Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af crazzy
Nogen der er faldet over en anmeldelse af Sony EX500, hvor der er en oversigt over hvordan indstillingerne er så billedet er bedst muligt?
Har søgt men synes ikke rigtig jeg kan finde noget.
Af Kozz
crazzy skrev:Nogen der er faldet over en anmeldelse af Sony EX500, hvor der er en oversigt over hvordan indstillingerne er så billedet er bedst muligt?
Har du råd, så kan du købe dig, til en prof kalabrering. Men det koster skjorten :( ca. 2500,-

Ellers er det bare, at prøve sig frem. Men frem for alt. Deaktiver omgivelses sensoren.
Af crazzy
Kozz skrev:
crazzy skrev:Nogen der er faldet over en anmeldelse af Sony EX500, hvor der er en oversigt over hvordan indstillingerne er så billedet er bedst muligt?
Har du råd, så kan du købe dig, til en prof kalabrering. Men det koster skjorten :( ca. 2500,-

Ellers er det bare, at prøve sig frem. Men frem for alt. Deaktiver omgivelses sensoren.
Så meget går jeg ikke op i det og vil heller ikke offer så meget på et tv til 7400kr...Ja der er nok ikke andet for, okay
Af Plasmanewbie
Mine forældre har et Sony KDL 40EX500 og har selv været på jagt efter kalibreringsindstillinger af tv'et.

Stødte i den forbindelse over følgende tråd: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... 927&page=4

Der bliver anbefalet en række forskellige indstillinger fra folks egne erfaringer, hvor jeg selv har brugt følgende:

Picture Modes
Picture Mode : Custom
Color Temperature : Warm 1
Aspect Ratio : Full
Picture Settings
Backlight : 5
Picture (Contrast) : 80
Brightness : 50
Color : 50
Hue : G2
Color Temperature : Warm 1
Sharpness : Min
MPEG Noise Reduction : Off
MotionFlow : Off
Cinemotion : Auto 1

Advanced Settings
Black Corrector : Off
Adv. Contrast Enhancer : Off
Gamma : -1
Auto Light Limiter : Off
Clear White : Off
Wide Color : Standard

White Balance menu:
R-Gain: 0
G-Gain: -1
B-Gain: -4
R-Bias: -3
G-Bias: 0
B-Bias: -1

--Preferences, Eco menu
Power Saving: Off
Light Senor: Off

Skal siges, at mine forældre mest bruger tv'et til fjernsynskiggeri :)
Af crazzy
Okay, vil da lige kigge nærmere på tråden og de indstillinger du har brugt :-)