Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Så vidt jeg har forstået, så er DK modellen forsynet med kvaliteter fra den udenlandske 8000 serie, så som "Real Black Filter"
Denne tester
http://www.canadahifi.com/Samsung_PN50C8000_review.php
er nok ikke så seriøs, men det kan da være interessant læsning i ventetiden.
Testeren er meget positiv ang. 3D kvaliteten (han har også testet Samsung LED (knap så positiv ang 3D (crosstalk)) og Pana VT20).
Testeren fremhæver også, at Samsung Plasmaen performer i lyse lokaler, ligesom refleksioner effektivt er reduceret.

I watched the PN50C8000 under both dark and bright conditions. As expected, the best performance was achieved in a darkened room but this TV also performed very well even in a room with lots of sunlight. Its picture was more than bright enough for a bright room and its screen very effectively reduced reflections.

Spændt på om Rasmus når frem til samme resultat.
Af Hr. Jakobsen
Nu overvejer jeg at købe den skærm, men der står at den ikke har "Game mode" er det en ting der er meget nødvendig hvis man spiller meget, og hvad er det helt præcist den gør.
Og så er der også det satans retention! Jeg spiller ca. 3-4 timer af gangen på min nuværende pioneer 5090, og jeg har ikke set skyggen af retention på noget tidspunkt, så kan det sku da ikke være rigtig at den her skærm får det efter 30 min.
Det er virkelig et STORT minus for mig, hvis jeg hverken kan se tv eller spille i længere tid af gangen, uden man skal bekymre sig om retention eller burn-in.
Er der nogen der har nogen anderledes oplevelser med det tv her?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg talte med en forhandler for en uges tid siden, som havde været nødt til at slukke for deres demoeksemplar pga. burn-in og retention. Jeg tror desværre du skal forvente, at Samsung ikke har rykket sig nogen steder på dette punkt.
Af Hr. Jakobsen
Okay jeg ved så ikke hvor Samsung ligger med hensyn til retention og burn-in. Men synes det virker sådan lidt underligt på det felt, nogle folk kører de der 200 timer skåne halløj, og får retention og burn-in. Mens andre ikke gør det mindste og ser ikke skyggen af det.
Jeg personlig har ikke kørt nogen form for break in, og som sagt har jeg intet set på min sk?rm. Er der også forskel på pioneers modstandsdygtighed overfor retention og burn-in?
Min pioneer var den første plasma sk?rm jeg havde og den har virket upåklageligt, så jeg synes det er underligt at man ikke bare kan gå ud og købe en NYERE sk?rm uden at skulle v?re bange for retention og burn-in. :( Det kan simpelthen ikke passe at ca. 3års nyere teknologi stadig er dårligere på MANGE punkter!?