Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af selliah
Hejsa,
Jeg har et meget basalt spørgsmål.
Da en PS3 kan køre 3D-bluray spil kommer den så også til at kunne køre 3D Blu-ray film når de udkommer?
Af Martin Sjøstrand
Jeps, Sony udgiver en opdatering sidst på sommeren, eller efteråret, så den også kan afvikle 3D film
Af Kratz
Derudover synes jeg man bør fremhæve den klare fordel, at PS3 slim, modsat PS3, kan bitstreame HD lyd.
Det giver altså et noget bedre resultat hvis man har en ordentlig receiver :)
Af selliah
Tusind tak for svaret, i har så sparet mig godt og vel 3000 kr jo :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg må personligt sige, at PlayStation 3 efterhånden er et af de elektronikkøb, som jeg har været mest tilfreds med nogensinde.

Min PS3 60 GB der også kører PS2 spil har kørt upåklageligt lige siden den røg på gaden og jeg købte den. Og den er jo bestemt ikke blevet dårligere over tiden. 8)
Brugeravatar
Af tvixen
Kan kun sige det samme som Rasmus indtil v3.21.

Har altid kunne streame lyd og film til PS3 og som sådan brugt den som et mediacenter, men efter firmware v3.21 er glæden gået lidt af.

Sony har nemlig nu smidt kopi bestyttelse på deres maskine så der ikke kan afspilles kopi beskyttet materiale på PS3. (Så kan man jo mene hvad man vil om det) ;;)

Men fakta er den lige så langsomt begynder at synke ned i mudderet som bare endnu en konsol der kun SKAL bruges til spil, og ikke som det super kraftværk af en multimediamaskine den startede ud med at være.
Af Riverking
Martin Sjøstrand skrev:Jeps, Sony udgiver en opdatering sidst på sommeren, eller efteråret, så den også kan afvikle 3D film
Den opdatering er kommet i v.3.30. Der er her på sitet et sted en vejledning i hvordan man aktivere 3D mode
Af Shooter DK
nej den nyeste opdatering er kun til 3d spil og ikke film.
Af Riverking
Shooter DK skrev:nej den nyeste opdatering er kun til 3d spil og ikke film.
Sry, my bad
Af trykkertor
tvixen skrev:Kan kun sige det samme som Rasmus indtil v3.21.

Har altid kunne streame lyd og film til PS3 og som sådan brugt den som et mediacenter, men efter firmware v3.21 er glæden gået lidt af.
Så kan jeg kun anbefale dig at indstallere PS3 Mediaserver på din pc.
Du kan da streame så og si ALT. mkv, iso, avi, flac, etc etc.
Og intet bøvl med noget copy protect.
Af speccy
tvixen skrev: Sony har nemlig nu smidt kopi bestyttelse på deres maskine så der ikke kan afspilles kopi beskyttet materiale på PS3. (Så kan man jo mene hvad man vil om det) ;;)

Men fakta er den lige så langsomt begynder at synke ned i mudderet som bare endnu en konsol der kun SKAL bruges til spil, og ikke som det super kraftværk af en multimediamaskine den startede ud med at være.
Jeg overvejre at købe en PS3 slime, men hvis jeg forstår ovenstående korrekt, så kan jeg ikke afspille mine orginale film, som er kopi beskyttet. Det samme gør vel sig gældende for de "gamle" cd, som har kopi beskyttelse på cden..

Håber at ovenstående giver mening
Speccy
Af jvvpc
Det han mener er at han ikke kan afspille beskyttet film han har skaffet på ulovlig. Har dog ikk hørt om dette og har selv intet problem med det. Der er nok forskellige metoder :)
Brugeravatar
Af tvixen
trykkertor skrev:
Så kan jeg kun anbefale dig at indstallere PS3 Mediaserver på din pc.
Du kan da streame så og si ALT. mkv, iso, avi, flac, etc etc.
Og intet bøvl med noget copy protect.
Det er lige præcis den jeg kører med :)
Og hvis du som jeg lægger dine film på en filmserver (så alle i hjemmet kan se dem)og streamer dem, vil PS3 ikke kunne afspille de film der er kopibeskyttet. Heller ikke hvis du har taget en backup af din egen film og vil spille den i stedet for den originale. Så det behøver ikke være skaffet på ulovligvis (som jvvpc skriver) :p

Det skal dog lige bemærkes at det er lang fra alle film der har den beskyttelse som SONY benytter.
Af Cutter
Jeg benytter PS3 Media Server dagligt, og der er ingen problemer med nogen som helst film (B

Lige pt. køre Avatar fra blu ray - som mkv, og det spiller bare!!