Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af frescodk
Hi, jeg har et nyt LCD fra LG. Før har jeg set TV via et DVB-T mpeg2 boks, uden problemer. Men nu kan jeg ikke finde en eneste station. Jeg var ude i dag og købte en Denver mpeg4 mødtager og den kan heller ikke se stationer. Hvorfor? :(
Af frescodk
...men alt fungere når jeg sætte min mpeg2 boks til... :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er ikke helt med. Du skrive ri første indlæg, at du heller ikke får kanaler på din mpeg2 boks længere?

Og hvorfor sætter du ikke Tv-kablet direkte i Tv'et? Har dit LG Tv ikke DVB-T tuner?
Af frescodk
Beklager.

Jeg har stadig ingen problemer med min mpeg2 boks men, når jeg sætte antenna direkte i tv'et (LD650N - med tuner) få jeg ingen ting. Og heller noget når jeg sætte antenna ind i en mpeg4 boks.
Af noxity
Hvor får du dit signal fra?

En antenne på loftet/taget/stuen ?
Brugeravatar
Af radiomand
Det er ikke sådan at din antenne er aktiv (med indbygget forstærker), og dit tv og den nye MPEG-4 boks ikke har +5Volt out(for aktiv antenne) ?.
Af frescodk
Hi,
det er en antenna på taget.

Antenna manden skiftet en forstærker, den gang vi gik over til digital signal for mere end et år siden; så det er en mulighed.
Jeg har bestilt en tid med ham igen til på tirsdag, så jeg håber han finder ude af det.
Det er ikke så sjov at køre den gammel boks via scart stiket ind i et nyt fjernsyn. :(
Af noxity
Det kunne sagtens være at du mangler en 5volt converter. Som radiomanden så fornuftigt siger :)

De fås vel til omkring 100kr :)
Af frescodk
Det lyder godt. Jeg håber det er løsning på det.
1000 tak for jeres hurtig svar.
Af frescodk
Så er der styr på tv'et! Der manglede ganske rigtigt strøm til antenna. Sjov nok leverede den gammel Grundig Mpeg2 boks lige nok til at vi kunne køre før. Men det nye LG TV og Denver boks kan ikke uden lidt hjælp. Tak for interessen.