikke rigtig forstår projektor ideen - det er bedst for øjnene at se TV / film med et vist ambient light, at se TV i et helt mørkt rum er jo skadeligt for øjnene - derfor forstår jeg ikke projektor ideen, som jo kræver et helt mørkt rum for at fungere ordentligt ?1) Så bliver jeg nød til endnu engang at bede om dokumentation for markede påstand. Mage til vås skal man da lede længe efter! Gad vist hvordan diverse biografer har fået en licens hvis dette var tilfældet?
2) Jeg har ved flere lejligheder set en projektor i lyse lokaler. Det går altså helt fint, så længe solen ikke står direkte ind på lærredet.
Panasonic P55VT60
Yamaha DSP-Z7
Oppo BDP-83SE
B&W XT-serie
Yamaha DSP-Z7
Oppo BDP-83SE
B&W XT-serie
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto